Gå til innhold

Beste strømavtaler?


Gjest 1fc3a...14e

Anbefalte innlegg

Gjest 1fc3a...14e

Skal leie bolig for første gang og må derfor finne meg et billig strømselskap. 

 

Noen som har tips til hvilket jeg bør velge? Vil ha det så billig som mulig. Har forstått at man bør ha Spotpris-avtale. 

Anonymous poster hash: 1fc3a...14e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 6/27/2020 at 8:07 PM, Zash said:

https://tibber.com/no/store%2Fbonus 

(Send meg en PM om du vil ha vervekode)

Må man ikke ha et smarthus med aktiv styring av enheter for at det skal fungere hensiktsmessig? Etter hva jeg har skjønt har de ikke spesielt billig strøm i rushtidene, men er avhengig av å lade bil, varme varmtvannsberederen og varmekablene på ugunstige tider.. Eller har jeg misforstått konseptet der? 

Lenke til kommentar
newman221 skrev (1 minutt siden):

Må man ikke ha et smarthus med aktiv styring av enheter for at det skal fungere hensiktsmessig? Etter hva jeg har skjønt har de ikke spesielt billig strøm i rushtidene, men er avhengig av å lade bil, varme varmtvannsberederen og varmekablene på ugunstige tider.. Eller har jeg misforstått konseptet der? 

Jeg har tibber, dem er ikke noe dyrere enn andre, men de tar en abn pris på 39,- mnd for bruk av "smartløsningene" dems. Men jeg synes strømmen er veldig billig. Betaler nå ca 150,- pr mnd for huset og bil. Hus på 120kvm og bil som kjører i snitt 1500km i måneden og lader kun hjemme! 

Som flere andre, har jeg også vervekode om noen skulle være interessert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/29/2020 at 1:15 PM, Jarv!s said:

Jeg har tibber, dem er ikke noe dyrere enn andre, men de tar en abn pris på 39,- mnd for bruk av "smartløsningene" dems. Men jeg synes strømmen er veldig billig. Betaler nå ca 150,- pr mnd for huset og bil. Hus på 120kvm og bil som kjører i snitt 1500km i måneden og lader kun hjemme! 

Som flere andre, har jeg også vervekode om noen skulle være interessert!

De er dyrere enn de billigste spotprisavtalene.

Mitt tips er å velge blant de billigste spotprisavtalene og legge inn bytte om 6 mnder i kalenderen. Og jeg har ingen vervekode ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jarv!s skrev (På 29.6.2020 den 13.15):

Jeg har tibber, dem er ikke noe dyrere enn andre, men de tar en abn pris på 39,- mnd for bruk av "smartløsningene" dems. Men jeg synes strømmen er veldig billig. Betaler nå ca 150,- pr mnd for huset og bil. Hus på 120kvm og bil som kjører i snitt 1500km i måneden og lader kun hjemme! 

Som flere andre, har jeg også vervekode om noen skulle være interessert!

Jeg har betalt 70,19,-. Totalt (minus nettleie). Siden desember 2019. Tibber er i dette tilfelle m.a.o  829,81,- dyrere.

Det mest prisgunstigste rådet i tråden så lang er fra @Wisd0m. "... velge blant de billigste spotprisavtalene og legge inn bytte om 6 mnder i kalenderen." Sjekk som nevnt strompris.no.

Men vær obs på vilkårene. Som f.eks "Du er garantert prisen i 6 mnd" e.l. Og hva prisen blir etterpå. Og bytt eventuelt avtale når kampanjen nærmer seg slutt (husk eventuell binding/-gebyr). Myndighetene foretok en opprydning for noen måneder siden, da det frem til da har vært mye grumsete avtaler med liten skrift. Hvor folk har blitt lurt inn med rimelige kampanjevilkår som, gikk over i svindyre normalvilkår når kampanjen var over. 

Eventuelt gå for en varig avtale med null/minuspåslag. De største selskapene skal ha oss til å tro at slike avtaler ikke er bærekraftig på sikt. Likevel finnes det flust i slike avtaler i markedet. Som også har holdt stand over tid.

Flere selskaper aksepterer både en og to kampanjer pr kunde pr år. Noen tilbyr prisgaranti opptil et par ganger pr år. Enkelte stiller krav om 12 måneder mellom hver gang man på ny kan betraktes som ny kunde. Ikke vær redd for å spørre selskapene. Vi er mange som benytter oss av fordelene av å være illojale kunder.

 

Endret av det
Var litt for kjapp på avtrekkeren.
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...