Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mala skrev (34 minutter siden):

Tja, si det til forvirrede foreldre som skal ut å handle Xbox i julegave ;)

Da spør de den 16 år gamle gutten som jobber helg på Elkjøp, og alt blir oppklart innen 25 sekunder :)

Skrevet (endret)

Jeg tror du overkompliserer ting, Mala. Når Series S og X kommer ut, så kommer One X til å være faset ut. MS har allerede sluttet å produsere den, One S har nok ikke lang levetid igjen heller. 

Selvfølgelig vil markedsføring spille inn her. MS må, som alltid, bevise hvorfor folk bør kjøpe en Series S eller X. Men inntil vi får se hvordan markedsføringskampanjen ser ut er det altfor tidlig å erklære forvirr-o-rama basert på hva de nye konsollene heter.

Endret av Leflus
Skrevet

Jeg tenkte i grunn ikke på One X i denne sammenhengen, og jeg vet den fases ut til fordel for Series S :) Men konsoll navn er jo aldri noe Microsoft har vært veldig gode på, så intet nytt på den fronten.

Skrevet (endret)

Er helt enig i at de kunne vært bedre med navngivingen. Jeg er bare uenig i at det er spesielt forvirrende navn. 

Edit: Series S skal forresten erstatte One S. 

One S -> Series S

One X -> Series X

At Series S i praksis blir sterkere er One X er bare en ekstra bonus.

Endret av Leflus
Skrevet
1 hour ago, solz said:

Hvordan klarer folk som sliter med navnene til Xbox engang handle melk i butikken? Lett melk? Skummet melk? Kulturmelk? BIOLA?!?!

Hallo, dette er faktisk ett stort problem. Er like irriterende hver gang jeg skal helle den nyinnkjøpte lettmelken i en bolle med frokostblanding og plutselig innser jeg at müsli'en ligger klumper seg sammen i feilinnkjøpt kefir. Skjer flere ganger i uken ?

• Liker 3
Skrevet
47 minutes ago, Mala said:

Du vil blitt overasket over manglende kompetanse som kan finnes bak disken ?

Lurer på hvordan forvirrede foreldre får kjøpt riktig gaming laptop til jul? De heter jo ofte det samme, men har forskjellig innmat :) Dumt da hvis personen bak disken er på bærtur.

https://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=32269@store-elkjop|153797@store-elkjop|152210@store-elkjop

• Liker 1
Skrevet

Nå får Series S en norsk veil. pris på 3300 kr. Det kan jo tyde på at Series X får en veil. pris på 5500kr. om den blir $499.

3300/300=11. Altså betaler vi 11kr/$. Dollarkursen er nå på 8,9kr, så betaler nok litt for forbrukerrettighetene vi har her på berget.

11*500=5500. Tipper det er noe optimistisk å håpe på 5000kr for Series X da, dessverre.

Skrevet (endret)

Ikke så ille pris det for Series X, og litt som forventet i grunn. Er mye solid hardware i konsollene denne gangen :) Microsoft har jo gitt inntrykk av å være aggressiv på prisingen, men denne stirreleken mellom MS og Sony drar virkelig ut nå..

Endret av Mala
Skrevet

Neida, ikke noe å klage på. Usikker på hva som er forventet pris på PS5, men om versjonen uten drev koster en del mindre enn Series X, så går jeg nok for den. 

Skrevet
Jakobk skrev (43 minutter siden):

Nå får Series S en norsk veil. pris på 3300 kr. Det kan jo tyde på at Series X får en veil. pris på 5500kr. om den blir $499.

3300/300=11. Altså betaler vi 11kr/$. Dollarkursen er nå på 8,9kr, så betaler nok litt for forbrukerrettighetene vi har her på berget.

11*500=5500. Tipper det er noe optimistisk å håpe på 5000kr for Series X da, dessverre.

Tenker at 5500 blir veiledende pris, men at enkelte butikker vil kjøre kampanjer med litt lavere priser ved lansering. 

Skrevet

Jaja se her ja! DA har vel ikke Sony noen som helst grunn til å vente lengre :) Ryktes jo at de skulle komme med noe i løpet av dagen, vi får se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...