Gå til innhold

Regnskapsfører eller revisor?


Hassli

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er litt usikker på hvilken retning jeg skal ta og vet at mange av dere har tatt en økonomiutdanning så jeg prøver her. Jeg ble ferdig utdannet siv.øk i 2019.
 

Når det gjelder bachelor så tok jeg aldri fordypning i regnskap og jeg kan derfor ikke bli regnskapsfører. Årsaken til det er fordi jeg har jobbet litt med regnskap og synes det var kjempe kjedelig. På masteren tok jeg strategi som hovedemne. Nå som jeg er ferdigutdannet er det faktisk veldig lite jobber jeg kan få mest fordi de fleste arbeidsgiverne ønsker fortrinnsvis finans eller regnskap som hovedprofil. Jeg har heller ikke søkt jobber hos de fire store, hovedsakelig fordi jeg ikke tror jeg helt vil passe inn i miljøet. Jeg har søkt litt rundt men sånn som situasjonen ligger ann nå men corona osv, så er jobbmarkedet tøft. 
 

Jeg tenker nå å fortsette studier. Jeg har jobb, men den er ikke relatert til studiet og jeg tjener 400K, men jeg vet at jeg absolutt har mulighet til å tjene mer/jobbe med noe mer relevant. Jeg har tenkt to muligheter. 
1. Revisorutdanningen. At jeg bygger på masteren men revisjon for det vil nok gjøre meg mer attraktiv eller 

2. Ta de fagene jeg mangler for å bli regnskapsfører. Jeg mangler ca 52 studiepoeng og dette må jeg evt ta på BI og betale av egen lomme. 

Det er en tredje mulighet og det er å ta revisjon master samtidig som jeg tar regnskapsfagene på BI slik at jeg kan bli revisor og regnskapsfører. Men hvor relevant er dette egentlig? Har jeg behov for begge? 
 

Vet noen hva som lønner seg og hva jeg egentlig bør gå for? Trenger noen råd?
 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...