Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Vedkommende er jo statsborger, ergo norsk. Må jeg igjen, atter en gang forklare at jeg har absolutt ikke noe imot en person, eller anser vedkommende som noe mindre enn meg? 

Du er jo inne på folkeslag og etnisitet, og skriver at du ikke anser folk med annet etnisk opphav som ordentlig norske. Etter min mening defineres ikke nasjonalitet eller tilhørighet av etnisk opphav.

Dette som du skrev blant annet: 

Sitat

Vist kan du definere seg som norsk når du har norsk statsborgerskap. Men helt på lik linje som en innfødt blir du ikke. 

... synes jeg bare er ekstremt frekt mot en annen bruker. Nasjonalitet og tilhørighet defineres ikke av blodsbåndet ditt. Med den logikken er det svært mange i Norge «som ikke er ordentlig norske» etter din definisjon.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, RaptorStrike said:

Nei, det er jo det jeg sier! Herreminhatt, hvor er du hen? Jeg sier at det er opp til enhver å definere hvorvidt de er norske eller ei!

Og definisjon blir nettopp det - En definisjon.

10 minutes ago, RaptorStrike said:

Så hvorfor det sykelige behovet ditt for å poengtere at personen ikke er "norsk" etter ditt syn?!

Fordi du fortsetter å diskutere på noe som ikke engang er kontroversielt for meg å si. 

4 minutes ago, Snikpellik said:

Du er jo inne på folkeslag og etnisitet, og skriver at du ikke anser folk med annet etnisk opphav som ordentlig norske. Etter min mening defineres ikke nasjonalitet eller tilhørighet av etnisk opphav.

Dette som du skrev blant annet: 

... synes jeg bare er ekstremt frekt mot en annen bruker. Nasjonalitet og tilhørighet defineres ikke av blodsbåndet ditt. Med den logikken er det svært mange i Norge «som ikke er ordentlig norske» etter din definisjon.

Nei, jeg gjør ikke det. Dem blir ikke en del av mitt folkeslag som en innfødt, på nøyaktig samme måte blir ikke et barn av innvandrerforeldre japansk om dem får barn i japan på lik linje med en innfødt japaner, eller kinesere, eller uansett hvem. Det betyr IKKE derimot at man ikke kan leve som en, ta en del i deres levesett, kultur, og væremåte og identifisere seg med dem. Men virkeligheten er nå engang hva den er. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Og definisjon blir nettopp det - En definisjon.

Evner du virkelig ikke å se forskjellen på å definere seg selv, og det å definere noen andre for dem? Mener du oppriktig at disse er likeverdige og sidestilt?!

Quakecry skrev (4 minutter siden):

Fordi du fortsetter å diskutere på noe som ikke engang er kontroversielt for meg å si. 

At du ikke forstår at dette er kontroversielt er essensen i diskusjonen vi har. Det er ikke din rett å definere hvem og hva jeg er ut i fra mitt etniske opphav. Du diskriminerer meg fordi alle mine oldeforeldre er født i Norge. Du nekter meg å kalle meg norsk, fordi din definisjon ikke anser meg som norsk.

Det er problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, RaptorStrike said:

Evner du virkelig ikke å se forskjellen på å definere seg selv, og det å definere noen andre for dem? Mener du oppriktig at disse er likeverdige og sidestilt?!

At du ikke forstår at dette er kontroversielt er essensen i diskusjonen vi har. Det er ikke din rett å definere hvem og hva jeg er ut i fra mitt etniske opphav. Du diskriminerer meg fordi alle mine oldeforeldre er født i Norge. Du nekter meg å kalle meg norsk, fordi din definisjon ikke anser meg som norsk.

Det er problemet.

Det har jeg aldri sagt. Om dine oldeforeldre kom til norge, og dine besteforeldre og deres foreldre fant seg en innfødt en, så er jo du ganske mikset og halvt begge delene. Jeg orker faktisk ikke krangle på noe som ikke engang er kontroversielt. Du kan godt definere deg som det du vil, men en titt i speilet viser jo fort hvor du har opphav i fra. Hvorfor er du flau over det?

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Jeg orker faktisk ikke krangle på noe som ikke engang er kontroversielt

Men det er jo kontroversielt at du tror du har definisjonsmakt over hvorvidt jeg har rett til å kalle meg norsk eller ei.

Det handler ikke om å være flau over mitt opphav, det handler om at du ikke har en dritt du skulle sagt om hvorvidt jeg er norsk eller ei. Det er en privatsak.

Quakecry skrev (4 minutter siden):

så er jo du ganske mikset og halvt begge delene.

Altså, jeg forstår ikke, er du 70 år og oppvekst med at n*g*r var greit å si?! Jeg er ikke "mikset". Jeg er norsk!

Endret av RaptorStrike
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, RaptorStrike said:

Men det er jo kontroversielt at du tror du har definisjonsmakt over hvorvidt jeg har rett til å kalle meg norsk eller ei.

Det handler ikke om å være flau over mitt opphav, det handler om at du ikke har en dritt du skulle sagt om hvorvidt jeg er norsk eller ei. Det er en privatsak.

Altså, jeg forstår ikke, er du 70 år og oppvekst med at n*g*r var greit å si?! Jeg er ikke "mikset". Jeg er norsk!

Nå blir du direkte usaklig og oppførselen din deretter. Om det er en privatsak hvorfor nevner du til å begynne med? 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Nå blir du direkte usaklig og oppførselen din deretter. Om det er en privatsak hvorfor nevner du til å begynne med? 

Er jeg usaklig? Hva med deg som ikke svarer på spørsmål? Som ikke evner å følge opp det du selv skriver? Som ikke hører på et kvekk av det jeg prøver å forklare deg, for å vise deg hvordan det påvirker andre mennesker at du ikke definerer dem som norske med dine skylapper?

Problemet er jo at du mener du har definisjonsmakt over om jeg er norsk eller ikke. Det har du ikke!

Ser du ikke at dette er kontroversielt? Ser du ikke at denne holdningen din er helt syk?

Jeg sier det er en privatsak fordi du prøver å definere meg, men det har du ikke anledning til.

Endret av RaptorStrike
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, RaptorStrike said:

Er jeg usaklig? Hva med deg som ikke svarer på spørsmål? Som ikke evner å følge opp det du selv skriver? Som ikke hører på et kvekk av det jeg prøver å forklare deg, for å vise deg hvordan det påvirker andre mennesker at du ikke definerer dem som norske med dine skylapper?

Problemet er jo at du mener du har definisjonsmakt over om jeg er norsk eller ikke. Det har du ikke!

Ser du ikke at dette er kontroversielt? Ser du ikke at denne holdningen din er helt syk?

Jeg sier det er en privatsak fordi du prøver å definere meg, men det har du ikke anledning til.

I det ene øyeblikket sier du at det påvirker deg hva jeg sier, mens i det neste sier du at du at jeg mener jeg har definisjonsmakt, og i det tredje at det en privatsak og at jeg ikke har anledning til å definere det- Og har det heller ikke. I tillegg har jeg aldri sagt at du ikke er en norsk borger. Leter du etter ting å krangle på eller? Du er jo tydeligvis personlig berørt, og om du er så norsk som du sier så skulle vell dette være en ikke-sak for deg?

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (9 minutter siden):

I det ene øyeblikket sier du at det påvirker deg hva jeg sier, mens i det neste sier du at du at jeg mener jeg har definisjonsmakt, og i det tredje at det en privatsak og at jeg ikke har anledning til det- Og har det heller ikke. I tillegg har jeg aldri sagt at du ikke er en norsk borger. Leter du etter ting å krangle på eller? Du er jo tydeligvis personlig berørt, og om du er så norsk som du sier så skulle vell dette være en ikke-sak for deg?

Det skremmer meg utrolig mye at du ikke ser sammenhengen i det du viser til i den første setningen din.

Jeg prøver å forklare deg hvilken innvirkning holdningene dine har på andre mennesker. Jeg prøver å forklare deg at holdningene dine skaper et utenforskap for mange i Norge. Jeg prøver å forklare deg at holdningene dine gjør det vanskelig for barn som vokser opp i Norge som føler seg norske samtidig som de har et annet etnisk opphav.

Ingenting går hjem hos deg, så jeg gir opp. Det er sårende at noen jeg anser som en medborger og landsmann ser meg som en annenrangsborger. Jeg får bare håpe at du ikke viderefører holdningene dine til neste generasjon, slik at de de dør med deg.

Lykke til i livet. Jeg håper for din helse at du ikke viser disse holdningene til en voldelig person.

Endret av RaptorStrike
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, RaptorStrike said:

Det skremmer meg utrolig mye at du ikke ser sammenhengen i det du viser til i den første setningen din.

Det gir ingen mening. Det har jeg forklart flere ganger.

50 minutes ago, RaptorStrike said:

Jeg prøver å forklare deg hvilken innvirkning holdningene dine har på andre mennesker. Jeg prøver å forklare deg at holdningene dine skaper et utenforskap for mange i Norge. Jeg prøver å forklare deg at holdningene dine gjør det vanskelig for barn som vokser opp i Norge som føler seg norske samtidig som de har et annet etnisk opphav.

Det du nevner er jo et problem. Et identitetsproblem, hvor dem ikke føler seg helt hverken det ene, eller det andre, og er en "kasteball". Det er ikke et problem jeg har skapt heller. 

51 minutes ago, RaptorStrike said:

Ingenting går hjem hos deg, så jeg gir opp. Det er sårende at noen jeg anser som en medborger og landsmann ser meg som en annenrangsborger. Jeg får bare håpe at du ikke viderefører holdningene dine til neste generasjon, slik at de de dør med deg.

Det er synd du ser på det slik du gjør. Jeg har aldri sagt jeg ikke anser deg som en medborger, eller landsmann. Du jobber derimot selv for å skape disse holdningene du har. Om du ikke føler deg norsk så burde du kanskje jobbe med dine egne holdninger. Det er trossalt kun dine egne ord som skaper virkeligheten du tilsynelatende mener du er i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (8 minutter siden):

Om du ikke føler deg norsk så burde du kanskje jobbe med dine egne holdninger.

Jeg må bare prøve en siste gang. Les nøye det jeg nå kommer til å skrive:

Jeg føler meg norsk. Det er du som er problemet, som mener at jeg ikke er norsk fordi ikke alle mine oldeforeldre er født innenfor rikets grenser.

Jeg er ikke problemet her. Du er. Og når jeg skriver "jeg", så innebærer det alle som føler seg norske uten å ha åtte oldeforeldre som er født innenfor rikets grenser.

Om du ikke forstår dette er det virkelig ikke håp for deg. Capiche?

Endret av RaptorStrike
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, RaptorStrike said:

Jeg må bare prøve en siste gang. Les nøye det jeg nå kommer til å skrive:

Jeg føler meg norsk. Det er du som er problemet, som mener at jeg ikke er norsk fordi ikke alle mine oldeforeldre er født innenfor rikets grenser.

Jeg er ikke problemet her. Du er. Og når jeg skriver "jeg", så innebærer det alle som føler seg norske uten å ha åtte oldeforeldre som er født innenfor rikets grenser.

Om du ikke forstår dette er det virkelig ikke håp for deg. Capiche?

Jeg forstår det fullt ut. Jeg er bare ikke enig i at du er innfødt nordmann på lik linje med meg og andre innfødte her. Det betyr dermed ikke at du er mindre verdt, at meningene dine ikke telles like mye, eller noe sånt som du kanskje måtte tro. Om du mener dette er forferdelig rasistisk å mene så får du strengt tatt leve med det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (8 timer siden):

Så hvorfor det sykelige behovet ditt for å poengtere at personen ikke er "norsk" etter ditt syn?!

Hvorfor det sykelige behovet for å krangle om definisjoner og titler?
For meg er en ikke etnisk Norsk uten å ha forfedre i Norge.
''Opprinnelse & Kulturell bakgrunn'' -SNL https://snl.no/etnisk_gruppe

Etnisitet endres ikke fra den ene dagen til den andre basert på hvilket pass du holder, Følelser er ikke Etnisitet.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (18 minutter siden):

Hvorfor det sykelige behovet for å krangle om definisjoner og titler?
For meg er en ikke etnisk Norsk uten å ha forfedre i Norge.
''Opprinnelse & Kulturell bakgrunn'' -SNL https://snl.no/etnisk_gruppe

Etnisitet endres ikke fra den ene dagen til den andre basert på hvilket pass du holder, Følelser er ikke Etnisitet.

Fordi synet til rasister som deg er med på gjøre folk som meg til annenrangs nordmenn.

Skremmende hvor mange som istemmer seg nazistenes raseteorier på dette forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...