Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
18 minutes ago, fredrik2 said:

Då skrev jag fel. Du er en medical medium disippel. 

Tvivlar på att du och Betraz har samma syn på något alls förutom att det föregår en gigantisk konspiration.

Ah ok. Greit å få vite på et forum hva man er for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, fredrik2 said:

Tänkte väl mest på Icke disipler som Betroz. 

Hva bidrar slike kommentarer med i denne tråden? Hugo_Hardnuts er sterkt uenig med meg om det meste, men han oppfører seg iallefall mer modent og saklig enn deg Fredrik. Noen ting kan du klare å holde for deg selv, eller lærte ikke moren din deg det?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Betroz said:

Hva bidrar slike kommentarer med i denne tråden? Hugo_Hardnuts er sterkt uenig med meg om det meste, men han oppfører seg iallefall mer modent og saklig enn deg Fredrik. Noen ting kan du klare å holde for deg selv, eller lærte ikke moren din deg det?

Greit, har du kommit fram till ett svar på hvorfor folk blir sjuka trots att det ikke finns noe korona virus? Lærte ikke moren din att man ska svara på spørsmål i en diskussion och backa opp det man påstår? 

Förövrigt så kommer du med väldigt många kommentarer om att ikke andra tänker själva, går på skrämselpropagande och ikke ser verkligheten osv. Det jag gör ibland är ju bara att komma med samma sak mot dig eftersom det stämmer på dig.

Sen stämmer det jag sa också. Konspirations teoretiker som du skulle aldrig erkänna att du eller noen annen er smitted av korona så vad dina vänner i UK sier är ointressant. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, fredrik2 said:

Greit, har du kommit fram till ett svar på hvorfor folk blir sjuka trots att det ikke finns noe korona virus? Lærte ikke moren din att man ska svara på spørsmål i en diskussion och backa opp det man påstår? 

Fordi jeg HAR svart på det før. Mitt svar var bare ikke godt nok for deg. Du vet godt at jeg ikke stoler på de samme kildene som deg, og dermed de tallene som kommer ut. At PCR testen ikke er til å stole på ++++

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Fordi jeg HAR svart på det før. Mitt svar var bare ikke godt nok for deg. Du vet godt at jeg ikke stoler på de samme kildene som deg, og dermed de tallene som kommer ut. At PCR testen ikke er til å stole på ++++

Du har ju inte svarat på något alls mer än att du ikke stolar på några tal (medans vi alltså ska stola på vad dina venner i UK sier). 

Så vi kan alltså kpmma överens om att dina teorier om korona epedimien ikke er baserat på något alls eftersom allt som motsier dina teorier bara ignoreras?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 timer siden):

Det skjer vel globalt? Alle 'tiltakene' samt kneblingen av informasjon, er altså globale. Det kan vi i alle fall fastslå?

Det kan diskuteres, spør du meg. Ja, at det er iverksatt tiltak er globalt. En viss grad av likhet i tiltakene er det, noe jeg vil hevde er naturlig ettersom det er begrenset hvor mange ulike måter smittevern kan utøves på. Men det er også betydelig ulikheter i hvordan ulike land håndterer pandemien. Ikke noe enkelt ja-nei svar der altså. Det samme gjelder mer eller mindre også for flyten av informasjon.

Men så er jo spørsmålet hvordan man årsaksforklarer dette og hvilket grunnlag man har for de ulike årsaksforklaringene.

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05

Jeg mener å huske at svineinfluensa hadde mange seinvirkinger som narkolepsi etc, og legefirmaene fra sa seg alt rundt dette. Det er det som jeg er redd ved covid19 vaksinen, at man vet ikke hva som kan skje i kroppen om 2-10 år. Selv om alternativet med å få covic19 kanskje er værre.

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05
3 minutes ago, Simen1 said:

Bare kanskje? og at risikoen for å få covid19 blir ~3000 ganger høyere om man ikke er vaksinert.

Ja men jeg har helseproblemer fra før, og bor alene, og har ikke familie. Jeg lever så isolert, at jeg tar ikke sjangsen på flere bivirkinger av en hastevaksine. Når jeg vet mer om langtidsbivirkningene skal jeg vurdere å ta. Skjønner godt folk som er i jobb og har familie absolutt bør ta den (For å kunne leve normalt).

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05 skrev (1 minutt siden):

Ja men jeg har helseproblemer fra før, og bor alene, og har ikke familie. Jeg lever så isolert, at jeg tar ikke sjangsen på flere bivirkinger av en hastevaksine. Når jeg vet mer om langtidsbivirkningene skal jeg vurdere å ta. Skjønner godt folk som er i jobb og har familie absolutt bør ta den (For å kunne leve normalt).

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Dersom du har helseproblemer fra før kan det være at det er ekstra lurt å ta den. Selv om du lever litt isolert så er vel ekspertene nå ganske enige om at "alle" vil ende opp med å bli smittet av dette til slutt, og da er det en kjempefordel å være beskyttet. Har du snakket med lege om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05
Just now, Snikpellik said:

Har du snakket med lege om det?

Ja, han sier det er mitt valg. Jeg blir dårlig bare av kosttilskudd, og jeg takler ikke å få forværring av symptomene mine. Så lenge jeg lever isolert, handler rett før stengetid, unngår folk, så skal det godt gjøres å bli smitta.

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05 skrev (Akkurat nå):

Ja, han sier det er mitt valg. Jeg blir dårlig bare av kosttilskudd, og jeg takler ikke å få forværring av symptomene mine. Så lenge jeg lever isolert, handler rett før stengetid, unngår folk, så skal det godt gjøres å bli smitta.

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Skjønner! Ja, det er jo ditt valg. Men det høres slitsomt ut å leve isolert, handle rett før stengetid og unngå folk så lenge og kanskje på ubestemt tid, når vaksinen kan gjøre at du ikke lenger trenger å tenke så mye på slikt. 

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05
Just now, Snikpellik said:

vaksinen kan gjøre at du ikke lenger trenger å tenke så mye på slikt.

Den kan gi meg symptomøkning som min største frykt. Er personer som har død av vaksinen også. Jeg vet om folk som tok vaksinen og har blitt sengeliggende i flere mnd. Om jeg tar vaksinen kan jeg kanskje være heldig å ikke bli så dårlig, MEN når den ikke hjelper mot å bli smittet og selv om jeg tar den kan den smitte andre.... så tenker jeg at det må da komme i fremtiden en vaksine som greier begge deler

 

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Lenke til kommentar
Gjest b52e0...a05 skrev (6 minutter siden):

Den kan gi meg symptomøkning som min største frykt. Er personer som har død av vaksinen også. Jeg vet om folk som tok vaksinen og har blitt sengeliggende i flere mnd. Om jeg tar vaksinen kan jeg kanskje være heldig å ikke bli så dårlig, MEN når den ikke hjelper mot å bli smittet og selv om jeg tar den kan den smitte andre.... så tenker jeg at det må da komme i fremtiden en vaksine som greier begge deler

Anonymous poster hash: b52e0...a05

Jeg ville snudd det på hodet, det er dersom du blir så dårlig at du er veldig uheldig, ikke motsatt. De aller, aller fleste får bare milde bivirkninger av mRNA-vaksinene, som litt ømt på stikkstedet for eksempel. Men nå kjenner jo ikke jeg din helsesituasjon, så der har vel sikkert legen kommet med sine råd. Personlig fikk jeg ganske så vondt i armen, men det gikk over etter et halvt døgn eller noe sånt.

Vaksinen hjelper litt mot å bli smittet, men det viktigste er at den hindrer deg i å bli alvorlig syk dersom du blir smittet. Den beskytter som det meste annet ikke 100%, men ganske så tett opp mot det (90-95%). Så at vaksinene fungerer - det er det ingen som helst tvil om, det er bare å se på tallene både fra Norge og fra hele verden :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Simen1 said:

Bare kanskje? og at risikoen for å få covid19 blir ~3000 ganger høyere om man ikke er vaksinert.

Det er bare tull. Risikoen for å bli syk er omtrent halvert ved vaksinen og dette er synkende med nye mutanter og mindre antistoffer etterhvert som tiden går. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Det kan diskuteres, spør du meg. Ja, at det er iverksatt tiltak er globalt. En viss grad av likhet i tiltakene er det, noe jeg vil hevde er naturlig ettersom det er begrenset hvor mange ulike måter smittevern kan utøves på

Å stenge ned samfunnet, stenge grenser og nekte folk å gå ut er globalt. Og det har ikke blitt gjort før det jeg vet. Hvorfor nå, og hvorfor globalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...