Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urettmessig avgift av kommune


mr2

Anbefalte innlegg

mr2 skrev (6 minutter siden):

Det ble stille fra @krikkert. Var ikke mer å si altså

Jeg tipper Krikkert har bedre ting å gjøre enn å trykke oppdatere denne tråden med hver gang du skriver et nytt innlegg (som er en god del de siste 24 timene).

Du får heller betale noen enn at folk skal gi deg gratis hjelp her inne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (Akkurat nå):

Jeg tipper Krikkert har bedre ting å gjøre enn å trykke oppdatere denne tråden med hver gang du skriver et nytt innlegg (som er en god del de siste 24 timene).

Du får heller betale noen enn at folk skal gi deg gratis hjelp her inne. :)

Nah.. sjekk timestamps..

Lenke til kommentar
mr2 skrev (40 minutter siden):

Nah.. sjekk timestamps..

Fortsatt så har @krikkert ikke noen plikt til å svare deg.

Måten du formulerer deg på i de siste innleggene her gir inntrykk av at du føler deg berettiget til noe du ikke får. Du har åpenbart møtt på en god del motgang basert på det du skriver men det gir deg strengt tatt ikke noen rett til å forvente noe her inne. Eller?

Skal du ha faglige og gode vurderinger i den konkrete saken din så må du betale for det når du ikke havner innenfor vilkårene for fri rettshjelp. Som alle andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

krikkert skrev på en midlertidig forføyning mot en annen kommune, fordi den klienten hadde et behov som måtte løses med et rettsmiddel der og da. Ut over det ser jeg ikke at det er dukket opp noen spørsmål som trenger svar i tråden. 

"Hvordan tar jeg en sak inn for forliksrådet" er et svar Google kan svare på. Og hvis man er "eier av et advokatselskap" bør man ikke ha problemer med å finne representasjon, selv om man må betale uttaks- eller utbyttebeskatning for å få den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 4/14/2020 at 9:50 PM, mr2 said:

Årsaken til manglende avlesning er at muligheten for å avlese måleren er stengt utenom ca. 10 dager i romjulstida. Når man først kommer på det, så er siden stengt. Jeg prøvde 3 ganger i vinter som var.

Årsaken til manglende avlesning er at du ikke har rapportert din målerstand i det tidsvinduet dette er åpent. Når kommunen ikke mottar avlesning, bruker de stipulert forbruk. De fleste kommuner bruker boligens areal for å stipulere forbruk, noe som er gjort i ditt tilfelle. Det man gjør da er å betale fakturaen, og lese av ved neste anledning. Når neste avlesing er registrert, blir ev. for mye innbetalt på forrige faktura trukket fra på neste. Jeg har hatt bolig med vannmåler i mange år, og har lagt inn påminnelse i min kalender om å registrere dette innen fristen. Dette er ikke noe man kan gjøre "når man først kommer på det", som så mye annet som har frister.

On 4/17/2020 at 10:56 PM, mr2 said:

Etter 4 begjæringer av tvangssalg på mitt eget hus kjenner jeg gangsgangen. Denne gang blir den 5. Når flere av de impliserte kjenner min historie, må jeg si det ikke lenger dette er et prinsipp av regler, men en ren egenbeskyttelse.

 Etter gjentatte ganger med begjæring av tvangssalg bør du kanskje revurdere ditt handlingsmønster, eller holdning til frister?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...