Jump to content
Snikpellik

Champions League-tråden 20/21

Recommended Posts

Håper Ødegaard får til en skikkelig god kamp. Han har egentlig ikke vært i nærheten av det nivået han viste for La Real høsten i fjor.

3 minutes ago, blured said:

Håper Ødegaard får til en skikkelig god kamp. Han har egentlig ikke vært i nærheten av det nivået han viste for La Real høsten i fjor.

Enig i det, det er viktig at han nå får en godfølelse og selvtillitt.

1 minute ago, Mannen1 said:

Den samme elendige dommeren som dømte Arsenal i helgen gir Real en latterlig straffe nå 

Ser at Ødegaard i allfall var sentral i straffen i følge VGLive. Det er gode nyheter. Ellers ser jeg Liverpool-Atalanta hvor sistnevnte har vært klart best første 10 minutt. 

• Like 2

Seavard skrev (59 minutter siden):

Ser at Ødegaard i allfall var sentral i straffen i følge VGLive. Det er gode nyheter. Ellers ser jeg Liverpool-Atalanta hvor sistnevnte har vært klart best første 10 minutt. 

Jeg merker meg at å gi "assisten" til en som blir felt og får straffe tydeligvis ikke teller som key pass fordi det ikke blir avsluttet/sjanse. Litt weird. 

Synes Ødegaard var god, virker å ha fått en ganske god kjemi med Hazard og Modric. Men mener fortsatt at han kan ta enda mer sjanser fremover. Tror kanskje han kommer til å ende opp mer som en Toni Kroos type enn som Modric.

(Og gøy å høre han ta intervjuet på Spansk, tror er første gang? Edit: Eller innser at så noen intervjuer på spansk når han spilte for La Real).

Edited by blured

Seavard skrev (8 timer siden):

Vidal klarer å prate på seg et rødt kort 🤪

Så ikke situasjonen men dommeren fortjente det sikkert. Virker som en dommer med et enormt markeringsbehov. Sett han ned til league one. 

blured skrev (10 timer siden):

Synes Ødegaard var god, virker å ha fått en ganske god kjemi med Hazard og Modric. Men mener fortsatt at han kan ta enda mer sjanser fremover. Tror kanskje han kommer til å ende opp mer som en Toni Kroos type enn som Modric.

Helt enig, synes det virker litt som han har fått beskjed om å ikke ta for store sjanser fremover i banen, det var litt sånn forrige kamp og. Spesielt etter de tok ledelsen. Han holdt igjen i situasjoner det er åpenbart at tieren skal frem i banen, ganske store hull mellom midtbanen og forsvaret til Inter spesielt på Reals venstrekant rundt Hazard. Mendy lå også ofte igjen ganske dypt så det var nok taktisk med tanke på Inters vingbacker.

Med mer erfaring og i mindre livsviktige kamper kan han bli med oftere høyere i banen og likevel komme seg hjem tidsnok. Timing kommer med spilletid. Og et godt tegn at han starter i en så stor og viktig match :) 

Edited by Snikpellik

Danielzu skrev (2 minutter siden):

Real ligger under igjen. Trøblete campaign

Jeg hadde aldri livet tippet den poengfordelingen i den gruppa der på forhånd, ganske vilt!