Gå til innhold

To nye kategorier, "Samfunn" endres.


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye sorteringa gir meining, men eg synes det er uheldig at ein trykker på hovedkategorien for å kome inn på ei ny side der ein igjen må velge ny underkategori, og fyrst då får ein opp trådane.

Det er nesten så eg lurer på om det hadde vært like greit å droppe hovedkategoriane og berre liste opp underkategoriane direkte? 

Kvifor samle "helse, samliv og kjærlighet" og ikkje berre ha kategoriane "helse", "samliv"/(kjærlighet, relasjoner og dating), samt "kjærlighet" /(seksualitet)? 

Eg tenker at det er betre å spare på unødvendige klikk enn det er å spare på skjermplass (også på mobil). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
The Avatar skrev (8 timer siden):

Den nye sorteringa gir meining, men eg synes det er uheldig at ein trykker på hovedkategorien for å kome inn på ei ny side der ein igjen må velge ny underkategori, og fyrst då får ein opp trådane.

Det er nesten så eg lurer på om det hadde vært like greit å droppe hovedkategoriane og berre liste opp underkategoriane direkte? 

Kvifor samle "helse, samliv og kjærlighet" og ikkje berre ha kategoriane "helse", "samliv"/(kjærlighet, relasjoner og dating), samt "kjærlighet" /(seksualitet)? 

Eg tenker at det er betre å spare på unødvendige klikk enn det er å spare på skjermplass (også på mobil). 

Det er godt mulig det kunne fungert. Vi har vurdert det å liste opp underkategoriene direkte, men utfordringen med det blir raskt antall underkategorier. Vi har rundt 130 underkategorier (ikke medregnet under-underkategorier...), og da vil en slik liste bli svært lang og uoversiktlig. Da må man selvsagt kutte ned på antall underkategorier (som vi jobber med nå), som er en liten nøtt å knekke i seg selv. Forumprogramvaren er ellers slik at det må være en hovedkategori og underkategori.

"Samfunn" var ellers et lite beskrivende navn hvis man f.eks. vil stille spørsmål om helse, og ved å vise det frem på forsiden vil det kunne spare klikk fremfor å lete i andre hovedkategorier først.

Vi skal gjøre en innsats for å forbedre navigasjonen på lengre sikt, men det gjenstår å se hva vi kommer frem til er hensiktsmessig. 

Lenke til kommentar

Jeg liker å ha ting samlet, den gamle tilnærmingen der kategorier og underkategorier ble brukt til å spisse emner fungerer ikke så bra i praksis, spesielt ikke etterhvert som trender og brukermasser skifter. Å slå sammen helse, samliv og kjærlighet gjør vi for å redusere antallet kategorier til et minimum, slik at kategoriene da blir mer livlige og mindre nyanserte.

Å ha helse, samliv og kjærlighet i separate underkategorier krever mange flere klikk både for å komme seg til innholdet og for å bytte mellom innhold, samt at det sprer tre ganske like emner ganske tynt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...