Gå til innhold

Hvilke TV'er vil utnytte potesiale til PS5?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny TV i hjemmekinoen, hvor også PS5 vil være, tenker da at det kan være smart å se så langt frem at man utnytter det som PS5 er kapabel til. Og, er det noen egenskaper man strengt tatt ikke trenger å oppfylle? Er det en idé å vente til 2021 modellene kommer? Størrelse vil være 80"+

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du går etter en effektiv game-mode (dvs <16 ms inputlag), 4K m/HDR så har du dekt det som er vesentlig. Hvis du skal ha multikanalslyd er det vel lurt å vente litt til det er mer kjøtt på beinet så man ikke ender opp med noe som blir knotete. Tror nok de blir å legge seg på noe rimelig som kan konverteres internt til dagens standard slik de har fortalt om teknikken som minner meg veldig om konseptet med Atmos, men better safe than sorry.

Edit: Du kan vel satse på en som støtter VFR (variable framerate) for å få smooth video fra PS5.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale LG C9, som jeg selv kjøpte for det samme formålet.

Den har VRR, HDMI 2.1, lav input lag, 120hz, g-sync og dolby vision

Ikke minst er dette en OLED som er kjempegod til film og serier i tillegg. Det den mangler er noe lystyrke for HDR, mot de vanlige LED&QLED tv'ene. Den er derimot veldig god på sortnivå i motsetning til disse ikke OLED tv'ene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker en TV som har ca halvparten av normal HDR, og synes det er mer enn nok som max HDR. Toppmodellene synes jeg har overdreven HDR som blir så mye tidvis at de tar vekk fokuset på filmen istedet for å forsterke det. Brukes HDR rett kan det funke rimelig bra, men når en bruker det bare for å bruke det så pleier det ikke alltid å gjøre det. De typiske selgervideoene med HDR10 ser ok ut med 1/2 HDR.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...