Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, a_aa said:

Skulle liksom jeg ha latt et Medical Medium eller en liksom-profetisk David Icke blande seg inn i denne beslutningsprosessen, i stedet for FHI og Helsedirektoratet? Det er rett og slett uaktuelt.

Du får stå for dine valg og jeg mine :)

PS : Det er langt flere enn bare Medical Medium og David Icke som advarer mot Covid vaksinene.

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Togreiseren skrev (20 minutter siden):

For eksempel oppfinneren av mRNA vaksinen: 

Ikke oppfinneren av mRNA-vaksinen, og dessverre en kilde til tvilsom informasjon. 

Sitat

Malone reached out to Logically, stating that he did not invent the mRNA vaccines, but instead the "vaccine technology platform." He also presented us with copies of nine patents – none of which showed that he invented the mRNA vaccines. The judgment for the claim has not changed.

False: Dr. Robert Malone invented mRNA vaccines. (logically.ai)

Weinstein, Malone og Kirsch vil redde verden - men ender opp med å gjøre sine lyttere dummere - Saksynt (tjomlid.com)

Double Check: Who Is Dr. Robert Malone? (logically.ai)

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 timer siden):

Å stenge ned samfunnet, stenge grenser og nekte folk å gå ut er globalt. Og det har ikke blitt gjort før det jeg vet. Hvorfor nå, og hvorfor globalt?

Men du ser at det er grader av dette, ikke et ja eller nei? I Norge er vi feks. ikke på noe tidspunkt blitt nektet å gå ut, mens andre land har hatt portforbud. Sverige har eksempelvis knapt hatt stengte grenser, mens andre land har mer eller mindre vært hermetisk lukket. Du må også ha litt historikk i bakhodet her: Hvis man ser på et litt lengere tidsperspektiv enn det siste halvannet året, er det blitt enklere å forflytte seg mellom land, ikke vanskeligere. Ytringsfriheten og demokratiet er også blitt styrket hvis vi ser litt utover vår egen nesetipp. Hvordan passer det inn i narrativet ditt?

Og svaret på det siste der er jo svært enkelt: Pandemi.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 timer siden):

Det jeg har sagt hele tiden er at uvaksinerte skal skvises ut av samfunnet og nektes tjenester, dette er planen. Er det virkelig noen som ikke skjønner nå at det er dit det går, og at dette er noe nytt og verdensomspennende som kom med denne såkalte pandemien? 

Sakset fra fb i dag:

«Vet ikke om dere husker at jeg plaget Ahus og Ullevål mtp spørsmål om man er vaxa.
Vel, Ullevål svarer ikke.
Men jeg ringte Ahus denne uken og dette er hva de sa:
"Vi har hjemmel til å spørre om man er vaxa eller ei i følge smittevernloven.
Dersom man har et tjenestelig behov for å ivareta smittevern, så har man rett til å spørre om dette.
en ansatt på lufthavn kan derfor også spørre om dette. For det dreier seg om å ivareta smittevern.
I følge Folkehelseinstituttet er sannsynligheten mindre for overføring av smitte dersom man er vaxa."

Jeg var på Ahus denne uken og fikk spørsmål om jeg er vaxa.
Jeg svarte:"ingen kommentar"
Damen ble matt, så lenge på meg og sa:" Vi e pliktig til å spørre om dette"
Jeg svarte:"Den er grei, men jeg er ikke pliktig til å svare"
Det ble stillhet, lenge....
Og så sa hun :"Er du i karantene?"
Jeg sa nei. 
"Ok du kan gå inn".»

Påstanden din er ubegrunnet. Du viser til en anekdote som ikke er etterprøvbar. Dessuten understøtter ikke en enkelt anekdote påstanden du fremmer. Og anekdoten din forteller dessuten noe annet enn det du påstår: På tross av at vedkommende hevder å ha nektet å gi opplysningene hen ble forespurt, ble ikke vedkommende nektet adgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd skrev (26 minutter siden):

Dette er et merkelig forsøk på å ta mannen og ikke ballen. Han er i hvert fall en ekspert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Togreiseren skrev (11 timer siden):

Er det greit at tjenstetilbydere sparker ut «ekstremister»? I Norge er det folk som ikke kan ha en bankkonto fordi de har holdninger som banken ikke liker. Det mener jeg burde være forbudt. Om de ikke har gjort noe ulovlig, så bør de ha like muligheter som andre.

Kilder? Jeg vil umiddelbart si at nei, det er det ikke. Jeg vil også tro det faller inn under likestillings- og diskrimineringsloven. Men så er det mange mulige nyanser i dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Og svaret på det siste der er jo svært enkelt: Pandemi.

Og denne pandemien er over når ~90% av befolkningen er vaksinert? Gjelder det folk som bor i regnskogen, folk som bor off-grid i Alaska og slikt også da eller, for DET kan ta tid. Skal vi leve med restriksjoner i flere år da? Hva med alle disse nye variantene som de mener kan trenge helt nye vaksiner.... osv osv osv. WHO kan simpelt si at dette er den "Nye normalen" og slik blir det værende. Amerikanerene har et begrep for hva folk lever med nå : Medical Martial Law.

Bill Gates var veldig profetisk da han sa tidlig i 2020 at verden går ikke tilbake til normalen før sommeren 2022. Jeg nevnte det flere ganger her inne i fjor og dere bare tøyset det bort. Vel...det ser ut som slik blir det, og kanskje lenger enn det også, hvem vet. Eller Bill Gates vet det sikkert, for du vet han har vitenskapen og fakta på sin side :wee:

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Togreiseren skrev (2 minutter siden):

Dette er et merkelig forsøk på å ta mannen og ikke ballen. Han er i hvert fall en ekspert.

Malone ble diskutert tidligere i denne tråden. En utfordring er at han har kommet med påstander knyttet til mRNA-vaksinen som han ikke har belegg for, og da hjelper det lite at han var med på å utvikle teknologien. Dette fremgår i artikkelen fra Tjomlid og flere: https://www.reuters.com/article/factcheck-vaccine-cytotoxic-idUSL2N2O01XP Det er da heller ikke å ta mannen, men ballen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Og denne pandemien er over når ~90% av befolkningen er vaksinert? Gjelder det folk som bor i regnskogen, folk som bor off-grid i Alaska og slikt også da eller, for DET kan ta tid. Skal vi leve med restriksjoner i flere år da? Hva med alle disse nye variantene som de mener kan trenge helt nye vaksiner.... osv osv osv. WHO kan simpelt si at dette er den "Nye normalen" og slik blir det værende. Amerikanerene har et begrep for hva folk lever med nå : Medical Martial Law.

Bill Gates var veldig profetisk da han sa tidlig i 2020 at verden går ikke tilbake til normalen før sommeren 2022. Jeg nevnte det flere ganger her inne i fjor og dere bare tøyset det bort. Vel...det ser ut som slik blir det, og kanskje lenger enn det også, hvem vet. Eller Bill Gates vet det sikkert, for du vet han har vitenskapen og fakta på sin side :wee:

I så fall er jeg profetisk også, for jeg utsatte bryllupet mitt fra sommeren 2020 til sommeren 2022, for jeg antok at det var fullstendig urealistisk at verden var tilbake til normalt gjenge i år😅 Jeg mener det egentlig var ganske enkelt å se at dette ble langvarig, basert på forrige gang verden stod ovenfor en pandemi (Spanskesyken).

Og når dette er over, og når tiltakene er over, blir en sammensatt diskusjon. Jeg mener at det burde være over nå ut fra situasjonen i Norge. Men så er det en gang slik, at det ikke er jeg som bestemmer, og at de som beslutter dette skal ta hensyn til en hel rekke faktorer - inkl. opinionen - og da kan dette fint dra lenger ut i tid enn hva jeg mener er fornuftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Og når dette er over, og når tiltakene er over, blir en sammensatt diskusjon. Jeg mener at det burde være over nå ut fra situasjonen i Norge. Men så er det en gang slik, at det ikke er jeg som bestemmer, og at de som beslutter dette skal ta hensyn til en hel rekke faktorer - inkl. opinionen - og da kan dette fint dra lenger ut i tid enn hva jeg mener er fornuftig.

Det der er èn forklaring som er plausibel. En annen er at de følger et script. Målet er å vaksinere hele befolkningen, og inntil det skjer kan kan de dra pandemien ut. Delta nå. En annen variant senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, men vi er da - i mitt hode - tilbake der du og jeg var for ganske mange hundre poster siden, at jeg mener at min forklaring er den ene som er plausibel, fordi det at "de følger et script" forutsetter at det må påvises at det eksisterer noen som leverer scriptet og har innflytelse til å påvirke at "alle" følger dette. Og det mener jo jeg da at du og dine meningsfeller ikke har presentert noen gode beviser eller argumenter for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Togreiseren skrev (24 minutter siden):

Dette er et merkelig forsøk på å ta mannen og ikke ballen. Han er i hvert fall en ekspert.

Du misforstår mine intensjoner, jeg er ikke ute etter å ta mannen. Har han rett, så har han rett og da bør sannheten komme frem i lyset. Jeg eier ikke aksjer i noe vaksineselskap, og har ingen andre mål enn at sannheten skal komme frem. 

Problemet er at han hevder at han er en ekspert, og han sitter sikkert på mer kunnskap innenfor dette fagområdet enn de fleste av oss her inne. Utfordringen er at han blir spurt om å legge frem bevis for påstandene sine, inkludert det at han fant opp mRNA vaksinen og klarer ikke å gjøre dette i stor nok grad til å være troverdig. Det er også det @Hugo_Hardnuts legger frem om at han kommet med påstander knyttet til mRNA-vaksinen som han ikke har belegg for, slik som det kommer i frem i flere artikler og Wikipedia-siden hans. 

Han hevder at han vil ha en ærlig debatt, og det er greit. Det vil jeg også ha, men da skal bør han følge den vitenskapelige metoden som en forsker gjør og ikke legge frem dårlig begrunnede påstander i alternativ media. Det har vært forskere som har uttalt seg foran Kongressen i USA som har lagt frem påstander som ikke stemmer med det "offisielle narrativet". Han har også muligheten til dette, og har også hatt muligheten til å delta i forsøk med mulige alternative legemidler for koronaviruset. Her har han trukket seg, og ikke klart å få publisert noe rundt ivermectin og famotidine. Dette oppfyller da ikke standarden til de respektive vitenskapelige journalene. 

Når dette ikke har gått, så har han gått over til å spre tvilsom informasjon og overdrevet rollen sin i utviklingen av mRNA-vaksinen. Dette er ikke greit, spesielt fra en person som hevder å være en ekspert på feltet. Hvorfor ikke vise til seriøs forskning og gjøre det en forsker skal gjøre ved å bruke den vitenskapelige metoden og utfordre på den måten? Hvorfor ikke gå til Kongressen? Hvorfor ikke prøve å lure seg til et intervju på CNN, Reuters eller et annet stort mediehus og skrike ut at vaksinene er farlige og vise at de er det? Hvorfor dra til Tucker Carlson, hvor både Carlson og Malone er vaksinerte, og spre tvilsom og potensielt farlig informasjon blant den harde kjernen som tror på det de sier som om det var Bibelen? 

Robert W. Malone - Wikipedia

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar

Är skeptiskt till att en person som har lagt grunderna för en teknologi för 30 år sen men sen ikke jobbat med utveckling kan anses vara en ekspert på generellt grundlag. 

Men det är ju som vanligt i disse diskussionerna. Inga problem att ignorera tussentals forskare som har kommit till fel slutsatsatser samtidigt som man anser att alla andra ska tro på de få forskarna som har kommit till rätt slutsats.

En titel och kunskap ignoreras ofta totalt men hvis noen med en tittel sier det de vill höra så blir deras tittel, kunskap och erfaring på en gång väldigt viktigt av noen anledning.

   

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...