Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
freakoftheweek skrev (20 minutter siden):

Har jeg ingen tro på. Det er så ekstremt mange flere som vil ha 3080 og aldri vil kjøpe 3090 fordi den koster dobbelt så mye. Det gir heller ikke mening å dytte de som vil ha 3080 ned til et billigere produkt (3070), da taper de penger. Nvidia vil helst selge 3080 til alle som har lyst på 3080, men de har rett og slett ikke kapasitet til det. De aller aller fleste som ikke får tak i 3080 venter nok heller på amd. Det er nvidia heller ikke tjent med. Det er ingen logikk i at nvidia skal "tvinge" folk til å kjøpe 3070 eller 3090 som du sier, problemet er kun at etterspørselen er altfor høy

Salget av rtx 3090 og 3070 har ikke akkurat vert dårlig :)

Endret av Max883
Lenke til kommentar
Max883 skrev (3 minutter siden):

Salget av rtx 3090 og 3070 har ikke akkurat vert dårlig :)

Nei, men det kommer ikke som en konsekvens av at det er færre tilgjengelige 3080 enn det er kunder. Det finnes alltid noen som vil velge mellom f.eks 3080/3090 og vil kjøpe den første de får tak i. samme for 3070/3080. Men det er fortsatt veldig mange som kun vil ha 3080 fordi 3090 er for dyr. Hvis strategien til nvidia er at disse skal kjøpe noe annet enn det de har egentlig har lyst på taper de fryktelig mye penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, freakoftheweek said:

Har jeg ingen tro på. Det er så ekstremt mange flere som vil ha 3080 og aldri vil kjøpe 3090 fordi den koster dobbelt så mye. Det gir heller ikke mening å dytte de som vil ha 3080 ned til et billigere produkt (3070), da taper de penger. Nvidia vil helst selge 3080 til alle som har lyst på 3080, men de har rett og slett ikke kapasitet til det. De aller aller fleste som ikke får tak i 3080 venter nok heller på amd. Det er nvidia heller ikke tjent med. Det er ingen logikk i at nvidia skal "tvinge" folk til å kjøpe 3070 eller 3090 som du sier, problemet er kun at etterspørselen er altfor høy

Jeg skulle ha étt 3080. Det er fremdeles ikke levert og resultatet ble to 3090 og flere 3070. Jeg tror ikke jeg er den eneste.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

Man vurderer det ikke, man blir presset til å kjøpe over eller under fordi man ikke kan få levert det man ønsker.

Spar meg. Ingen kan presse deg til noe som helst. Nvidia taper jo penger på hver eneste 3070 som kjøpes av en person som vil ha 3080, hvorfor i all verden vil nvidia at noen som ønsker et dyrere produkt skal kjøpe et billigere? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, freakoftheweek said:

Spar meg. Ingen kan presse deg til noe som helst. Nvidia taper jo penger på hver eneste 3070 som kjøpes av en person som vil ha 3080, hvorfor i all verden vil nvidia at noen som ønsker et dyrere produkt skal kjøpe et billigere? 

Trenger man kort blir man nødt til å kjøpe over eller ventepølse under. Når de verktøy man allerede har ikke lenger holder stand blir man nødt til å skaffe nytt. Det er ugunstig for folk å ha opphold i flere måneder på det de driver med og da ser de seg nødt til å kjøpe det som er tilgjengelig.

Hvis du leser gjennom 3000-serie-tråden på dette forumet er det ikke tvil om at mange som egentlig skulle ha 3080 har kjøpt 3090 eller 3070 på grunn av manglende levering. Samme tendens ser man på større internasjonale forum, på, i Facebookgrupper, på Reddit, på Twitter og i Discordgrupper.

Folk kjøper ikke 3070 i stedet for 3080, men i tillegg til.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 minutter siden):

Trenger man kort blir man nødt til å kjøpe over eller ventepølse under. Når de verktøy man allerede har ikke lenger holder stand blir man nødt til å skaffe nytt. Det er ugunstig for folk å ha opphold i flere måneder på det de driver med og da ser de seg nødt til å kjøpe det som er tilgjengelig.

Hvis du leser gjennom 3000-serie-tråden på dette forumet er det ikke tvil om at mange som egentlig skulle ha 3080 har kjøpt 3090 eller 3070 på grunn av manglende levering. Samme tendens ser man på større internasjonale forum, på, i Facebookgrupper, på Reddit, på Twitter og i Discordgrupper.

Folk kjøper ikke 3070 i stedet for 3080, men i tillegg til.

Jeg betviler ikke at folk kjøper 3070 mens de venter på 3080, det har jeg gjort selv :p Men det er blitt sagt at det er strategien til nvidia denne høsten. Det jeg sier at det ville vært en elendig strategi fordi noen vil beholde ventekortet og da er det et tapt salg til 3080. Når det gjelder 3090 tror jeg det er en så marginal gruppe som har budsjett til det i forhold til hvor stor etterspørsel det er etter 3080, men det er bare spekulasjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (15 minutter siden):

Vet ikke om salget av 3090/3070 har vert bra eller dårlig. Men jobber du på ett lager/komplett osv siden du kommer med info om kortene?

 

Ingen kommentar til dette.

Men de som har bestilt asus rtx 3080 strix oc vil få kortet i løpet av nyåret. Er mange ordre og bestillinger av leverandør som må gjennomgås. Ingen ny dato vil være klar før det

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Max883 said:

Ingen kommentar til dette.

Men de som har bestilt asus rtx 3080 strix oc vil få kortet i løpet av nyåret. Er mange ordre og bestillinger av leverandør som må gjennomgås. Ingen ny dato vil være klar før det

En insider her kanskje? Er det lignende greie på 2080 TUF OC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...