Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

@Mr.M  Riktig. Som tidligere skrevet (og denne gang med utheving):

a_aa skrev (På 3.3.2023 den 21.33):

Forskerne som hevder at det er mest sannsynlig at viruset oppsto slik nye virusvarianter vanligvis gjør, altså ved tilfeldighetens spill i naturen, har ikke fremmet en teori om konspirasjon. De har fremmet en vitenskapelig hypotese som de mener stemmer overens med vitenskapelige fakta - men uten å ha endelige bevis for at hypotesen er riktig.

:) 

Endret av a_aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/5/2023 at 10:06 PM, a_aa said:

Jeg fant frem noe forskning i denne tråden eller en annen, men det er over 2 år siden, så jeg får ikke søkt opp innlegget og gidder ikke finne det fram igjen. Så vidt jeg husker, sammenliknet man genomet til Wuhan-viruset med diverse virus fra dyr, og fant at et spesifikt virus fra flaggermus var rundt 90% likt (give me some slack here). På et eller annet vis var også skjelldyr (pangolin) inn i bildet, men jeg husker ikke helt hvordan genom-regnestykket så ut der. Den mest populære teorien ble jo i alle fall at viruset gikk fra flaggermus til skjelldyr til mennesker. Og at viruset evnet å krysse artsgrensene så man jo mange eksempler på etterhvert. Og man har sett utallige eksempler på tilvarende tidligere med utallige andre virus - det er helt naturlig at det skjer. :) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=FckD6qL76uA

Tror rapporten du sikter til, er denne som blir gjennomgått av dr. John Cambell, på videoen over, som var skrevet av Kristian Andersen, og en bråte andre ledende forskere - og publisert i Lancet. og gjengitt som bevis at viruset måtte være naturlig, i tusenvis av aviser.

Det som ble utelatt i Lancet-rapporten; men var kjent for forskerene som skrev rapporten, ifølge epost-korrespondansen deres; var at Wuhan Institute of Virologi, hadde også søkt om pengestøtte for å gjøre endringene på kløften av spike-proteinet, slik at det kunne brytes opp og infisere menneskeceller - selv om noen av de diskuterte dette på epost; så skrev de i den publiserte rapporten, at det var ett bevis for at viruset måtte være naturlig, og at det ikke kunne ha kommet fra en lab. 😕 Selv om Wuhan virus instituttet hadde søkt om penger til å gjøre viruset mere smittsomt på denne måten.

Det andre var 'beviset' var o-glykon protein, som viser at viruset har gått fra en art til en annen, men dette kan like gjerne skje på labaratoriet akkuratt som i naturen, tror jeg.

Litt bedre forklart av doktoren over. 😕

Det er helt åpenbart en lab-leak; hvis ikke så hadde Wuhan-virus labaratorie, de som forsket på corona bat-virus i årevis før lekasjen - vært mye mere aktiv med sine kunnskaper i stoppe pandemien - istedenfor så hadde de data-trøbbell og alle data de hadde om virusene forsvant, og alle forskere derifra fikk også en munn-kurv. 😕

 

Endret av KongRudi
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
a_aa skrev (På 3.3.2023 den 21.33):

Hva folk velger å tro på, får være opp til hver enkelt. Personlig synes jeg at konspirasjonsteorier krever sterkere bevis enn påstander om at naturen har gått sin vante gang - og når det ikke finnes, fester jeg mest lit til forskerne. :) 

Merk mitt krav om "sterkere bevis".

KongRudi skrev (8 timer siden):

Det er helt åpenbart en lab-leak;

Bevis er altså YouTube og en etter hvert tvilsom pensjonist som tjener godt på å cherrypicke fra studier for å fremme teoriene han forelsker seg i? Ja, for de som mener det, er det vel case closed - konspirasjon bevist ;) Men der inngår nok ikke jeg, dette er ikke i nærheten av sterke bevis etter mine standarder. Jeg forventer at FBI har noe mer håndfast å fare med når de nå støtter en slik teori, mulig det kan endre mitt syn?

(For øvrig var det neppe den samme vitenskapelige artikkelen som jeg nevnte, den ble publisert bare noen måneder etter at Wuhan-viruset var bli sekvensiert, den var temmelig teknisk og jeg tror alle forfatterne hadde asiatiske navn.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
34 minutes ago, a_aa said:

Merk mitt krav om "sterkere bevis".

Bevis er altså YouTube og en etter hvert tvilsom pensjonist som tjener godt på å cherrypicke fra studier for å fremme teoriene han forelsker seg i? Ja, for de som mener det, er det vel case closed - konspirasjon bevist ;) Men der inngår nok ikke jeg, dette er ikke i nærheten av sterke bevis etter mine standarder. Jeg forventer at FBI har noe mer håndfast å fare med når de nå støtter en slik teori, mulig det kan endre mitt syn?

(For øvrig var det neppe den samme vitenskapelige artikkelen som jeg nevnte, den ble publisert bare noen måneder etter at Wuhan-viruset var bli sekvensiert, den var temmelig teknisk og jeg tror alle forfatterne hadde asiatiske navn.)

Les deg opp om 'NIH Grant R01AI110964'.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 time siden):

Les deg opp om 'NIH Grant R01AI110964'.. 

Har er prosjektsammedraget for dette grant. Hva er det du skal frem til ?

Project Summary: Understanding the Risk of Bat Coronavirus Emergence Novel zoonotic, bat-origin CoVs are a significant threat to global health and food security, as the cause of SARS in China in 2002, the ongoing outbreak of MERS, and of a newly emerged Swine Acute Diarrhea Syndrome in China. In a previous R01 we found that bats in southern China harbor an extraordinary diversity of SARSr-CoVs, some of which can use human ACE2 to enter cells, infect humanized mouse models causing SARS-like illness, and evade available therapies or vaccines. We found that people living close to bat habitats are the primary risk groups for spillover, that at one site diverse SARSr-CoVs exist that contain every genetic element of the SARS-CoV genome, and identified serological evidence of human exposure among people living nearby. These findings have led to 18 published peer-reviewed papers, including two papers in Nature, and a review in Cell. Yet salient questions remain on the origin, diversity, capacity to cause illness, and risk of spillover of these viruses. In this R01 renewal we will address these issues through 3 specific aims: Aim 1. Characterize the diversity and distribution of high spillover-risk SARSr-CoVs in bats in southern China. We will use phylogeographic and viral discovery curve analyses to target additional bat sample collection and molecular CoV screening to fill in gaps in our previous sampling and fully characterize natural SARSr-CoV diversity in southern China. We will sequence receptor binding domains (spike proteins) to identify viruses with the highest potential for spillover which we will include in our experimental investigations (Aim 3). Aim 2. Community, and clinic-based syndromic, surveillance to capture SARSr-CoV spillover, routes of exposure and potential public health consequences. We will conduct biological-behavioral surveillance in high-risk populations, with known bat contact, in community and clinical settings to 1) identify risk factors for serological and PCR evidence of bat SARSr-CoVs; & 2) assess possible health effects of SARSr-CoVs infection in people. We will analyze bat-CoV serology against human-wildlife contact and exposure data to quantify risk factors and health impacts of SARSr-CoV spillover. Aim 3. In vitro and in vivo characterization of SARSr-CoV spillover risk, coupled with spatial and phylogenetic analyses to identify the regions and viruses of public health concern. We will use S protein sequence data, infectious clone technology, in vitro and in vivo infection experiments and analysis of receptor binding to test the hypothesis that % divergence thresholds in S protein sequences predict spillover potential. We will combine these data with bat host distribution, viral diversity and phylogeny, human survey of risk behaviors and illness, and serology to identify SARSr-CoV spillover risk hotspots across southern China. Together these data and analyses will be critical for the future development of public health interventions and enhanced surveillance to prevent the re-emergence of SARS or the emergence of a novel SARSr-CoV.
 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Ribo said:

Har er prosjektsammedraget for dette grant. Hva er det du skal frem til ?

Project Summary: Understanding the Risk of Bat Coronavirus Emergence Novel zoonotic, bat-origin CoVs are a significant threat to global health and food security, as the cause of SARS in China in 2002, the ongoing outbreak of MERS, and of a newly emerged Swine Acute Diarrhea Syndrome in China. In a previous R01 we found that bats in southern China harbor an extraordinary diversity of SARSr-CoVs, some of which can use human ACE2 to enter cells, infect humanized mouse models causing SARS-like illness, and evade available therapies or vaccines. We found that people living close to bat habitats are the primary risk groups for spillover, that at one site diverse SARSr-CoVs exist that contain every genetic element of the SARS-CoV genome, and identified serological evidence of human exposure among people living nearby. These findings have led to 18 published peer-reviewed papers, including two papers in Nature, and a review in Cell. Yet salient questions remain on the origin, diversity, capacity to cause illness, and risk of spillover of these viruses. In this R01 renewal we will address these issues through 3 specific aims: Aim 1. Characterize the diversity and distribution of high spillover-risk SARSr-CoVs in bats in southern China. We will use phylogeographic and viral discovery curve analyses to target additional bat sample collection and molecular CoV screening to fill in gaps in our previous sampling and fully characterize natural SARSr-CoV diversity in southern China. We will sequence receptor binding domains (spike proteins) to identify viruses with the highest potential for spillover which we will include in our experimental investigations (Aim 3). Aim 2. Community, and clinic-based syndromic, surveillance to capture SARSr-CoV spillover, routes of exposure and potential public health consequences. We will conduct biological-behavioral surveillance in high-risk populations, with known bat contact, in community and clinical settings to 1) identify risk factors for serological and PCR evidence of bat SARSr-CoVs; & 2) assess possible health effects of SARSr-CoVs infection in people. We will analyze bat-CoV serology against human-wildlife contact and exposure data to quantify risk factors and health impacts of SARSr-CoV spillover. Aim 3. In vitro and in vivo characterization of SARSr-CoV spillover risk, coupled with spatial and phylogenetic analyses to identify the regions and viruses of public health concern. We will use S protein sequence data, infectious clone technology, in vitro and in vivo infection experiments and analysis of receptor binding to test the hypothesis that % divergence thresholds in S protein sequences predict spillover potential. We will combine these data with bat host distribution, viral diversity and phylogeny, human survey of risk behaviors and illness, and serology to identify SARSr-CoV spillover risk hotspots across southern China. Together these data and analyses will be critical for the future development of public health interventions and enhanced surveillance to prevent the re-emergence of SARS or the emergence of a novel SARSr-CoV.
 

Der fant du frem til søknaden av grantet..

Her kan du se hvorfor Eco Health Alliance mistet pengestøtten, til det samme grantet på forskningen de gjorde på Wuhan virus institutt..

- Begynner du å se sammenhengen av hvorfor folk tror dette kan være en lab-leak?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Om viruset bare var en hoax, kan man jo bare si til de som "døde av det at det er null grunn til bekymring, de kan bare begynne å greve seg opp fra graven".

"Vi kan også si til helsepersonell som sto midt opp i det i starten, da de måtte prioritere hvem som skulle leve og dø pga manglende utstyr og kunnskap, at de kunne droppe å ta sitt eget liv fordi det var en hoax."

Det var faktisk så ille i starten at samtlige helsepersonell valgte å avslutte sitt liv - og det sier sitt.

Å bagatellisere covid nå, når vi er på riktig side, vil jeg si er respektløst, dumskap og naivt.

Dette burde vi lære av, ikke gjøre narr av.

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (7 minutter siden):

- Begynner du å se sammenhengen av hvorfor folk tror dette kan være en lab-leak?

Det KAN være, men dette er ikke bevis på AT det er det. 

Jeg brydde meg ikke spesielt mye om hvor det kommer fra når pandemien sto på. 
Men, mener helt klart, om det finnes bevis må disse publiseres. 
Er det noen agenter eller informanter som måtte sikres burde det vært tid til det nå.
Vi får vente å se, enn så lenge er det like greit å sitte rolig i båten.

Det kan være god grunn å konkludere med at man ikke skal samarbeide med Kina.
Ikke bare har de lang tradisjon på å se HMS som et hinder. For ikke å snakke om seriøst hemmelighold og direkte uredelighet. 

Dette programmet hadde vart i ca 10år med flere svært viktige publikasjoner.
Man kan alltids diskutere prosjektet og dens utforming og samarbeidspartnere. Men grantet i seg selv er ikke årsak til pandemien.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Ribo said:

Det KAN være, men dette er ikke bevis på AT det er det. 

Jeg brydde meg ikke spesielt mye om hvor det kommer fra når pandemien sto på. 
Men, mener helt klart, om det finnes bevis må disse publiseres. 
Er det noen agenter eller informanter som måtte sikres burde det vært tid til det nå.
Vi får vente å se, enn så lenge er det like greit å sitte rolig i båten.

Det kan være god grunn å konkludere med at man ikke skal samarbeide med Kina.
Ikke bare har de lang tradisjon på å se HMS som et hinder. For ikke å snakke om seriøst hemmelighold og direkte uredelighet. 

Dette programmet hadde vart i ca 10år med flere svært viktige publikasjoner.
Man kan alltids diskutere prosjektet og dens utforming og samarbeidspartnere. Men grantet i seg selv er ikke årsak til pandemien.   

Vell, til å begynne med så var alt tekst de fikk utlevert under en stor svart strek, før journalister klarte å få dommere til å fjerne sensureringen, og det blir tydligere og tydligere hva som hadde skjedd, ettersom de har klart å fjerne hemmelighetsholdet.

Personlig mener jeg at dersom disse forskerene (og byråkratene som forsøkte å skjule det i etterkant) - bør siktes og straffes på lik linje med en buss-sjåfør som mistet kontrollen på en bussen og dreper ti fotgjengere - så blir han sannsynligvis straffet - dersom byråkrater og forskere mister kontrollen på ett virus de har skapt og gjort farligere in vitro på labarotoriet, og dreper en million mennesker burde de også naturligvis straffes også. 😕

For ca. ett år siden hørte jeg at de samme folkene i Eco Health Alliance har fått flere nye grants, og samarbeidet dengang med 4-5 labaratorier i diverse asiatiske land med mere forskning på nye virus for å unngå pandemier i fremtiden, av en eller annen grunn så var det stor etterspørsel av den type forsking innad i WHO. - Jeg kunne godt tenkt meg å vite om noen av mine skattekroner går til den gjengen, og kanskje isåfall kunne vi kreve at forskningen ikke skulle foregå i Dehli, eller andre millionbyer, og heller tenke på å gjøre det på en litt mere fornuftig plass som f.eks Jan Mayen.. 😕

Endret av KongRudi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (På 8.3.2023 den 0.52):

Vell, til å begynne med så var alt tekst de fikk utlevert under en stor svart strek, før journalister klarte å få dommere til å fjerne sensureringen, og det blir tydligere og tydligere hva som hadde skjedd, ettersom de har klart å fjerne hemmelighetsholdet.

Hva er problemet ?

 

KongRudi skrev (På 8.3.2023 den 0.52):

Personlig mener jeg at dersom disse forskerene (og byråkratene som forsøkte å skjule det i etterkant) - bør siktes og straffes på lik linje med en buss-sjåfør som mistet kontrollen på en bussen og dreper ti fotgjengere - så blir han sannsynligvis straffet - dersom byråkrater og forskere mister kontrollen på ett virus de har skapt og gjort farligere in vitro på labarotoriet, og dreper en million mennesker burde de også naturligvis straffes også. 😕

For det første vet du ikke om dette er sant.

For det andre, mener du dette er tilsiktet vil du ikke like at dette er noe en hovedfagstudent med gode resurser greier.
Den genomiske sekvensen er offentlig kjent så alle kan i teorien "fikse" på denne.

Dog, er det et uhell er det like alvorlig om det er et naturlig som endret virus. 

 

KongRudi skrev (På 8.3.2023 den 0.52):

For ca. ett år siden hørte jeg at de samme folkene i Eco Health Alliance har fått flere nye grants, og samarbeidet dengang med 4-5 labaratorier i diverse asiatiske land med mere forskning på nye virus for å unngå pandemier i fremtiden, av en eller annen grunn så var det stor etterspørsel av den type forsking innad i WHO. - Jeg kunne godt tenkt meg å vite om noen av mine skattekroner går til den gjengen, og kanskje isåfall kunne vi kreve at forskningen ikke skulle foregå i Dehli, eller andre millionbyer, og heller tenke på å gjøre det på en litt mere fornuftig plass som f.eks Jan Mayen.. 😕

Hvorfor skal de ikke få nye grants ?

Forstår du ikke at det er viktig forskning ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 hours ago, Ribo said:

Hva er problemet ?

 

For det første vet du ikke om dette er sant.

For det andre, mener du dette er tilsiktet vil du ikke like at dette er noe en hovedfagstudent med gode resurser greier.
Den genomiske sekvensen er offentlig kjent så alle kan i teorien "fikse" på denne.

Dog, er det et uhell er det like alvorlig om det er et naturlig som endret virus. 

 

Hvorfor skal de ikke få nye grants ?

Forstår du ikke at det er viktig forskning ?

Problemet er at nesten en million mennesker døde så langt, og mange millioner flere fikk vistnokk store problemer, og ingen ser ut til å ville straffe de skyldige.

Jeg vet ikke om det var tilsiktet eller ett uhell - men mtp. at de slettet virusdatabasen på Wuhan, pluss hele labarotoriet måtte bytte fra sivilt til militært styre, pluss de byttet ut hele air-condition systemet - bare noen månder i forveien - så virker det også som ett coverup, og det var sannsynlig at lekasjen skjedde på dette tidspunktet - og de vi fikk også at de fikk 385000$ for å videre-utvikle sars cov2, til det vi kjenner som covid 19, og etterpå gjorde de alt i sin makt for skjule det. 😕 - Alt dette på samme plass som Covid-19 utbruddet begynte å spre seg fra.

Eco Health Alliance bør ikke penger til grants - av samme grunn som politiet ikke bør har fyllefest og skjenker petter northug, og deretter setter alle seg i bilen hans, og ber han kjøre dem rundtomkring, fordi han er flink å kjøre fort i fylla - dersom de har det travelt, det ville vært uansvarlig - på samme måte mener jeg det er uansvarlig å gi nye grants til Eco Health Alliance. Etter alt vi vet i dag.

Og hvor viktig er forskningen egentlig - tror du - dersom det er greit å skjule denne viktige forskningen under svarte streker, og du må gå runde på runde med dommere bare for å få klarlagt hva som ble forsket på - når du søker informasjon om dette - spessielt dersom vi trenger denne forskningen midt i en pandemi? - Kan du fortelle meg logikken å gjøre dette med sånn viktig forskning?

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (10 timer siden):

Og hvor viktig er forskningen egentlig - tror du - dersom det er greit å skjule denne viktige forskningen under svarte streker, og du må gå runde på runde med dommere bare for å få klarlagt hva som ble forsket på - når du søker informasjon om dette - spessielt dersom vi trenger denne forskningen midt i en pandemi? - Kan du fortelle meg logikken å gjøre dette med sånn viktig forskning?

 

Vel, hvor skal jeg begynne. Først og fremst virker du oppriktig bitter for noe, håper du ikke har mistet noen som stod deg nær under pandemien. Jeg her helt for å straffe skyldige, men du vet ikke om det er noen som er skyldig og langt mindre hvem.

Hvem skal vi sende til galgen for de andre Sars utbruddene, hva med HIV, Ebola. Vi kan slenge HPV med også.. 

Hva med alle som ikke brukte masker eller andre forhåndreger for å unngå spredning. Sende de også til galgen ?

Det er maaange som må stå til ansvar om det skal deles ut straff. 
Se på hvordan har diverse regjeringer/politikere/religiøse har direkte bidratt til spredning, hva med dem ?

 

Forskningen foregår ikke bak en mørk sladd. Som jeg sa tidligere genomene til covid virus er fult nedlastbare. 
Informasjon om hva de forskjellige gener gjør og hvorfor er også med. Selv spikeproteinet er allment kjent. 
Man vet en god del om hvordan dette proteinet fungere og hvorfor, nettopp fordi det er gjort forskning på det. Dette årsak til at vaksine kunne utvikles på en brøkdel av den tiden det historisk var vanlig å få til. 

Om dette var et uhell i lab er uavhengig at vi med sikkerhet kan si at det kun er et spørsmål om tid for naturlig variant går pandemisk. Derfor er det viktig å kunne ha kjennskap til viruset og hvordan det fungere. Hvilken annen måte kan du være forberedt ? 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/10/2023 at 2:46 PM, Ribo said:

Vel, hvor skal jeg begynne. Først og fremst virker du oppriktig bitter for noe, håper du ikke har mistet noen som stod deg nær under pandemien. Jeg her helt for å straffe skyldige, men du vet ikke om det er noen som er skyldig og langt mindre hvem.

Hvem skal vi sende til galgen for de andre Sars utbruddene, hva med HIV, Ebola. Vi kan slenge HPV med også.. 

Hva med alle som ikke brukte masker eller andre forhåndreger for å unngå spredning. Sende de også til galgen ?

Det er maaange som må stå til ansvar om det skal deles ut straff. 
Se på hvordan har diverse regjeringer/politikere/religiøse har direkte bidratt til spredning, hva med dem ?

 

Forskningen foregår ikke bak en mørk sladd. Som jeg sa tidligere genomene til covid virus er fult nedlastbare. 
Informasjon om hva de forskjellige gener gjør og hvorfor er også med. Selv spikeproteinet er allment kjent. 
Man vet en god del om hvordan dette proteinet fungere og hvorfor, nettopp fordi det er gjort forskning på det. Dette årsak til at vaksine kunne utvikles på en brøkdel av den tiden det historisk var vanlig å få til. 

Om dette var et uhell i lab er uavhengig at vi med sikkerhet kan si at det kun er et spørsmål om tid for naturlig variant går pandemisk. Derfor er det viktig å kunne ha kjennskap til viruset og hvordan det fungere. Hvilken annen måte kan du være forberedt ? 

Jeg er ikke bitrere enn jeg hadde vært hvis vi slapp ut Breistein fra fengsel. 😕 Ingen jeg kjenner døde av Covid, ett par folk i kommunen døde av det - rimelig sikker på at en bekjent døde sannsynligvis av vaksinebivirkning, men ikke særlig nær bekjent (elektrikeren i huset mitt). Og selv om jeg har ingen kjennskap til folk som var Utøya-offre, betyr ikke at jeg synes at det er rett at Breistein skal gå fri, bare fordi jeg ikke kjenner til offrene hans - på samme måte synes jeg at de som er skyldig i starte Covid-epidemien bør bli sendt til en domstol og evt. fengsles dersom de blir funnet skyldig, akkuratt som vi gjorde med Utøya-morderen. 😕

De sekvenserte genomene var ikke tilgjengelig noen sted de første månedene - da vi ble kjent med utbruddet - var de slettet og flyttet fra internasjonale databaser under påskudd av at de skulle publiseres ett annet sted (som aldri skjedde) - og de kom ikke tilbake før ett annet land hadde sekvensert viruset fullstendig fra deres ofre - først da publiserte Kina sitt sekvenserte-genom fra ofrene i Wuhan - som var likt det vi så i de andre landene sine sin sekvens.

Congo var mye mer åpen og behjelpelig når det var Sars-virus utbrudd der, men de hadde selvsagt heller ikke gjort noe galt. :)

Vi husker alle at Trump ville trekke ut USA fra WHO - han gjorde ikke dette for moro skyld, det var fordi Kina motarbeidet resten av verden, og ingen i WHO klagde på det offentlig. Så vi gir Kina tilgang til alt vi finner ut, men får ingenting tilbake når vi trenger det. Kina ville ikke engang innrømme de hadde ett utbrudd, før leger fra Taiwan sa det reiste internasjonale fly fra ett sted hvor det var pandemi-utbrudd, mens innenriks fly var stoppet. 

Vi ble også løyet om hvordan vaksinene virker - vi ble fortalt at den simulerer en vanlig vaksine - mens de egentlig simulerer likt en lettere strålebehandling - vi ble fortalt at spike-proteinet skulle holde seg i muskelen i armen slik vanlige vaksiner gjør med dødt virus - men det er ikke tilfelle med mRNA vaksinene.

- Hvis du leter etter noe positivt her, så kan kanskje radioaktiv strålebehandling fases ut i fremtiden - vi kan få mRNA vaksine-boostere istedenfor - kanskje det var det dr. Malone & co opprinelig prøvde på når de utviklet mRNA-vaksinene, det låter logisk når jeg ser hvordan Covid-vaksinen virker - uten at jeg gidder å sjekke hva de egentlig forsket på dengang, på nåværende tidspunkt.  😕

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (På 5.3.2023 den 22.06):

Jeg fant frem noe forskning i denne tråden eller en annen, men det er over 2 år siden, så jeg får ikke søkt opp innlegget og gidder ikke finne det fram igjen. Så vidt jeg husker, sammenliknet man genomet til Wuhan-viruset med diverse virus fra dyr, og fant at et spesifikt virus fra flaggermus var rundt 90% likt (give me some slack here). På et eller annet vis var også skjelldyr (pangolin) inn i bildet, men jeg husker ikke helt hvordan genom-regnestykket så ut der. Den mest populære teorien ble jo i alle fall at viruset gikk fra flaggermus til skjelldyr til mennesker. Og at viruset evnet å krysse artsgrensene så man jo mange eksempler på etterhvert. Og man har sett utallige eksempler på tilvarende tidligere med utallige andre virus - det er helt naturlig at det skjer. :) 

Jeg fant det gamle innlegget mitt, det henviste til forskning som ble publisert 24 april 2020 "The genetic sequence, origin, and diagnosis of SARS-CoV-2":

Med sitatet: 

Sitat

Genetic sequence and origin of the SARS-CoV-2
[...] Analysis of the genome from nine patients’ samples also confirmed that the SARS-CoV-2 was more similar to two SARS-like bat CoVs from Zhoushan in eastern China, bat-SL-CoVZC45 and bat-SL-CoVZXC21, than to the SARS-CoV and the MERS-CoV [17]. At the whole-genome level, the SARS-CoV-2 shares an 87.99% sequence identity with the bat-SL-CoVZC45 and 87.23% sequence identity with the bat-SL-CoVZXC2, less genetically similar to the SARS-CoV (about 79%) and MERS-CoV (about 50%) 
[...] The discovery that pangolin coronavirus genomes have 85.5% to 92.4% sequence similarity to SARS-CoV-2 suggests pangolins should be considered as possible hosts in the emergence of SARS-CoV-2

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke bitrere enn jeg hadde vært hvis vi slapp ut Breistein fra fengsel.

Jeg fatter ikke hvorfor du blander han inn. Selv ville jeg blitt både bitter og forbanna.

Jeg veit ikke om det betyr at du legger lista høyt eller lavt.

 

KongRudi skrev (5 timer siden):

De sekvenserte genomene var ikke tilgjengelig noen sted de første månedene - da vi ble kjent med utbruddet - var de slettet og flyttet fra internasjonale databaser under påskudd av at de skulle publiseres ett annet sted (som aldri skjedde) - og de kom ikke tilbake før ett annet land hadde sekvensert viruset fullstendig fra deres ofre - først da publiserte Kina sitt sekvenserte-genom fra ofrene i Wuhan - som var likt det vi så i de andre landene sine sin sekvens.

Jeg fulgte databasen for virusene fortløpende i begynnelsen av pandemien. Hadde flere hundre i begynnelsen av Mars 2020, inkludert fra Kina. Er det mistenkelig at virusene fra Kina var lik de andre ? (personlig syns jeg det ville vært oppsiktsvekkende om det var motsatt.)

Btw, databasen er fortsatt tilgjengelig og oppdatert så seint som i dag. 

KongRudi skrev (5 timer siden):

Vi husker alle at Trump ville trekke ut USA fra WHO - han gjorde ikke dette for moro skyld,

Vi alle husker også at han anbefalte å skyte klor i blodårene for å bekjempe viruset - han gjorde ikke dette heller for moro skyld. Begge tilfeller viser nok hans kognitiv kapasitet. 

 

KongRudi skrev (5 timer siden):

Vi ble også løyet om hvordan vaksinene virker - vi ble fortalt at den simulerer en vanlig vaksine - mens de egentlig simulerer likt en lettere strålebehandling - vi ble fortalt at spike-proteinet skulle holde seg i muskelen i armen slik vanlige vaksiner gjør med dødt virus - men det er ikke tilfelle med mRNA vaksinene.

 

Dette er bare idioti. mRNA eller vaksine har ingenting med strålebehandling å gjøre. Enten har du blitt løyet til eller så gått for sitatet under (neste). 

Spikeproteinet - holde seg i muskelen ?
Du veit at vaksinen ikke inneholdt dette proteinet ?

Spike-proteinet forblir i den cellen som har tatt opp mRNA. Dette opptaket er ikke akkurat supereffektivt og mange mRNA vil aldri bli aktive. Disse vil surre rundt til de blir degradert/ødelagt.  Vaksinen inneholder et gitt antall mRNA, når disse er "brukt opp" blir det ikke laget mere spike-protein. 

Jeg har ingen tro på at tradisjonelle vaksiner holder seg noe mere i ro rundt stikk stedet. 

KongRudi skrev (5 timer siden):

- uten at jeg gidder å sjekke hva de egentlig forsket på dengang, på nåværende tidspunkt.

Trur vi har litt av problemstillingen din her. Du gidder ikke..
(Bedre å heller bare kjøre på med "egne" fakta?)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

CNBC: House votes unanimously to declassify intelligence on origins of Covid pandemic, sending bill to Biden

Sitat

 

  • The House voted unanimously to declassify intelligence on possible links between the Wuhan Institute of Virology and the Covid-19 pandemic.
  • The bill now goes to President Joe Biden.
  • The effort by Congress to declassify intelligence on the origins of Covid comes after the Energy Department concluded with “low confidence” that the virus most likely escaped from a lab in Wuhan, China, as the result of an accident.

 

Vi vil etter alle solemerker snart få vite hvilken informasjon ulike myndigheter i USA har basert sine ulike antakelser om viruset opprinnelse på. Jeg drister meg til å spå at det ikke vil være sterke bevis for noe som helst der - men er åpen for å bli overrasket. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, a_aa said:

Jeg fant det gamle innlegget mitt, det henviste til forskning som ble publisert 24 april 2020 "The genetic sequence, origin, and diagnosis of SARS-CoV-2":

 

 

Tror det er ganske stor forskjell på de virusene, selv om det høres likt ut når de f.eks. sier at viruset er 90% likt.

Hvis vi for moro skyld gjør ett søk på google om 'mennesker og chimpanser forskjell genom', og mytene rundt dette:

Humans and chimpanzees shared a common ancestor approximately 5-7 million years ago (Mya). The difference between the two genomes is actually not approximately 1%, but approximately 4%--comprising approximately 35 million single nucleotide differences and approximately 90 Mb of insertions and deletions.

(google sin formatering og utheving);

- så når de sier i artikkelen at de har funnet ut at; 

The discovery that pangolin coronavirus genomes have 85.5% to 92.4% sequence similarity to SARS-CoV-2 suggests pangolins should be considered as possible hosts in the emergence of SARS-CoV-2

Så virus-artene har beslektede genom, akkurat som vi er beslektet til aper;  referert til i artikkelen din, bare ca. dobbelt så stor (eller større) som forskjellen på menneske-arten og chimpanse-arten, (i prosent-andel) - og det er endel mutasjoner, tror jeg. - Når jeg leste på linken din, så stod det også at det var relativt få insertions and deletions, 20 til 50 kilo bases - går utifra at de mener til meneskevarianten, husker ikke om det var fra flaggemus- eller maursluker-varianten.

- Det virker litt nærmere enn de 90 Mb forskjellen på human og chimp. men vi er også litt større. 😕

 

 

1 hour ago, a_aa said:

CNBC: House votes unanimously to declassify intelligence on origins of Covid pandemic, sending bill to Biden

Vi vil etter alle solemerker snart få vite hvilken informasjon ulike myndigheter i USA har basert sine ulike antakelser om viruset opprinnelse på. Jeg drister meg til å spå at det ikke vil være sterke bevis for noe som helst der - men er åpen for å bli overrasket. :) 

 

 :) Håper det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Ribo said:

Trur vi har litt av problemstillingen din her. Du gidder ikke..
(Bedre å heller bare kjøre på med "egne" fakta?)

Tror det er du som har litt lese og skrive-vansker, du omskriver endel av diskusjonen..

Det er tydlig fra utifra det jeg skrev at jeg spekulerte hva grunnlaget var Malones forsøk, og ett fremtidig alternativ til radiioaktiv strålebehandling - jeg kom på ingen måte med en fakta-uttalelser. Jeg skrev tilogmed at jeg ikke giddet å sjekke.

Samme med Spike-proteinet, jeg skrev ikke at det var i vaksinen, som du påstår.. Men du får ikke spiken i kløften på proteinet uten vaksinen (viruset binder opp proteinet på lignende måte, for ordens skyld) - så når du finner en død person (av f.eks. hjerneslag) med spike-protein i hjernen, men uten covid - så har han mest sannsynlig død av vaksine-bivirkningene, som han ikke ville fått uten vaksinen. Da hjelper det lite å si at det er jo ikke spike-protein i vaksinen, så det er ikke vaksinen sin feil. Skjønner du logikken?

Vi ble fortalt at Spike proteinet ikke skulle spre seg til egg-stokkene, eller hjernen, at det var konspirasjons-teori at det kunne skje. Immunforsvaret våres ville bli lært opp til å angripe det i muskelen i armen, og så hadde vi en heftig diskusjon om å passe på at vaksinene ikke ble satt i blodårene, for dersom det skjer vil det spre seg mye raskere i kroppen.

Med alternativ til strålebehandling tenker jeg at det kan være bedre å behandle kreft med mRNA, istedenfor å pøse på med radio-aktiv stråling, for å bygge immunforsvaret - hvis vi har en litt mindre skadelig entringsvektor, så kan vi kansje ha bedre tid til å behandle kreft, spessielt dersom det er fare for spredning til skjelett. 

 

28 minutes ago, Gouldfan said:

Et nytt bidrag mot konspirasjonsteoriene til Campbell og co som tror de er så ille smarte og Finner nyheter som ingen i hele verden annet enn en pensjonert pleier har skjønt...

Jeg klarte å se ca. 6 minutter, og 25 sekunder av den videoen sammenhengende.. - Hvis noen klarer å se og høre en såpass irriterende person lengre, så er jeg imponert. :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...