Gå til innhold

Streame utenlandsk TV med eller uten VPN (?)


Borger___

Anbefalte innlegg

Åkei, mulig denne er i feil kategori, men jeg fant ikke annen egnet kategori i farten. 

Ønsker å streame svensk tv4 play, men det kan man ikke i Norge. Har prøvd en VPN plugin til Chrome, og en app til mobilen, men det "oppdager" den, slik at det funker ikke. Det er en måte for svensker og se i utlandet, men da må man ha svensk personnummer og bank iD: https://www.tv4play.se/utomlands 

Det må jo være en mulighet å få til å se tv4 play i Norge? Noen som har tips?

Finnes det forresten andre VPN plugins/apper som kan funke bedre enn de jeg har prøvd? (den til Chrome het i alle fall Chill Global)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratis VPN fungerer ofte dårlig, ustabile og for lav båndbredde osv. Jeg prøvde mange gratis VPN, bare frustrasjon. 

De anerkjente VPN leverandørene tilbyr noen gratis dager først, så du får testet.

Har selv prøvd gratis perioder, fungerte strålende for SVT TV og engelsk TV. Skiftet da land i VPN. 

Skal du bruke Chromecast til TV så virker ikke vanlig VPN uansett. Da må du ha en ruter med VPN.

Bruker ikke VPN i det daglige, testet en uke for å se noe jeg ville få med meg... 

Hvilken enhet skal du ha det på, en PC, Android brett/telefon? 

NordVPN fungerte strålende. Søk opp ekte nettsider som omtaler de beste VPN. Så ser du de beste. Det er et hav av gratis og billige dritt VPN, for å tjene penger. 

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):

VPN, selv de du betaler for, blir ofte blokkert, i og med at det er forholdsvis enkelt for leverandørene å blokkere IP'er etterhvert som de oppdager de.

Løsningen er SmartDNS

NordVPN og noen andre store tilbyr også SmartDNS såvidt jeg vet. Eller er vel de store gode på å skifte IP, slik at det går greit selv med vanlig VPN.

Trekker meg tilbake, er ingen ekspert her. Ser ut til at trådstarter surret seg inn i billige eller gratis vpn med tilhørende frustrasjon, noe jeg selv opplevde i fjor, da jeg prøvde meg fram uten å ville åpne lommeboken...

 

Lenke til kommentar

Eg brukte ExpressVPN, så NordVPN, men gjekk tilbake til Express. 
Større utvalg av servere, mye raskere (imo) og meir stabil. 
Du kan installere den både på Chromecast (har ikkje prøvd selv) og router.

Husker før i tia kunne ein finne meget fine rabatter for NordVPN (2-3€/månad), så om du velger å gå for den.
For ExpressVPN eg kan tilby "referral" https://www.expressrefer.com/refer-friend?referrer_id=8521524&utm_campaign=referrals&utm_medium=copy_link&utm_source=referral_dashboard
Da får både du og eg 30 dager grattis. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...