Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Top Gear Norge på TV Norge


SeaLion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greit, synes jeg, men jeg tror det blir bedre når de blir litt varmere i trøya og får "satt seg" i rollene. Litt av problemet er at det skal være så likt originalen og da blir det at man sammenligner. Måten de opptrer på er vel delvis regissert. Jeg skal gi dem en sjanse.       Vet ikke hvordan aller første program av originalen var i sin tid? Noen som har sett det?

Lenke til kommentar

De gjør det definitivt ikke lett for seg selv ved å kopiere formatet på en prikk. TVNorge har jo også gjort satsing på bil før, med programmet "Panser", som også hadde Aasbø med på laget. Ble ingen suksess den heller. Det at de til og med tar vitsene om The Stig før han skal kjøre en rundetid blir rimelig kleint, og enda mer kleint når det er på norsk ?

Men som liehen sier, de må nok jobbe seg litt inn i programmet. Forhåpentligvis blir det ikke for mange dumme challenges. Litt lei den "kjøpe en billig drittbil og ødelegge den igjennom programmet"-varianten. 

De aller første sesongene av Top Gear var jo ikke fantastiske de heller, men da snakker vi tross alt nesten 90-talls TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De første sesongene av det originale Top Gear i moderne form (altså med Clarkson og Hammond) var jo et rent forbrukerprogram med seriøse biltester, bruktbiltips, gode råd for å gjøre gode bilkjøp og så videre. Så kom May inn i bildet, og over tid ble programmet det Top Gear vi etter hvert best kjenner - og som alle konstant vil sammenligne alle bilprogram mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
liehen skrev (På 7.9.2020 den 8.40):

Helt greit, synes jeg, men jeg tror det blir bedre når de blir litt varmere i trøya og får "satt seg" i rollene. Litt av problemet er at det skal være så likt originalen og da blir det at man sammenligner. Måten de opptrer på er vel delvis regissert. Jeg skal gi dem en sjanse.       Vet ikke hvordan aller første program av originalen var i sin tid? Noen som har sett det?

Har sett svært tidlig TopGear, men vet ikke om det var det første. Kjemien mellom May, Clarkson og Hammond satt ikke umiddelbart den heller. Er vel naturlig at de må få litt tid på seg.

Største bakdelen med første episode av Norske TopGear var at de var så LÅST i formen opp til originalen. De burde ha fått litt mer "kunstnerisk frihet" til å finne på nye ting.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Hanhijnn said:

Har sett svært tidlig TopGear, men vet ikke om det var det første. Kjemien mellom May, Clarkson og Hammond satt ikke umiddelbart den heller. Er vel naturlig at de må få litt tid på seg.

Største bakdelen med første episode av Norske TopGear var at de var så LÅST i formen opp til originalen. De burde ha fått litt mer "kunstnerisk frihet" til å finne på nye ting.

Helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Programmet har potensial mener jeg. Man kan utføre tester, om noe uortodokse som kan være nyttig for seerne. Slik som f.eks hvilken elbil som klarte å kjøre lengst. Dog klarte de å fucke det opp med at Teslaen var mer oppladet enn de andre. Men det kan finnes mange slike tester som er både artige og nyttige, som kan gjøre at det blir bra. Finne balansen mellom pur underholdning og faktabasert testing.

Top Gear UK reiser jo verden over, og har nok et helt annet budsjett. Top Gear Norge kan ikke konkurrere med det, så derfor blir det dumt å kopiere konseptet 100% slik som nevnt over. Det er forskjell på å satse internasjonalt og på å satse i Norge. Fordeler man har her er jo at vi har et spektakulært land med alle mulige slags terreng, værforhold og veier. Man kan vise frem landet på mange måter. Men det å kjøre rundt i gamle sportsbiler som man får for slikk og ingenting i Storbrittania passer seg ikke akkurat i Norge, hvor slike biler er svindyre og blir kapret av entusiaster.

Savnet også litt mer fakta og specs etc på nye biler. Hadde gjort mye med litt mer forbrukerrettet testing av nye biler, gjerne elbiler og hybrider, men også sportsbiler. Er litt begrenset hvor interessant det er å se halvgamle karer kjøre rundt i halvgamle biler uten mål og mening.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (21 minutter siden):

Programmet har potensial mener jeg. Man kan utføre tester, om noe uortodokse som kan være nyttig for seerne. Slik som f.eks hvilken elbil som klarte å kjøre lengst. Dog klarte de å fucke det opp med at Teslaen var mer oppladet enn de andre. Men det kan finnes mange slike tester som er både artige og nyttige, som kan gjøre at det blir bra. Finne balansen mellom pur underholdning og faktabasert testing.

Top Gear UK reiser jo verden over, og har nok et helt annet budsjett. Top Gear Norge kan ikke konkurrere med det, så derfor blir det dumt å kopiere konseptet 100% slik som nevnt over. Det er forskjell på å satse internasjonalt og på å satse i Norge. Fordeler man har her er jo at vi har et spektakulært land med alle mulige slags terreng, værforhold og veier. Man kan vise frem landet på mange måter. Men det å kjøre rundt i gamle sportsbiler som man får for slikk og ingenting i Storbrittania passer seg ikke akkurat i Norge, hvor slike biler er svindyre og blir kapret av entusiaster.

Savnet også litt mer fakta og specs etc på nye biler. Hadde gjort mye med litt mer forbrukerrettet testing av nye biler, gjerne elbiler og hybrider, men også sportsbiler. Er litt begrenset hvor interessant det er å se halvgamle karer kjøre rundt i halvgamle biler uten mål og mening.

"Testene" på TopGear UK er så useriøse at de som regel gir totalt feilaktige resultat. De er som regel skreddersydd for å få fram et spesifikt resultat. Noen ganger er målet å vise at UK-produserte biler er best (uansett), og andre ganger for å "bevise" at elbiler er ubrukelige. Har man bittelitt bil-kunnskap så gjennomskuer man dette lett. TopGear er ikke et forbrukerprogram eller faktaprogram. Det er et underholdningsprogram, og man må derfor ikke legge særlig vekt på "testene" de gjør.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

norske versionen av mitt fav. bil program suger elg ... og ja .. programledera i dene norske versionen ...går faktisk ned på kne og suger ... men ikke på en gøyal måte .... spark alle 3 og finn folk med mer personlighet og sterke meninger og som dritter i å være politisk korekte ... og ikke faens oslo homser ... det som gjorde Top gear knall bra var 3 litt eldre manfolk som ikke nødvendig viss så bra ut ... men som hadde personligheter som 10åriger ... you get it ... or you dont ... and if u dont understand the funny part of old top gear with jeremy and hamster and may ... then fucking watch somthing else .... og det var nettopp derfor vi elska dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...