Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor vanlig er det at partneres familie har relasjon til hverandre?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2-3 år, og hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har "spleisa" familiene våre så de får møttes skikkelig. F.eks middag eller noe selskapeligheter. Men når jeg tenker meg er jo dette høyst uvanlig. Det kanskje føles naturlig siden vi begge har sterke familiebånd.

Hva er deres erfaring? Omgås familien til partneren din med din familie? Skal man være proaktiv eller skal det skje av seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge begge begge i et forhold har grei relasjon til sin familie, er det naturlig at dere spleiser hver deres familie noe. 

Det vil si inviterer til felles middag eller lignende noen ganger i året. 

At hver sin familie møter hverandre og er sosiale med hverandre uten dere er tilstede, det er nok ikke så vanlig. 

Kort sagt er det naturlig at dere er litt proaktive på at begge familier får møtt hverandre noen ganger. Slik at dem på eget grunnlag kan bli kjent og deretter velge selv kontakt med hverandre. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Etter min erfaring så må man se an familienes natur, om det er nok naturlig samspill til at det lar seg gjøre. At det ikke er for mange kranglefanter som bare skal lage bråk, ha sterke meninger om alle andre, ikke klarer å ha nøytrale samtaler, være overbærende, og så videre. Dette er jo svært individuelt.

Men har man et samspill der det viser seg å være mulig, så er det aldri galt. Bra for barna å ha en familie og større slekt som klarer å kommunisere og fungere på et bredere nivå.

Lenke til kommentar

Min bror er gift med ei dame som har en gigantisk og veldig sammensveiset familie. De er omtrent festet til hverandre via navlestreng. De gjør alt sammen og det gjelder bestemødre, onkler og tanter og ellers alle i slekta. Vår familie er ikke så sammensveiset, og de få gangene vi har kommet på typiske sammenkomster som bryllup, bursdager og lignende, så blir vi sittende helt for oss selv borti et hjørne, for den andre familien har såååå mye å snakke med hverandre om. Alle våre forsøk på å komme litt «med i gjengen» er blitt ignorert i mer eller mindre grad. Så vi har bare droppet hele grei etter hvert. For oss funker det best.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
Gjest afb21...f93

Broren til pappa giftet seg med søsteren til mamma, så vår familie var veldig sammensveiset i mange år. Så ved min eller fettere sine bursdager, så var alltid begge sider av familie til stede med alt av onkler, tanter, besteforeldre, fettere og kusiner.

Anonymous poster hash: afb21...f93

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...