Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei,

Har akkuratt flyttet fra leilighet og kjøpt meg hus med stor hage. Driver i den anledning å kikker etter en robotgressklipper da jeg så at naboen også hadde en, fristet det veldig :P Kom over denne istad på Facebook: https://startskudd.no/prosjekt/sømløs-g1---robotgressklipper/2ac6903f-b8c1-49bf-aac4-c1a4f983ffdf. Var en bekjent som delte lenken til å like siden deres da jeg så det hadde kampanjetilbud.

Ser ut som det er et Norsk brand som heter SØMLØS. Aldri hørt om det før, men ser ut som den har veldig bra spesifikasjoner.
Noen som har tidligere erfaring med kjøp fra Startskudd.no ?
Eventuelt om noen har noe innspill her?
Er så sykt mye å velge i. Vil dog si at prisen virket ganske overkommelig hvis den kan levere det de sier...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den virker interessant, men likevel er det mange ubesvarte spørsmål. Service, hvor kan man kjøpe ekstra blader, hvordan fungerer den egentlig (den er jo ikke testet), liker den ikke å klippe i regn siden den har regnsensor, den har edge cut men hvordan det virker er usikkert (spesielt i all den tid den har 4 cm mindre klippebredde enn konkurrentene). 

Husqvarna sin testvinner kan jeg kjøpe for tilsvarende sum hos en lokal forhandler som også tar service, vinterlagring og har ekstra deler og blader i all mass. 

Dersom min forhandler likevel kan ta service på denne og produktet er så bra som de påstår så er den svært interessant. Men akkurat nå savner jeg tester, en manual å lese, litt mer info etc. Har samtidig sett slike oppstartsfirmaer gå rett i dass kort tid etter produksjon og mye frustrasjon for kjøpere i ettertid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det blir til det man gjør det til, tenker jeg. Hvis jeg kan få en robotklipper som virker, med spesifikasjoner til langt dyrere maskiner - hvorfor ikke. Xiaomi var heller ikke kjent for robotstøvsuger før S5, men jaggu skal ikke alle ha akkurat denne nå. Hvis vi er mange som kjøper denne, får en kritisk masse, så blir det er serviceapparat og et miljø rundt produktet. Hvis alle tenker at de skal ha dyre mainstreamprodukter så er det klart det går i dass. Jeg starter med en, og når jeg vet hva jeg mener om den skal jeg se om ikke resten av familien også er interessert. 

Hvis det ikke tar av, så har jeg likevel et klenodium for alltid. Jeg kommer til å holde den i gang om så det bare er lokket og hjulene igjen ?

Lenke til kommentar
rm84 skrev (På 11.5.2020 den 19.26):

det blir til det man gjør det til, tenker jeg. Hvis jeg kan få en robotklipper som virker, med spesifikasjoner til langt dyrere maskiner - hvorfor ikke. Xiaomi var heller ikke kjent for robotstøvsuger før S5, men jaggu skal ikke alle ha akkurat denne nå. Hvis vi er mange som kjøper denne, får en kritisk masse, så blir det er serviceapparat og et miljø rundt produktet. Hvis alle tenker at de skal ha dyre mainstreamprodukter så er det klart det går i dass. Jeg starter med en, og når jeg vet hva jeg mener om den skal jeg se om ikke resten av familien også er interessert. 

Hvis det ikke tar av, så har jeg likevel et klenodium for alltid. Jeg kommer til å holde den i gang om så det bare er lokket og hjulene igjen ?

De har egne blader til den, som kun de selger. De har en egen app (som ingen har sett enda). 

Sett at de er operative med salg og support i 2 år men går dukken fordi de ikke klarer å kjempe mot de etablerte merkene, hvor skal du da kjøpe blader og hvilken app skal du bruke? 

Den har ikke noe spesielt med funksjoner utover andre merker til samme pris. 

Grensekabelen er dog universell. 

Jeg elsker ideen, jeg synes produktet og premissene absolutt er der...og jeg håper denne kan etablere seg og forbli på markedet. Men likevel skeptisk når de ikke har et stort selskap i ryggen. Her snakker vi et aksjeselskap med 30k i innskudd og knapt nok omsetning å vise til. De er under middels på 2 av 3 kapitalgrafer. 

Jeg er likevel fristet ?

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Noen som har fått melding om levering enda? I app-store finner jeg ikke appen heller.. i følge kilder skulle de sendes ut fredag, lørdag og mandag (i dag). 
 

edit: mottok min i går og er strålende fornøyd

Endret av rm84
Oppdatering
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hatt min i 3 dager. Stur unna, håpløst produkt. Absolutt ingenting som er som i reklamen, over 100 starter, og full endring av grensekabel, den har aldri greid å komme tilbake til stasjonen av seg selv. På 5 timer i dag, hentet jeg den 31 ganger på forskjellige feilkoder, enda jeg gjorde andre ting. Den kjører utfor grensekabelen, eller takler ikke grensekabelen i det hele tatt. Den er også allergisk mor skråninger, 58% er løgn. Aldri i verden at den klarer det, ikke en gang om du prøver å støtte den opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
magnur skrev (På 25.6.2020 den 12.54):

Du er strålende fornøyd sier du! Har du lyst å utdype? Komme med en uhøytidelig test?? Jeg har bestilt, men som mange andre er jeg skeptisk, forventningsfull, usikker og spent?

Ja, jeg er fortsatt fornøyd. Hadde den en uke i egen hage, den er rimelig enkel og der kom den seg fint fram. La på 35 cm som minimum til kanten av plenen, og skikkelig runde svinger. Den klipper superfint og kjører seg ikke fast, og den kommer fint tilbake til stasjonen. 
satte den deretter opp i mormors hage, men der var vi mer optimistiske på kantene. Har flyttet ledningen et par ganger og nå går den greit. 
Appen er ikke like god på varsler som Husqvarna enda, og den har ingen kart over hvor den er. En svakhet er at den må restartes manuelt og med kode når den står fast. 
det er ingen senter-ledning eller spor-kabel, kun ytre begrensning. Syns det funker bra, men den kommer ikke gjennom smalere enn 1,2 m. Tror heller ikke den greier annonsert vinkel da den kan steile hvis den får bakhjulene i en dump. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er det bare å styre unna.

Etter 5 dager var min helt død.

I disse 5 dagene var det mye kluss , kjører seg inntil hindringer og finner ikke ut hvordan den skal komme vekk.

kjører utenfor grensekabel (senser kabel og snur og bakker uforbi ?)

Er mistenkelig lik biltema og meec.

Klipper ikke foran ladestasjon (der den kjører inn)

Kjører inn i ladestasjon for å lade , men neida ... ofte står den og lader men batteriet får ikke strøm.  (App sier at den lader)

Alt overstående er akkurat likt på klipper nr 2 jeg omsider fikk tilsendt!!

Reklamasjon er vanskelig , jeg ble henvist til engelsk språklig support .

Jeg forklarte at klipper var helt død , ville ikke skrues på i det hele tatt.

Det som følger er dagevis med frem og tilbake på mail.  Sjekke grensetråd,  lys på ladestasjon osv ( hallo , klipper vil ikke på..)

Får til slutt beskjed om at jeg kan velge å få en oppgradert versjon , nytt hovedkort og flotte terrenghjul ,men må vente enda 14 dager ++ ( oppgradert versjon 5 dager etter relase ,her lukter det svidd)    i forbannelsen så ber jeg de om å sende en lik den jeg har ..

Viser seg jo nå at det er samme dritten.   

Jeg har aldri gjort et så dårlig kjøp!!

Har også en robmow rs630 fra 2014 som jeg kun har skiftet blader på og nå i år nytt batteri.

Kjøp kvalitet, ikke et Kina produkt med norsk navn .

 

Kom på en ting til , fikk shelter tilsendt her om dagen ..  tror du ikke den klarer å kjøre seg inntil yttersiden på det og få " støtfanger feil"   uff  styr unna.

Screenshot_20200714-160658_SMLS.jpg

Heisfeil...midt på plenen.jpg

Støtfangerfeil.jpg

Endret av frodepolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderte veldig å kjøpe denne under kampanjen, men er i ettertid veldig glad jeg ikke gjorde det, utifra hva jeg leser på div forum, og har sett på youtube.

Ikke gjør Sømløs det bedre av at de sletter negative omtaler fra siden sin og hos forhandlerne. Heller tvilsomme saker...

Endret av Bryteloff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt denne, og er ikke spesielt fornøyd foreløpig. Den bråker langt mer enn oppgitt og har ikke sjangs til å komme opp en bakke på ca 23 grader, når den skal klare 30 grader. 
 

Det skal bli sendt ut gratis terrengjul og software-update snart, så da får vi se om det blir bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk min idag. Kommer seg opp en bakke på 30 grader, men har ikke sjanse til å komme seg ned den samme bakken. Virker som den peiser på nedover bakken og prøver å bråbremse i det den støter på begrensingskabelen. Men da er det forseint. Sklir da over kabelen og ned i blomsterbedet.

Håper dette er noe de kan fikse med en software update. Slik at den kjører sakte når den kommer til en nedoverbakke.

 

Appen trenger også en del oppgraderinger. Skulle gjerne ha hatt push-varsler når den finner på noe dumt.

 

Nå vet jeg generelt lite om robotgressklippere. Men vet den når den har tatt hele plena? Eller håper han at det har skjedd?

Lenke til kommentar

Jeg har mottatt nye dekk og oppgradering av software og app. Appen ser helt lik ut, og dekkene har ca dobbel mønsterdybde.

Kan ikke si at mitt problem med høyt lydnivå ble noe bedre, men ved første forsøk idag, så gikk den problemfritt i ca 100 minutt og kom seg tilbake til ladestasjonen. (Noe den aldri har klart før)

Ang støynivå, så har jeg venner med robotklippere til 5000kr som har et støynivå som er milevis lavere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Sømløs G1, og var med fra første runde med DNB sitt startskudd finansiering. Maskinen har i og for seg har gjort en grei jobb til nå etter en del problemer innledningsvis, rent bortsett fra at den kjører seg bort av en eller annen grunn (varierende grunner) i gjennomsnitt hver 17 gang den jobber, med andre ord den ytelsen man kan forvente av en billigmaskin og ikke i nærheten av noe premium slik de hevder. Har oppdatert software og hjul med et kit, men har ikke hatt oppgradert maskin i drift lenge nok til at jeg har sett noen effekt av det. Jeg har en relativt flat plen på 600 m2, med noen bratte kneiker mellom nivåer, og den har holdt den helt greit nede, når sen vel jobber.  

Om noen ønsker denne klipperen har roboteksperten.no kampanje på tilsynelatende samme maskinen til 6099 (LawnExpert) rett nok i svart og grønn, og ikke grå. Jeg betalte 12.000 for min Sømløs G1, og det er den doblingen i pris jeg føler jeg har fått dårlig valuta for.

Sømløs er som jeg ser det et white label selskap, og har ingen teknisk kompetanse på sitt eget produkt. All teknisk support er engelsk språklig, og absolutt ikke kjent med norsk forbruker lovgiving.

Kundesupporten til Sømløs vet kun det som står i manualen om maskinen, og er lite løsningsorienterte på problemer som ikke står der. Jeg har vært plaget med korrosjon i ladeporten (kontaktlading) og på tross av bilder av korroderet port, var de ikke enige i at dette kunne skje siden disse delene skulle være  syrefast. Åpenbart var delene mine litt på den lave siden på material spesifikasjonen, men det var ikke noe kundesupport ville diskutere. 
Løsningen ble å behandle med batteripolfett fra Biltema, det fant jeg på selv, siden hjelpen fra kundeservice var fornektelse

Alt i alt anbefaler jeg ingen å kjøpe Sømløs sine robotklippere til den prisen de forlanger, og med den supporten de gir. Synd, for jeg likte ideen til Sømløs, men produktet de lanserte var rett og slett ikke godt nok i forhold til markedsføringen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sømløs er tilsynelatende ren svindel der de har importert en billig kinesisk robotgressklipper og latt som de selv har funnet den opp?!

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/JJ1xo6/den-norske-robotklipperen-smls-g1-mter-hard-kritikk-fra-frustrerte

Dette må da være straffbart.

Edit: De har tilsynelatende gjort det samme med en robotstøvsuger - generisk kinesisk robotstøvsuger, later som det er egendesignet og egenprodusert:

https://cleanroom.no/products/somlos-s1-robotstovsuger

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Har ikke selv kjøpt produktene deres, men kjente jeg ble forbanna da jeg leste artikkelen på Tek.no.

Har nå tatt meg noen runder på google reviews og trustpilot og ser at svært mange navn går igjen i anmeldelsene, både for Cleanroom og Sømløs. Som den sniken jeg er har jeg facebooka alle og sett at nesten samtlige er venner med Andreas Haneborg på Facebook. Mistenkelig nok har flere av anmelderne også samme etternavn som Andreas. Han er til og med så fornøyd med egen svindel at han har skrevet noen gode anmeldelser selv! Jeg graver dypere og ser at også makker Øystein Kirknes er svært fornøyd med Cleanroom og gønner på med 5/5 stjerner! Nei, dette er svindel fra ende til annen, her får de ordne opp for kundene de har lurt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...