Gå til innhold

Kiel ferga, billigst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke noe på at bilen din bruker så lite diesel at det lønner seg å kjøre om Haparanda/St.Petersburg.

 

Ellers har du

Bompenger:

Öresundsbroen 505 sek (onlinebillett)
Storebæltsbroen 245 dkk

Evt. ferge (eksempler):

Superspeed Larvik-Hirtshals 695 Nok
Trelleborg-Travemünde ca 60 Euro

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øresundbroen selfølgelig, det er rundt det også

Du trodde vel ikke at jeg skulle kjøre om Russland?

Oslo - Kiel er 1k i diesel + bom, så la oss si 2k, også kommer jeg fram mye fortere..
Aldri kjørt den veien så blir en opplevelse
Aldri tatt Kiel ferga heller, så kunne tatt ferga en vei (nedover), og kjørt tilbake 

Lenke til kommentar

Har prøvd å sjekke priser på den av og til opp igjennom .. men har aldri funnet noen tider det er billigere der. Den er notorisk dyr å reise med, dessverre. Det er dyrt å spise der, dyrt å gjøre alt mulig. Tax free'en har noe billig da. Og bufféten er dyr, men den beste jeg har opplevd.

Eneste jeg har fått til er å være color club-medlem, da kan du få noen tilbud en sjelden gang, nede i ca 700 kr per person, men da vet jeg ikke om det inkluderer bil. Så de er knipne på gavekort også.

Jeg ringte og sjekka for noen dager sida om de kjørte, og de kjører ikke den båten om dagen såvidt jeg forstod. De skal kanskje begynne å kjøre den i slutten av juni, men ho mente det nok ikke blir før slutten av juli.

Nå har de jo stengt ned stena saga også, for godt.. ellers var den ofte billig å reise med, de gav ofte ut gavekort via medlemsskap (stena club medlem), som man kunne finne i diverse blader også (obos nyhetsblad, ukeblad osv). Så kunne du kjørt fra danmark.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Har brukt Larvik - Hirtshals et par ganger jeg har tatt bilen nedover til nord-Tyskland, men har foreldre i Sandefjord som jeg kan overnatte hos, da første ferge går tiiidlig på morgenen. Hjemover har jeg brukt Kiel - Gøteborg en gang, kan også være et alternativ.

Lenke til kommentar

Fikk tips om Malmø - Travemunde, så jeg kommer nok til å bruke det alternativet da det blir billigere enn å kjøre, og som bonus får jeg sovet 
Men, turen er for tidligst sommeren 2021
Jeg liker å planlegge turer langt fram i tid og det blir uansett ikke i år på grunn av stengte grenser

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...