Gå til innhold

Begrensninger på lån, og boligdrømmen


Anbefalte innlegg

Det er heller ingen menneskerett å bo i Oslo(eller andre storbyer).

Jeg jobbet 1 år hvor jeg leide og sparte, hvor jeg så kjøpte leilighet i Drammen og pendlet til Oslo.
Nå var jeg riktignok heldig, men jeg kjøpte leiligheten for 1,8m og fikk nybygg, stort eget soverom og stue, ca 55kvadrat, pluss egen parkeringsplass og 4min gange til togstasjonen.

Med lån på bare 1,8m hadde jeg lave rentekostander, og etter 2,5 år solgte jeg for 2,5 og hadde over en halv million i fortjeneste på boligkjøpet, pluss pengene jeg sparte på å måtte ha betalt husleie. Nå er det ikke nødvendigvis slik i Drammen lenger - jeg bor der ikke lenger, men det finnes andre steder der det sikkert er slik.

Nå kjøpte jeg 150 kvadrat enebolig(også nybygg) med carport til 3,8m i Tomter(Indre østfold). Igjen 5 minutter gange til toget, og 30min togreise til Oslo S.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du være alene og kjøpe en leilighet med din lønn kan det ikke være særlig større enn at det er akkurat plass til en person, eventuelt må du kompensere med beliggenhet. Det er ingen menneskerett å bo i sentrum.

Mens du sparer kan du jo prøve å finne noen å kjøpe et bosted sammen med, da kan det jo fort være nok penger til at du kan kjøpe noe som har plass til to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...