Gå til innhold

Presidentdebatt 1 - Donald Trump vs. Joe Biden


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (39 minutter siden):

Da har vi lest helt forskjellige tekster, og Bob Muller har skrevet en helt annet rapport enn det du skriver her. 

Det er veldig hypotetisk og et argument som står på syltynne ben. 

Spørsmålet da hadde vært om hva vedkommende faktisk hadde gjort.. Hadde han gjort noe som er av en alvorlig karakter som det Trump ble beskyldt, altså utpressing, så hadde det ikke vært sikkert om demokratene hadde stemt i tiltaltes favør. 

Hva står det egentlig i Mueller-rapporten som Trump ikke er blitt renvasket til?

Nei, ikke i det hele tatt.

Hadde demokratene hatt kongressen i 2016 så hadde de kjørt samme mynt som Trump/republikanerne.

Omnia vincit amor skrev (32 minutter siden):

Det er vanskelig å diskutere virkelighetstilnærming når man ikke tror på en rapport fra 2019... 

Det forandrer ikke på det faktum at uttrykket far left eller venstreekstremisme på godt norsk ikke brukes av akademikere, politikere og statlige organisasjoner. 

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vgs fremside er noe av det mest uærlige jeg har sett. Å påstå at enkelte grupper som proud boys ol er hvite nasjonalister og at trump ikke fordømmer de og skal "bruke de og at de skal stå klare" er noe av det mest graverende jeg noen gang har sett av vg. Jeg kan ikke fatte å begripe hvor urælige eller lite informerte det går an å bli. Det er greit at journalister og "eliten" henger i samme sirkler, men er det mulig å være så inkompetente? Jeg tviler på at man kan være så blind og ha så lite bakkekontakt med de vanligene folkene i usa.

Viss man er interesserte så er det beste jeg kan anbefale er å se debatten, deretter å fra flere kilder. Og gjerne lese transkripter og pressekonferanser selv. Jeg får sjelden til aldri hele bildet fra vg. At media til tider oppfører seg som man gjør i usa kan jeg ikke fatte å begripe her i lille norge. Gud så naive vi er, media er i norge også mer og mer kun ute etter clicks og penger.

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (4 minutter siden):

Ingen nyhet, og forventet. At folk ikke klarer å skille mellom en moderator og meningsytring er jo ikke overraskende? 

Altså, du er jo som en femåring.

Det er velkjent at Wallace er demokrat, og at han ikke er noen tilhenger av Trump. Og alle med logisk tankegang kunne lett se at Wallace hadde en sterk bias mot Biden under nattens debatt.

 

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Joeal88 skrev (4 minutter siden):

Altså, du er jo som en femåring.

Det er velkjent at Wallace er demokrat, og at han ikke er noen tilhenger av Trump. Og alle med logisk tankegang kunne lett se at Wallace hadde en sterk bias mot Biden under nattens debatt.

Det er jo veldig kjent stil vi driver med her hvor vi går på person og ikke sak ser jeg. 

Uavhengig av hans bakgrunn så var han moderator og gjorde en fremragende jobb, det er kun grunnet ditt politiske syn at du mener noe annet.  

Everket skrev (4 minutter siden):

Vgs fremside er noe av det mest uærlige jeg har sett. Å påstå at enkelte grupper som proud boys ol er hvite nasjonalister og at trump ikke fordømmer de og skal "bruke de og at de skal stå klare" er noe av det mest graverende jeg noen gang har sett av vg. Jeg kan ikke fatte å begripe hvor urælige eller lite informerte det går an å bli. Det er greit at journalister og "eliten" henger i samme sirkler, men er det mulig å være så inkompetente? Jeg tviler på at man kan være så blind og ha så lite bakkekontakt med de vanligene folkene i usa.

Han nektet jo å si at han er imot høyreekstreme og white supremacy.. Dette er ikke første gangen han har unnlatt å gjøre dette. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Det er jo veldig kjent stil vi driver med her hvor vi går på person og ikke sak ser jeg. 

Uavhengig av hans bakgrunn så var han moderator og gjorde en fremragende jobb, det er kun grunnet ditt politiske syn at du mener noe annet. 

Du har åpenbart ikke peiling på politiske debatter, og hvordan en moderator skal oppføre seg.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Joeal88 skrev (Akkurat nå):

Du har åpenbart ikke peiling på politiske debatter, og hvordan en moderator skal oppføre seg.

Tydeligvis har jeg det. Vi har som sagt ikke sett samme debatt når du mener dette. Chris Wallace gjorde som sagt en god jobb i en situasjon hvor en av kandidatene ikke fulgte spillereglene, igjen.  At Trump nekter å oppføre seg høflig egger jo over på andre slik vi så i nattens debatt. 

Lenke til kommentar
Everket skrev (12 minutter siden):

Vgs fremside er noe av det mest uærlige jeg har sett. Å påstå at enkelte grupper som proud boys ol er hvite nasjonalister og at trump ikke fordømmer de og skal "bruke de og at de skal stå klare" er noe av det mest graverende jeg noen gang har sett av vg. Jeg kan ikke fatte å begripe hvor urælige eller lite informerte det går an å bli. Det er greit at journalister og "eliten" henger i samme sirkler, men er det mulig å være så inkompetente? Jeg tviler på at man kan være så blind og ha så lite bakkekontakt med de vanligene folkene i usa.

 

Som jeg poengterte før debatten startet, så kommer massemediene og deres journalister/reportere til og utnevne Biden som vinner av debatten og gjøre hva de makter for og sette Trump i et dårlig lys - uansett hva.

Men det beste er jo at mediene skriver en masse om at Trump ikke ville ta avstand fra hvite nasjonalister, men ingenting om at Biden ikke tok avstand fra Antifa - Biden fikk forsåvidt ikke heller det spørsmålet fra valpen hans.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (3 minutter siden):

Tydeligvis har jeg det. Vi har som sagt ikke sett samme debatt når du mener dette. Chris Wallace gjorde som sagt en god jobb i en situasjon hvor en av kandidatene ikke fulgte spillereglene, igjen.  At Trump nekter å oppføre seg høflig egger jo over på andre slik vi så i nattens debatt. 

Wallace blir sterkt kritisert for sin tydelig bias mot Biden og for måten som han håndterte debatten, i internasjonal media, politiske forums og på alt av sosiale medier. 

At du mener at Wallace gjorde en god jobb som moderator er helt irrelevant, når millioner av mennesker mener motsatt.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Joeal88 skrev (2 minutter siden):

Wallace blir sterkt kritisert for sin tydelig bias mot Biden og for måten som han håndterte debatten, i internasjonal media, politiske forums og på alt av sosiale medier. 

At du mener at Wallace gjorde en god jobb som moderator er helt irrelevant, når millioner av mennesker mener motsatt.

Men de som sier at han har en bias har jo selv det. Så dermed er det jo egentlig latterlig av dem å påstå noe slikt. Det er aldri mulig å være hundre prosent nøytral i en slik setting, ja, vedkommende kan ha en mening men han var etter mitt syn objektiv. Din mening veier like lite så min i denne da vi begge er partiske, og du er tydeligvis partisk og heier på Trump uavhengig av hvordan han oppfører seg. 

Og før du sier det, ja, Biden sa en del ting som han kanskje ikke brude men dette var som det Trump gjør med intensjon for å møte idiot med idioti. Han gjorde det fordi han så at det faktisk ikke var en annen måte å svare på enn å bruke ord som "klovn", og han har jo rett. Hele debatten prøvde han å opptre høflig men så kommer Trump med sine utspill og avbrytelser. 

Som sagt tidligere så hadde det vært helt korrekt om denne debatten var "kjedelig" fordi det er slik politikk er. Det er meningsutvekslinger som er kjedelig fordi det er saker som er av høy betydning og derfor som regel kompliserte samtaler. Men disse debattene er som vi har sett mer for underholdningens del og se om kandidaten klarer å skape karakter på senen, noe begge gjør. 

Så har hele den høyre siden klaget om at Biden har demens.. Jada. Bra jobbet isåfall, Joe! 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (4 minutter siden):

Men de som sier at han har en bias har jo selv det. Så dermed er det jo egentlig latterlig av dem å påstå noe slikt. Det er aldri mulig å være hundre prosent nøytral i en slik setting, ja, vedkommende kan ha en mening men han var etter mitt syn objektiv. Din mening veier like lite så min i denne da vi begge er partiske, og du er tydeligvis partisk og heier på Trump uavhengig av hvordan han oppfører seg. 

Nei, Wallace får også utstå kritikk fra demokrater for måten han håndterte debatten på.

Ingen med politisk kunnskap kan påstå at Wallace gjorde en god figur eller at han var nøytral under nattens debatt.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (4 minutter siden):

God og oppsummerende overskrift på NRK:

Mislykket forsøk på på knekke Biden.

Hva annet forventer du fra NRK? ?

Som jeg skrev før debatten startet, så kommer massemediene, og alle deres journalister samt de sk politiske ekspertene som de har som gjester til og utse Biden som vinner av debatten.

Men i virkeligheten så ble Biden knust av Trump.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Joeal88 said:

Hva annet forventer du fra NRK? ?

Som jeg skrev før debatten startet, så kommer massemediene, og alle deres journalister samt de sk politiske ekspertene som de har som gjester til og utse Biden som vinner av debatten.

Men i virkeligheten så ble Biden knust av Trump.

Virkeligheten og din oppfatning har veldig lite med hverandre å gjøre…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Joeal88 skrev (4 minutter siden):

Ingen med politisk kunnskap kan påstå at Wallace gjorde en god figur eller at han var nøytral under nattens debatt.

Du får påstå hva du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Knut Lavngard skrev (13 timer siden):

Heidersmannen av ein sitjande president vinn nok debatten lett.

Donald Trump! Sivilisasjonens beskyttar! Dei svakes forkjempar! Arbeiderklassens forsvarar! 

Venstremedia begynner å bli ganske så desperate nå.

Vaniman skrev (11 timer siden):

I morgen kommer media til å påstå at Biden vant debatten, slik de gjorde med Hillary Clinton. Men jeg tror Trump vinner, på den måten at han overtaler flest uavhengige velgere.

Biden varierer i sine TV-prestasjoner. Han kan fremstå som en verdig presidentkandidat, men også som dement og senil. 

Det florerer med klipp på YouTube av Biden som mildt sagt roter med ordene. Han burde vært på et gamlehjem, og det er nesten ondskapsfullt at han blir brukt på denne måten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Grimnir skrev (3 minutter siden):

Det florerer med klipp på YouTube av Biden som mildt sagt roter med ordene. Han burde vært på et gamlehjem, og det er nesten ondskapsfullt at han blir brukt på denne måten.

Har du faktisk sett hele debatten før du skriver dette? Jeg bare lurer, fordi at han noen ganger faller litt ut av det han snakker om er faktisk er  faktisk helt normalt som vi mennesker gjør hele tiden.. 

At du påstår han sliter er jo regelrett komisk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...