Gå til innhold

Volkswagen kommer med ytelses-modeller i ID-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Det er hva man kjører hver dag, som bidrar til utslipp. Elektrisk "R line"? Bare tull.

Naturen til elmotoren gjør slikt mulig i større grad. Et større forbruk av strøm vil slukke tørsten til de som trenger et større forbruk av olje. Alternativet til elektrisk R Line er hva? 

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (9 minutter siden):

Ja når du ignorerer den største utfordringen, så blir det enkelt.

Har du hintet frem til noe? Bare si ting direkte du. Jeg kan ikke se at du blunker vilt og hemningsløst til skjermen. ? 

BippeStankelbein skrev (9 minutter siden):

Elektrisk drivlinje lar seg ikke skalere like langt (i ytelse) som bensin, og det er batteriet som er flaskehalsen.

Nå skal vi ikke ta landrekorder på ei saltslette her da.. 

Jeg snakker om at det er enkelt å skalere innenfor brukbare nivåer til en typisk R-Line produkt. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Har du hintet frem til noe? Bare si ting direkte du. Jeg kan ikke se at du blunker vilt og hemningsløst til skjermen. ? 

Nå skal vi ikke ta landrekorder på ei saltslette her da.. 

Jeg snakker om at det er enkelt å skalere innenfor brukbare nivåer til en typisk R-Line produkt. 

Neida, i husmortraktoren til dagligdags bruk så skal vi ikke det, så da er det greit nok.

Men med leketøyet, så skal vi det! Vi skal ihvertfall bevare troen ?

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (3 minutter siden):

Men med leketøyet, så skal vi det! Vi skal ihvertfall bevare troen ?

Leketøy er så mangt. Jeg fikk mye mer kick av å kjøre motorcross enn noen 1300ccm motorsykkel noen gang har gitt meg. Akselerasjon er noe som går over. Mestring på bane er mye gøyere, men så vet jeg at andre har andre gleder. Folk har kjøpt spreke versjoner av biler i alle år, og det vil ikke forandres selv på en ny drivlinje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, oophus3do said:

Leketøy er så mangt. Jeg fikk mye mer kick av å kjøre motorcross enn noen 1300ccm motorsykkel noen gang har gitt meg. Akselerasjon er noe som går over. Mestring på bane er mye gøyere, men så vet jeg at andre har andre gleder. Folk har kjøpt spreke versjoner av biler i alle år, og det vil ikke forandres selv på en ny drivlinje. 

Interessen utvikler seg med årene, men en ting er felles, enten det er R, dirtbike eller motard. Alle ønsker mer ytelse, for mindre vekt. Og da er ikke batterivekt noe man ønsker.

Det kan virke som at man får ca 2 HK for 1 KG batteri, sånn grovt. Det eksakte tallet spiller egentlig ingen rolle, for det er så langt unna hva det må være likevel, men la oss si det bare for å ha et tall.

En sykkel som min da trenger 90kg batteri, for å bevare motoreffekten. Tenkt deg å ha en godt voksen mann på passasjersetet, til enhver tid? Det holder bare ikke, det ødelegger hele gleden. Elektrisk drivlinje er ikke moden enda. Ikke for leketøy.

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (26 minutter siden):

Interessen utvikler seg med årene, men en ting er felles, enten det er R, dirtbike eller motard. Alle ønsker mer ytelse, for mindre vekt. Og da er ikke batterivekt noe man ønsker.

Men hva er relevansen her? Skal vi diskutere rekorder, eller hva som gir lovlig glede på offentlige veier? Folk har jo kjøpt Golf GTI i alle år uten at de slår noen rekorder? 

BippeStankelbein skrev (26 minutter siden):

Det kan virke som at man får ca 2 HK for 1 KG batteri, sånn grovt.

Rimac C Two gir ca 2,000hk på et 120kWh batteri om jeg husker rett. VW ID R gir også imponerende tall der den har slått rekorder uansett drivlinje på steder uten høy toppfart. Altså viser elmotoren seg fram angående akselerasjon. 

 

BippeStankelbein skrev (27 minutter siden):

En sykkel som min da trenger 90kg batteri, for å bevare motoreffekten. Tenkt deg å ha en godt voksen mann på passasjersetet, til enhver tid? Det holder bare ikke, det ødelegger hele gleden. Elektrisk drivlinje er ikke moden enda. Ikke for leketøy.

Selvfølgelig er det brukene for leketøy, du må bare være klar på at folk har ulike typer for glede. Jeg tar som sagt en 250ccm crosser over noen rask motorsykkel any day. Og selv om folk har hatt muligheten til å kjøpe motorsykkel, så har dem kjøpt Golf GTI istedenfor. På bane så gir det en annen type glede enn kun akselerasjon og høy fart. 

Lenke til kommentar
21 hours ago, oophus3do said:

Men hva er relevansen her? Skal vi diskutere rekorder, eller hva som gir lovlig glede på offentlige veier? Folk har jo kjøpt Golf GTI i alle år uten at de slår noen rekorder? 

Rimac C Two gir ca 2,000hk på et 120kWh batteri om jeg husker rett. VW ID R gir også imponerende tall der den har slått rekorder uansett drivlinje på steder uten høy toppfart. Altså viser elmotoren seg fram angående akselerasjon. 

 

Selvfølgelig er det brukene for leketøy, du må bare være klar på at folk har ulike typer for glede. Jeg tar som sagt en 250ccm crosser over noen rask motorsykkel any day. Og selv om folk har hatt muligheten til å kjøpe motorsykkel, så har dem kjøpt Golf GTI istedenfor. På bane så gir det en annen type glede enn kun akselerasjon og høy fart. 

De som liker Golf GTi må gjerne holde på med det for meg. Men jeg som liker R-sykkel akter å fortsette med det. Og siden det ikke kommer elektriske R-sykler som kan konkurrere, så må jeg bare fortsette å kjøre bensin da. Heldigvis trenger jeg ingens godkjennelse for å gjøre nettopp det, så den saken er jo veldig grei. Men kanskje, hvis man mot formodning klarte å ha en konstruktiv dialog basert på forståelse istedenfor fordømmelse, så kunne man i det minste forstå hveranre å jobbe mot et felles mål...

Det har vi ikke klart på 10 år, fordi elbilleiren har vært alt for opptatt med å svartmale oss som kjører bensin. Som om det noen gang har fungert, for å vinne folks samarbeidsvilje.

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

De som liker Golf GTi må gjerne holde på med det for meg. Men jeg som liker R-sykkel akter å fortsette med det.

Nettopp, så hvorfor sammenligne en R-Sykkel mot en "folkevogn med litt ekstra"? 

BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Men kanskje, hvis man mot formodning klarte å ha en konstruktiv dialog basert på forståelse istedenfor fordømmelse, så kunne man i det minste forstå hveranre å jobbe mot et felles mål...

Kos deg med R-Sykkelen din du, jeg forstår jeg deg. Jeg hadde ikke hoppet fra fossil-sykkel til batteri-drevet sykkel ennå. Det blir isåfall for spesielt interesserte med kort "attention span" og alt for glad i pauser. 

Men jeg ser fremdeles ikke relevansen mot en "R-Line" i en ID portefølje? 

 

BippeStankelbein skrev (5 minutter siden):

Det har vi ikke klart på 10 år, fordi elbilleiren har vært alt for opptatt med å svartmale oss som kjører bensin. Som om det noen gang har fungert, for å vinne folks samarbeidsvilje.

Så du er like forutinntatt som de på den motsatte banehaldel altså. Jeg er verken harbarka elbil-runker eller en fyr som trer kjeften over eksospotta. Det er fult mulig å se situasjonen per idag og se fordeler og ulemper ved hvordan ståa er. Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det er relevant mot en "R-Line" for en elbil? Jeg trur en hvilken som helst av ID produktene hadde gjort seg med en "R-Line" modell, og at dem hadde solgt bra. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, oophus3do said:

Nettopp, så hvorfor sammenligne en R-Sykkel mot en "folkevogn med litt ekstra"? 

Kos deg med R-Sykkelen din du, jeg forstår jeg deg. Jeg hadde ikke hoppet fra fossil-sykkel til batteri-drevet sykkel ennå. Det blir isåfall for spesielt interesserte med kort "attention span" og alt for glad i pauser. 

Men jeg ser fremdeles ikke relevansen mot en "R-Line" i en ID portefølje? 

 

Så du er like forutinntatt som de på den motsatte banehaldel altså. Jeg er verken harbarka elbil-runker eller en fyr som trer kjeften over eksospotta. Det er fult mulig å se situasjonen per idag og se fordeler og ulemper ved hvordan ståa er. Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det er relevant mot en "R-Line" for en elbil? Jeg trur en hvilken som helst av ID produktene hadde gjort seg med en "R-Line" modell, og at dem hadde solgt bra. 

Like forutintatt som elbilmenigheten? Det må bli den dagen de kjøper R-sykkel da? Jeg har jo elbil....

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Den dagen Elon Musks menighet har en R-sykkel på si, så er vi like forutintatt... Jeg har elbil på si....

Haha! Hvem er medlem i Elon Musk's menighet her mener du? ?
Hvor ble det av sakligheten du etterlyste igjen?   ☝️

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Haha! Hvem er medlem i Elon Musk's menighet her mener du? ?

Opptil flere navn her på forumet popper opp i hodet, men fordi jeg er bedre enn dem så unngår jeg å starte persondebatt ved å eksemplifisere dem. De har allerede gjort det flere ganger med meg, så nå har jeg jo en ypperlig sjanse til å vise at jeg er bedre.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Opptil flere navn her på forumet popper opp i dette forumet ja, men fordi jeg er bedre enn dem så unngår jeg å starte persondebatt ved å eksemplifisere dem. De har allerede gjort det flere ganger med meg, så nå har jeg jo en ypperlig sjanse til å vise at jeg er bedre.

Mot meg? Hvorfor i alle dager tar du opp Elon menigheten mot en fyr som ikke er 1% der engang? 

Jeg får prøve igjen og huke dette tilbake til tema og tråden. Hvilken relevanse har en R-sykkel til en sprekere modell innenfor folkevognene? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Just now, oophus3do said:

Mot meg? Hvorfor i alle dager tar du opp Elon menigheten mot en fyr som ikke er 1% der engang? 

Jeg addresserte ikke deg. Jeg snakket fortsatt om den sist addresserte problemstillingen (fra min side) som var at etter ti års debatt her på forumet, så er elbil vs bensin helt fastlåst. Å det er som sagt ikke min feil, jeg har begge deler å holder dem begge for sine fordele og ulemper. Men den andre siden av bordet er ikke riktig så balansert.

Og det er kanskje ikke så rart at når 90% av forumet er langt ute på høyre side, så vil de få som står i midten se ut som de står på venstre side....

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Jeg addresserte ikke deg. Jeg snakket fortsatt om den sist addresserte problemstillingen (fra min side) som var at etter ti års debatt her på forumet, så er elbil vs bensin helt fastlåst. Å det er som sagt ikke min feil, jeg har begge deler å holder dem begge for sine fordele og ulemper. Men den andre siden av bordet er ikke riktig så balansert.

Og det er kanskje ikke så rart at når 90% av forumet er langt ute på høyre side, så vil de få som står i midten se ut som de står på venstre side....

Elbil vs bensin er jo ikke fastlåst så lenge man holder seg innenfor grensene for hvor elbil gir mening? 

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du tar opp en kamp som ikke holdes mot meg, mens du snakker mot meg i en tråd som inntil videre har klart å være utenfor det tøyset? Her er det jo du som tar opp idiotien og går utenfor tema, samtidig som du etterlyser saklighet? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...