Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan noen hjelpe med å rette dette brevet i engelsk?


Qasem

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Jeg har fått en ny vikar stilling på en international turkisk skole i 3 måneder pga den ansvarlige er sykemeldt. Jeg prøver å skrive et brev til en tidligere student for han å bekrefte noe. Kan noen hjelpe med å rette på feil hivs det er feil? Ellers har noen bedre eksempel for å skrive brevet mer profesjonelt? Jeg er ikke så konge på engelsk... Jeg limer og kopiere det jeg har skrevet nede. Studenten har vært på skolen ifjord, men bestod ikke noen fag.

 

Dear Sir/Madame,

 

We are writing to confirm that Mr. Ahmed Salama, (8th September 1998), Although attended to our program, did not pass any of the subjects in the 2019-2020 school year. Total tuition fee of 9000usds is paid through out the school year.

 

Hva syns dere? Bra nok? Noen feil?

 

Takk på forhånd :)

Endret av Qasem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt vanskeligheter med å forstå innlegget ditt. Du skal skrive et brev til en tidligere student for å bekrefte at han ikke bestod noen fag siste skoleåret? Brevet er skrevet som om det er til ledelsen, og ikke studenten. Er det Ahmed Salama som er nevnte student?

Ellers er det bra utgangspunkt. Bør legge til "dob." før datoen så fremkommer at det er fødselsdatoen hans. Og så "...program, he did not...", og rett til 9000 USD og "throughout" er ett ord.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Myst said:

Har litt vanskeligheter med å forstå innlegget ditt. Du skal skrive et brev til en tidligere student for å bekrefte at han ikke bestod noen fag siste skoleåret? Brevet er skrevet som om det er til ledelsen, og ikke studenten. Er det Ahmed Salama som er nevnte student?

Ellers er det bra utgangspunkt. Bør legge til "dob." før datoen så fremkommer at det er fødselsdatoen hans. Og så "...program, he did not...", og rett til 9000 USD og "throughout" er ett ord.

Brevet skal til han, mestsannsynlig kommer han til å sende det videre noen plass. Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Det er noe jeg er usikker på, på brevet må det stå at han har betalte de 9000usds i løpet av siste 19-20 skoleåret, men ser det riktig ut at jeg skrev ''Total tuition fee of 9000usds is paid through out the school year.'' isteden for ''the last school year''? Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Han har betalt allerede?  Det brevet ditt ser ikke riktig ut i det hele tatt. Det er uklart og skrevet på en kronglete måte. Har du testet ut tjenester som grammarly? Jeg er ikke veldig god til å skrive brev, men hva med:

Sitat

Dear Sir/Madam,

With this letter I confirm that Mr. Ahmed Salama, born on the 8th of September 1989, attended our program, but did not pass any of his classes during the 2019-2020 school year. Mr. Salama paid a total of 9000 USD in tuition fees throughout the aforementioned school year. 

Best regards,
Firstname lastname

 

Endret av Flin
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Flin said:

Han har betalt allerede?  Det brevet ditt ser ikke riktig ut i det hele tatt. Det er uklart og skrevet på en kronglete måte. Har du testet ut tjenester som grammarly? Jeg er ikke veldig god til å skrive brev, men hva med:

 

Takk for svaret.

Ja han betalte pengene og deltok i 2019-2020 året.

Lenke til kommentar

et par forslag, om avgift alt er betalt

 

Dear Sir/Madam,        (merk, ingen e) skriver også hva 8 sept er

We are writing to confirm that Mr. Ahmed Salama, (date of birth 8th September 1998), although attended to our program, did not pass any of his subjects in the 2019-2020 school year. The total tuition fee of 9000 USD has been paid for the 2019-2021 school year

 

Yours faithfully

Harald Hårfagre

 

merk avslutningen åpner du med sir-madam avslutter du med faithfully,

åpner du med olsen-hansen avslutter du med sincerely

 

lurer på:

hva er hensikten her, fortelle at han har  betalt,

fortelle at han har  strøket eller fortelle at han har fulgt undervisningen

 

noen bedringspunkter over men det er rom for flere

 

 

Lenke til kommentar
Qasem skrev (2 minutter siden):

Takk for svaret.

Ja han betalte pengene og deltok i 2019-2020 året.

hva er dette? svar på en henvendelse? eller bare noe dere finner på i tomme lufta?

hvorfor skrives brevet?

 

Dear Sir/Madam,

 

In response to your enquiry of zzz you are informed that Mr. Ahmed Salama, (date of birth 8th September 1998), attended our educational program during the 2019-2020 school year. The total tuition fee of 9000 USD has been paid.

Yours faithfully

Harald Hårfagre

Lenke til kommentar

om dette skal være en slags attest eller affidavit så er det under et annet alternativ:

 

TO WHOM IT MAY CONCERN

 

We confirm that Mr Ahmed Salama, date of birth 8th September 1998, attended our program during the 2019-2020 school year.

Mr Salama did not pass any of his exams. The total tuition fee of 9000 USD has been paid for the 2019-2021 school year.

 

trygve trygvasson

Rektor eller hva som måtte passe, merk ikke noe vennlig hilsen her

 

og selvsagt skrevet på skolens papir

 

her står det at han var oppe til eksamen men strøk, han møtte altså opp?

ikke bare  lot være å møte?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...