Gå til innhold

SNIKTITT: Call of Duty: Black Ops Cold War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gikk jeg lei denne serien for utrolig mange år siden, så jeg er vel ikke rette personen til å uttale meg.

Men likevel, bet meg merke i uttalelsen om at den kalde krigen er en anonym og kjedelig tidsepoke.

Men vi snakker 1946 til 1991.....

Huager og lass med spennende/farlige hendelser og proxy kriger.  50 år med historie, kan knapt kalles kjedelig, da tror jeg vi snakker manglende kreativitet fra utviklernes side.  Men herre min hatt, det sliter vel på alle sin kreativitet å lage samme spillet for 48 gang...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha blitt temporary banna for noe jeg ikke vet (sansnynsynligvis noen som har rapportert brukernavnet mitt nok ganger, som kun besto av initialene mine), så har jeg bestemt meg for å legge vekk dette møkkaselskapet en gang for alle. Finnes ikke support. Har du brukt x antall tusen i spillet vårt? Driter i det og deg, fuck you!, er svaret man får når de ikke gidder å svare.

De trenger ikke meg og tydeligvis veldig mange andre som kunder, så da skal de slippe å få det heretter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Rotekoppp said:

Etter å ha blitt temporary banna for noe jeg ikke vet (sansnynsynligvis noen som har rapportert brukernavnet mitt nok ganger, som kun besto av initialene mine), så har jeg bestemt meg for å legge vekk dette møkkaselskapet en gang for alle. Finnes ikke support. Har du brukt x antall tusen i spillet vårt? Driter i det og deg, fuck you!, er svaret man får når de ikke gidder å svare.

De trenger ikke meg og tydeligvis veldig mange andre som kunder, så da skal de slippe å få det heretter :) 

Jeg kan bekrefte dette.

Jeg ble plutselig permanent bannlyst fra CoD MW og Warzone uten varsel og uten noen forklaring for mer enn 5 mnd. siden uten å ha brutt noen av reglene.

Hadde ikke mange timer i Warzone og MW og ingenting i statistikken tyder på at jeg har jukset. Single player ble også sperret selv om jeg ikke hadde prøvd det enda.

Det går ikke an å registrere seg for Black Ops Cold War beta på samme konto heller så da regner jeg med at de har permanent sperret meg ute fra alle fremtidige CoD-spill også.

Jeg er bare én av mange andre uskyldige som har blitt behandlet på denne måten etter å ha spilt CoD-spill i årevis uten noen problemer med "false positives". Kundeservice eksisterer virkelig ikke selv om man har kjøpt spillet og/eller har brukt flere tusen kroner inne i spillet. Helt plutselig kan de sperre deg ute uten at du har gjort noe for å fortjene det og uten å gi noen mulighet for å anke dommen.

Blizzard som eies av Activision refunderer ikke spillet hvis det går for lang tid. De kan heller ikke gi support og henviser til Activision som ikke svarer på noen ting selv etter 5 mnd. Infinity Ward svarer heller ikke på noen henvendelser. Treyarch henviser også til Activision så man vil få samme behandling.

De har gjort et bevisst valg å ignorere sine kunder.

Derfor får ingen selskap som er involvert med Activision en eneste krone fra meg fremover.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (2 timer siden):

Nå gikk jeg lei denne serien for utrolig mange år siden, så jeg er vel ikke rette personen til å uttale meg.

Men likevel, bet meg merke i uttalelsen om at den kalde krigen er en anonym og kjedelig tidsepoke.

Men vi snakker 1946 til 1991.....

Huager og lass med spennende/farlige hendelser og proxy kriger.  50 år med historie, kan knapt kalles kjedelig, da tror jeg vi snakker manglende kreativitet fra utviklernes side.  Men herre min hatt, det sliter vel på alle sin kreativitet å lage samme spillet for 48 gang...

Sitter å venter på det neste battlefield spillet. Bfv var en skuffelse. Håper på en moderne setting

Lenke til kommentar

Haters gonna hate.

Det var massevis av ting som ble testet ut gjennom den kalde krigen som f.eks. infrarøde sikter og HUDs på hjelmer og cockpit hjelmer for piloter.

Når er dette satt til?

Den kalde krigen var fra 50-tallet til 80-tallet.

Når er dette satt til?

Er det satt til f.eks. 1969 kan man forvente en del høyteknologiske våpen som ennå var i teorien eller i første stadiet av utvikling da som nettopp HUDs og infrarøde sikter f.eks.

Visste dere forresten at radiostyrte biler med bomber faktisk ble brukt under Vietnamkrigen?

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (3 timer siden):

Etter å ha blitt temporary banna for noe jeg ikke vet (sansnynsynligvis noen som har rapportert brukernavnet mitt nok ganger, som kun besto av initialene mine), så har jeg bestemt meg for å legge vekk dette møkkaselskapet en gang for alle. Finnes ikke support. Har du brukt x antall tusen i spillet vårt? Driter i det og deg, fuck you!, er svaret man får når de ikke gidder å svare.

De trenger ikke meg og tydeligvis veldig mange andre som kunder, så da skal de slippe å få det heretter :) 

Jeg ble banna fra Tinder.
HELT UTEN GRUNN!
Ikke har jeg skrevet noe til noen som kan pisse dem off.
Ikke har jeg noe nick som på noen måte kan være offensive.
Ikke har jeg fake bilder.

MEN... jeg har hørt fra flere at de kan ha bannet meg fordi de mener at jeg har bilder av noen som ikke er meg.
Som f.eks. en fotomodell.
Det er jo flatterende, men også JÆVLIG irriterende! 

Endret av Helpless/Green
Lenke til kommentar
ahw_ skrev (3 timer siden):

Jeg kan bekrefte dette.

Jeg ble plutselig permanent bannlyst fra CoD MW og Warzone uten varsel og uten noen forklaring for mer enn 5 mnd. siden uten å ha brutt noen av reglene.

Hadde ikke mange timer i Warzone og MW og ingenting i statistikken tyder på at jeg har jukset. Single player ble også sperret selv om jeg ikke hadde prøvd det enda.

Det går ikke an å registrere seg for Black Ops Cold War beta på samme konto heller så da regner jeg med at de har permanent sperret meg ute fra alle fremtidige CoD-spill også.

Jeg er bare én av mange andre uskyldige som har blitt behandlet på denne måten etter å ha spilt CoD-spill i årevis uten noen problemer med "false positives". Kundeservice eksisterer virkelig ikke selv om man har kjøpt spillet og/eller har brukt flere tusen kroner inne i spillet. Helt plutselig kan de sperre deg ute uten at du har gjort noe for å fortjene det og uten å gi noen mulighet for å anke dommen.

Blizzard som eies av Activision refunderer ikke spillet hvis det går for lang tid. De kan heller ikke gi support og henviser til Activision som ikke svarer på noen ting selv etter 5 mnd. Infinity Ward svarer heller ikke på noen henvendelser. Treyarch henviser også til Activision så man vil få samme behandling.

De har gjort et bevisst valg å ignorere sine kunder.

Derfor får ingen selskap som er involvert med Activision en eneste krone fra meg fremover.

Ja, og likevel lar de folk med hakekors i bildet sitt som kaller seg ting som HeilHitler88 ture frem som de vil og har gjort i mange år.

Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (3 timer siden):

Sitter å venter på det neste battlefield spillet. Bfv var en skuffelse. Håper på en moderne setting

Kommer garantert til å suge!
Så PK og SJW som BF har blitt er det bare å slenge det mølet på dynga!
Battlefield i en moderne setting i dag ville være femnister og skinny jeans soy boys og Antifa mot onde BIGOTS and RACISTS and TRUMP SUPPORTERS!

Sverige viser vei til å leve i en fordomsfri verden!
MED Å TVINGE SINE POLITISKE AGENDAER PÅ RESTEN AV OSS!
Alle må tenke likt! ELLERS ER DE IMOT FRIHET!
Drit i om det ikke var 50% kvinner med robotarmer i WW2 og menn fra Afrika som snipere for den tyske hær i WW1!
DET ER RASISTISK OG KVINNEHATENDE Å MENE NOE ANNET! >:'O

Hva skjedde med det polske spillet WW3 som skulle være en blanding av CoD og BF og skulle redde oss fra både EA og Activision?
Døde det helt ut eller?
Ikke hadde jeg verdens beste forventninger til det, men jeg hadde vært villig til å betale for å teste det ut.

Og har noen merka at CoD og BF har begynt å skifte roller?
BF fokuserer mere på mindre kart med infanteri vs infanteri som CoD er kjent for.
Og CoD prøver nå, ganske mislykket om du spør meg, å introdusere gigantiske kart med 64 spillere der du kan græbbe til deg tankser og fly og piss.

Hva skjer?
Har jeg lagt meg å sove og våknet i feil dimensjon eller?
This is bizarro world! 

Endret av Helpless/Green
Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (6 timer siden):

Haters gonna hate.

Det var massevis av ting som ble testet ut gjennom den kalde krigen som f.eks. infrarøde sikter og HUDs på hjelmer og cockpit hjelmer for piloter.

Når er dette satt til?

Den kalde krigen var fra 50-tallet til 80-tallet.

Når er dette satt til?

Er det satt til f.eks. 1969 kan man forvente en del høyteknologiske våpen som ennå var i teorien eller i første stadiet av utvikling da som nettopp HUDs og infrarøde sikter f.eks.

Visste dere forresten at radiostyrte biler med bomber faktisk ble brukt under Vietnamkrigen?

Kalde krigen startet så og si med en gang og faktisk før ww2 var ferdig. Men offesielt er vel 46 om jeg husker riktig. Den sluttet ikke før soviet var offesielt ferdig i 91. Er dog ikke uenig med deg om at den kalde krigen i praksis var over lenge før det. Men man kan også si den aldri tok slutt, bare lå på.... is noen få år.

 

Viste du at radiostyrte bomber ble brukt under ww2? Google goliat. Mener å huske den ble styrt via ledning, men litt usikker. Derimot ble radiostyrte bomber testet.

Poenget er i alle fall det samme som deg, mye spennnde tek som ble utviklet under den kalde krignen.

Ikke for å glemme at det foregikk handlinger over hele kloden.

Så ingen grunn til å tenke dette er en kjedelig epoke nei :)

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (6 timer siden):

Kalde krigen startet så og si med en gang og faktisk før ww2 var ferdig. Men offesielt er vel 46 om jeg husker riktig. Den sluttet ikke før soviet var offesielt ferdig i 91. Er dog ikke uenig med deg om at den kalde krigen i praksis var over lenge før det. Men man kan også si den aldri tok slutt, bare lå på.... is noen få år.

 

Viste du at radiostyrte bomber ble brukt under ww2? Google goliat. Mener å huske den ble styrt via ledning, men litt usikker. Derimot ble radiostyrte bomber testet.

Poenget er i alle fall det samme som deg, mye spennnde tek som ble utviklet under den kalde krignen.

Ikke for å glemme at det foregikk handlinger over hele kloden.

Så ingen grunn til å tenke dette er en kjedelig epoke nei :)

Den kalde krigen var mer eller mindre over når Glastnost ble introdusert og Gorbatsjov kom til makta som den nye generasjonen av nytenkende sovjetledere som ville åpne for mindre restriksjoner i østblokklandene fordi han innså at kommunismen var sporet helt av.

Altså... offisielt var jo hele greia i gang, men jeg husker jo selv når gubben tok trona der og det ble jo bare mere og mere åpenbart av den atomkrigfrykten man satt og hadde før var blitt mye mindre reel.
Etter dominieffekten startet i Ungarn og resulterte i Berlinmurens fall og at østlblokkland etter østblokkland gikk opp i liminga var jo ikke Sovjet noe trussel lengre.
Jeg husker jo i 1991 at frykten for Russland var ikke der lengre og alle skjønte at det ble å kollapse hvert sekund.
Og når det skjedde var jo hele greia bare: "Meh! Who cares about the Soviets anymore?"

Men uansett... den kalde krigen var ikke noe kjedelig epoke, nei.
Jeg tror ikke den som har skrevet artikkelen er gammel nok til å huske den kalde krigen.


Nok av proxy wars å ta av der og nok av klassifiserte våpen under utvikling som kan slenges inn i mixen der.
Det var jo en tid når f.eks. stealth teknologien ble utviklet. Noe som er sett på som superavansert allerede den dag i dag.
Likevel er F-117 Nighthawk (Stealth fighter) nå 37 år gammel og B-2 Stealth Bomber var jo allmen viten for 31 år siden 
(selv om den ble introdusert på 90--tallet. Alle visste om den).

Det er nok å ta ut av der om man bare Treyarch bruker fantasien litt.
Men det er jo også avhengig av hvilken tid det er satt til.
Meg forstått er det i 1984 og det burde være evig nok av secret weapons man kan slenge inn der da.

Endret av Helpless/Green
Lenke til kommentar
14 hours ago, Helpless/Green said:

Jeg ble banna fra Tinder.
HELT UTEN GRUNN!
Ikke har jeg skrevet noe til noen som kan pisse dem off.
Ikke har jeg noe nick som på noen måte kan være offensive.
Ikke har jeg fake bilder.

MEN... jeg har hørt fra flere at de kan ha bannet meg fordi de mener at jeg har bilder av noen som ikke er meg.
Som f.eks. en fotomodell.
Det er jo flatterende, men også JÆVLIG irriterende! 

Som du sier, haters gonna hate. Tipper du er typen som bare jaller med og lager en ny konto,  og dermed fortsetter å støtte tinder.
Typisk "fotomodeller" det ;) 

Lenke til kommentar

Vi må huske at dette er en alpha, og en alpha av et spill Treyarch fikk ett år for lite i utviklingstid på. Visjonen fra de er å lage et spill som gir oss minner om Black Ops og Black Ops 2. Utifra det jeg har sett så treffer de godt på det estetiske, mer farger, mindre grått som i MW. Flere av våpna og killstreaks fra de spillene kommer tilbake.

Synes det er litt tidlig av Gamer.no å lage en anmeldelse av en lukket alpha resten av oss ikke har prøvd engang. La oss vente til 15. oktober når Betaen kommer, og ikke minst 13. november når hele spillet slipper før vi dømmer det for hardt;). Jeg håper dette blir et nostalgisk friskt pust i CoD serien:)

Lenke til kommentar

Hvis et skytespill er bra trenger man ikke fancy sikter eller utstyr,  gameplay skal kunne stå på egene bein.

Rising storm 2 er det online skytespillet jeg har kost meg mest med på mange år. Alle våpen er tilgjengelig fra start av, det eneste du får når du levler opp er kosmetiske ting til uniformene dine. Bortsett fra sniper våpen, har du ingen fancy sikter. Du har ikke en gang en pistol med mindre klassen din passer til det.(så offiserer,  snipere, MGere osv) 

Fryktelig bra spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...