Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Behøver tips til rutiner for rengjøring hjemme


Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter sånn med å få meg gode rutiner omkring husarbeid. Det blir til at jeg tar det når jeg opplever at det er behov, noe som tidvis fører til at ting hoper seg opp og andre ting kommer i veien og så blir det kaos og står plutselig med fullt av ting å gjøre og liten tid. Hvordan ordne slik at jeg ikke så lett kommer opp i situasjoner? Tenker at det kan være lurt å finne rutiner på når og hvordan jeg kan gjøre det og sette av tid på forhånd.

Finner liksom ingen entydige anbefalinger over hyppighet på vask heller.

Hva mener dere er fornuftig for en som bor alene og hvor mye tid ville dere satt av? Hvor ofte anbefales det at en gjør slike ting som

Støvsuge gulv

Støvsuge sofa

Tørke støv

Vaske gulv

Vaske toalettet

Vaske dusjen

Skifte sengetøy

Eller hvordan vite når det er på tide.

Og hva med kjøleskapet og stekeovnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig an på kor du bur (ut på landet eller midt i storby). Om du går ofte inne med skoa. Har du dyr eller ikkje. Om du spiser mat rundt om i bolig eller kun på kjøkkenet, kor ofte du lager mat/bruker stekeovn, kas type mat du har i kjøleskap +++++

Det kommer også an på kor glad du er i å vaske, samt kor mye fritid har du.

Om du bruker ca 20-30min dagen på enkel rydding (legge alt på plass, tørke støv + støvsuget det ene rommet ELLER vasket speilet på badet ELLER ta toalettet osv), så kjører du litt meir 1 gong i uka, der du vasker gølvet, så vil du ha det meget reint i huset det meste av tia uten å stresse alt for mye med det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...