Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (16 minutter siden):

Horewitz konkluderte med at det ikke var noen overtramp. Steele har aldri påstått at alt i rapporten var sant og den rettssaken har ingen innvirkning  på dette. Bidens samtaler med Ukrainas president skjedde i samsvar med og etter instruks fra et samlet bipartisant senat. Det skjedde i full åpenhet.

Dette er ingen "sak som trenger avklaring". Dette er (Trump's) forsøk på å historieforfalskning.

Vi tolker alt vidt forskjellig ser det ut som. Vi får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (8 timer siden):

Fra høringen i justiskomiteen i dag er det tydelig at Barr har tenkt å bruke Durhams høyst politiserte etterforskning som verktøy for å få Trump gjenvalgt. Det er ikke Obama som er den kriminelle i dagens USA.

Jeg har ikke følgt med på høringen. Kan du gi et sammendrag?

Lenke til kommentar

Her er en intressang 'take down' av Obama Russland politikk og bakgrunn for Ukraina miserren: Litt om 'uranium one' avtalen. Her må man ha tunga rett i munnen. https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_One_controversy . Er ikke enig i alt som sies her. Det blir selvfølgelig ikke tatt høyde for mange ting som skjedde i denne tiden som vi nå vet. Spesiellt hvordan NATO ekspanderte og undergrav Russland i nærområder som Georgia og Ukraina. Afghanistan krigen og midt østen. Mye som mangler her, men intressant er det.

 

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Det der er stort sett fri dikting og har null rot i virkeligheten.

Jeg skal ikke motsi deg i at denne raporten kan være litt 'biased', men synes allikevel at det er noen poeng å ta med seg fra den. Spesiellt CIA agenten hvis rapporter ble ignorert av Obama administrasjonen. At USA og Russland har hatt atom samarbeid før og fremdeles har det ser jeg bare som positivt. Men det er litt ugjevnt trav der med Clinton fondet osv. Uansett så er den intressang.

Den første tiltalen er nå kommet i Obamagate og tiltalte har sagt seg skyldig. Det jeg legger merke til er at han ikke har blitt tiltalt for alt han 'kunne' blitt tiltalt for. Er det fordi han 'synger' til etterforskerne? Vi får snart se.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
12 hours ago, Oddvardm said:

Den første tiltalen er nå kommet i Obamagate og tiltalte har sagt seg skyldig. Det jeg legger merke til er at han ikke har blitt tiltalt for alt han 'kunne' blitt tiltalt for. Er det fordi han 'synger' til etterforskerne? Vi får snart se.

Riiight. Jeg tror du bør være litt mer kritisk til hva du leser på nettet. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oddvardm skrev (1 time siden):

Anders Magnus er senior korrespondent i NRK. Hans rapportering av Obamagate er under kritikk. Han sier at Obamagate er en 'konspirasjonsteori' som ikke er verdt å bruke tid på. Les her https://www.document.no/2020/05/16/for-anders-magnus-er-virkeligheten-en-konspirasjonsteori/

Magnus er neppe alene, men det er lett å være enig i at folk har alternative virkelighetsoppfatninger, noe denne tråden demonstrerer godt. Bra jobbet.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oddvardm skrev (På 5.9.2020 den 15.37):

Her er en gjennomgang av en publikasjon fra 'American Thought Leaders' som omhandler denne artikkelen; https://www.theepochtimes.com/mkt_app/infographic-timeline-of-fbis-fisa-abuse-in-trump-campaign-investigation_3342965.html

Altså... Kildekritikk!

The Epoch Times er kjent for å spre konspirasjoner og det som gjerne kan regnes for propaganda for den høyre politiske siden i USA. De har spredd pro-Trump konspirasjonsteorier mange ganger, i mange år.

De er deleid av den nyreligiøse bevegelsen Falun Gong. Jeg ville ikke stolt et sekund på at de bringer noe nyttig informasjon på bordet her.

Obamagate er og blir en samling konspirasjonsteorier. 

https://mediabiasfactcheck.com/the-epoch-times/

Sitat

Overall, we rate The Epoch Times borderline Questionable and Right Biased based on editorial positions that consistently favor the right. We also rate them factually Mixed due to the publication of pseudoscience and the promotion of pro-Trump propaganda and conspiracy theories as well as failed fact checks. (...)

Editorially, there is a very strong Pro-Trump bias, with almost all articles praising Trump and denigrating the left such as these Democratic Party: A Broken Kaleidoscope? and Five Reasons Trump’s Celebration of America Was Epic Display of Patriotism. According to an NBC News report the “outlet has spent more than $1.5 million on about 11,000 pro-Trump advertisements in the last six months, according to data from Facebook’s advertising archive — more than any organization outside of the Trump campaign itself, and more than most Democratic presidential candidates have spent on their own campaigns.” In general, straight news reporting is sourced and mostly low biased, however op-eds 100% favor the right with some promoting conspiracy theories.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...