Gå til innhold

NY ELBIL; Opel Mokka 2021-modell


Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (På 24.6.2020 den 14.30):

Rebadged Peugeot 2008 = ikke spesielt interessant.

Sånn er bilverden idag. 

Audi vw skoda er jo samme bilene med forskjellige skall. Fiat gjør det samme. Franskmennene gjør det. Asiateren gjør det.

Til og med bmw. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, samco said:

Har ikke sett prisen men den er vel neppe halv pris på en Y 

Er ikke en offisiel pris enda men er se på hva 2008 koster og trekke fra et par tusenlapper, e2008 starter fra 308 000.

Mokka vil nok starte på under 300 000 husk og at Y er vesentlig større, mokka er på størrelse med kona og t-roc altså små suv

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
kremt skrev (14 minutter siden):

Denne koster vel ca 300 tusen. Telsa y er vel rundt 500 eller noe over. Ganske stor forskjell mao.

Jeg har en TMY LR i bestilling. Den kommer på 530.000 med lakk (ikke obligatorisk hvit) og 5 seter, svart skinninteriør. Nei de nye PSA-trillingene er ikke helt i samme klasse. De er for småbiler å regne. TMY er en romslig familiebil.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (14 minutter siden):

Er ikke en offisiel pris enda men er se på hva 2008 koster og trekke fra et par tusenlapper, e2008 starter fra 308 000.

Mokka vil nok starte på under 300 000 husk og at Y er vesentlig større, mokka er på størrelse med kona og t-roc altså små suv

Opel ampera er vel over 300 for basis utgaven og den er vel i samme størrelsen.

Lenke til kommentar

Jeg regner Mokka-e, 2008-E som "ca Golf" størrelse. Det er dekkende nok. Som du selv sier, det er stor forskjell på disse bilene. For svært mange tenker jeg nok biler som 2008-E er helt greie hverdagsbiler til ca 300 tusen, og går rundt 30 mil året rundt, mer eller mindre. Bare tenk på at man i 2011 ga nesten 300 tusen for en Leaf som knapt gikk 10 mil på vinteren. Det har vært en voldsom utvikling og dette vil bare fortsette. Prisene på nye elbiler skal NED. Det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
kremt skrev (3 timer siden):

Jeg regner Mokka-e, 2008-E som "ca Golf" størrelse. Det er dekkende nok. Som du selv sier, det er stor forskjell på disse bilene. For svært mange tenker jeg nok biler som 2008-E er helt greie hverdagsbiler til ca 300 tusen, og går rundt 30 mil året rundt, mer eller mindre. Bare tenk på at man i 2011 ga nesten 300 tusen for en Leaf som knapt gikk 10 mil på vinteren. Det har vært en voldsom utvikling og dette vil bare fortsette. Prisene på nye elbiler skal NED. Det er sikkert og visst.

Tja, Høyre vil fase inn avgifter f.o.m. 2022, så totalprisen kommer nok heller til å begynne å krabbe oppover.

Trøsten får være at prisene (med økende avgifter) på eksosbiler kommer til å stige desto mer. Høyre vil jo heller ikke at det skal selges eksosbiler etter 2025.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...