Gå til innhold

Støvsuger, lydløs, el, styrke?


Anbefalte innlegg

Inspirert av denne tråden: https://www.diskusjon.no/topic/1879212-håndholdt-støvsuger/

så lurer jeg på om jeg skal kjøpe en elektrisk en. Den jeg har nå bråker så høyt at jeg må bruke ørepropper når jeg støvsuger. Den suger bra og har sånn rar rullebørste foran, som har både fordeler og ulemper ved seg.

Men hva måles sugeeffekten i? Er det dét volt-spenningen beskriver? I denne, 18 volt, beskriver det hvor sterkt den suger? : https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/stovsugere/handstovsuger/handstovsuger-2-i-1-002711/#tab02

Ser også at den artikkelen ikke sier noe om støynivået, som så mye annen elektronikk. Dette er virkelig noe som staten burde innføre ved lov i alle artikler. Også hvilken type støy, om den er veldig mekanisk eller mer "mild", som bare luft som blåser.

Så er det noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel mer eller mindre alle støvsugere elektriske. Når det er sagt, så har jeg veldig dårlig erfaring med den type støvsuger som du linker til. De er egentlig litt "dårlig på alt". Bråker en del, dårlig sugekraft og så som så byggkvalitet.

Jobbet i en del år i Elkjøp på Aftersales, så har -litt- erfaring med den type ting. 

Veldig grei som en ekstra støvsuger om du har noe ordentlig fra før av, men som primærstøvsuger så ville jeg ikke ha kjøpt det.

Kommer også an på størrelsen på hus eller leilighet, teppe osv. Er det liten leilighet uten noe særlig teppe eller dyr, så vil de nok få jobben gjort veldig greit.

Jeg kjøpte en Bosch "2 in 1" for rundt 4000,- (fikk den dog godt rabattert da jeg jobbet der), men fortsatt ikke fornøyd med den som primærstøvsuger.  Om man bruker litt penger på en sprek Dyson støvsuger, så ser jeg for meg at denne lett kan erstatte en vanlig støvsuger på flere områder.
 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte meg en Xiaomi robotstøvsuger så har den vanlige støvsugern støvet ned (høhø)

Kjører den 2-3 ganger i uka når jeg ikke er hjemme (startes og overvåkes med app) og det er fantastisk å slippe å støvsuge manuelt.

Men de har vel gjerne blitt litt dyr nå. Kjøpte min fra kina før de ble populær og betalte vel rett over 2 lapper for den.

Ellers har jeg hørt mye skryt om Dyson, og "meh" om de billigere variantene. Tror man kansje må gå all inn for å bli fornøyd med en slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...