Gå til innhold

Friskmeldte i Norge


Anbefalte innlegg

18 hours ago, Morromann said:

 

Norge er jo det eneste landet i verden som ikke registrerer frikmeldte! Det står i barometeret at det er 5700 AKTIVE tilfeller i Norge, noe som er regelrett løgn. Hvorfor kan de ikke like godt sylle inn unknown? Det er jo det reelle her.

Det er vel ingen "korona-friskmeldte" i Norge?  Når det publiseres "5700 smittede" så må vel dette leses som 5700 *registrerte* positive tester? Altså en ren språkgreie - ikke regelrett løgn ?  En kan vel også finne hvor mange som er testet? Fant det ikke i farten. Gruppen som blir testet er forøvrig ikke (enda) valgt ut tilfeldig - dvs den er langt fra statistisk representativ for hele befolkningen. En tester vel enda helst bare de som en vil sjekke er smittet (har symptomer og/eller jobber nært pasienter etc).  Folk i kritiske samfunns-funksjoner burde det vel testes rundt? Alle som jobber nært Erna?

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lada1 skrev (4 timer siden):

Det er vel ingen "korona-friskmeldte" i Norge?  Når det publiseres "5700 smittede" så må vel dette leses som 5700 *registrerte* positive tester? Altså en ren språkgreie - ikke regelrett løgn ?  En kan vel også finne hvor mange som er testet? Fant det ikke i farten. Gruppen som blir testet er forøvrig ikke (enda) valgt ut tilfeldig - dvs den er langt fra statistisk representativ for hele befolkningen. En tester vel enda helst bare de som en vil sjekke er smittet (har symptomer og/eller jobber nært pasienter etc).  Folk i kritiske samfunns-funksjoner burde det vel testes rundt? Alle som jobber nært Erna?

 

Jegh snakker om rubrikken for "active cases", ikke denne for "total cases". I "total cases" er det i skrivende øyeblikk snakk om 6086(inkludert døde og de fattigslige få som er friskmeldt), mens det under "active cases" påståes at det er snakk om 5965 tilfeller, hvor de har trukket fra alle de døde og de ytterst få - 32 - som noen få kommuner har rapportert som friskmeeldte. I Danmark derimot har de rapportert inn 1491 friskmeldte slik at forholdet "total cases"-"active cases" er 5386-3692 - EN KJEMPEFORSKJELLE! Det er garantert over 2000 friskmeldte i Norge så "active cases" her skulle være et sted mellom 2500 og 3000, ikke opver 5900!! Så jo, påstanden om at det er over 5900 "actrive cases" i Norge er sludder. De burde fylle ut "unknown" i og med at det å raportere inn frislmeldte i Norge tydeligvis er like vanskelig som å finne opp en vaksine.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (På 4.4.2020 den 23.38):

ikke hvis de har fått med seg myndighetenes kunngjøring om at det ikke prioriteres å føre liste på det.

Det skal jeg love deg at de ikke har. Ihvertfall ikke det store flertallet. Det overveldende flertallet i befolkningen går rundt og er livredde og tror at det går langt over 6000 mennesker rundt om i Norge med coronamsitte selv om sannsynligvis minst halvparten av de som ble smittet nå er friskmeldte. I Danmark som viser vei er det nå 2000 innrapporterte friskmeldte og aktive offisielle tilfeller er rundt 3700. Mens i Norge skremmes vettet ut av befolkningen med latterlige høye tall som er hugget inn i stein til evig tid. SOM DET ENESTE LANDET PÅ JORDKLODEN! Og de unnskylder med "ressursmangel". Det er kanskje det glorifiserte norske byråkratiet som står i veien for at vi kan få de reelle tallene? Som gjør at alle andre land på planeten vår kan melde inn friskmeldte mens Norge tviholder på skyhøye tall og om noen måneder vil være det eneste landet igjen med skyhøye offisielle smittetall som brukes til å skremme befolkningen og til å rettferdiggjøre mer eller mindre varig nedstenging og utarming av samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
  • Ja, så har altså Danmark 2500 friskemeldte, altså hele 38% av de som har vært registrert med smitten. Mens Norge sitter og tviholder på at 99% av de coronasyke har corona til evig tid og alsdri blir friske. Latterlige høye tall. Men det må jo bety at de som blir smittet av corona i Norge egentlig ikke kan forlate isolasjon når de føler seg friske. For i Norge er vel corona en kronisk sykdom?  Men det betyr vel at det aldri blir 0 smittede i Norge? Eller, det vil bli det, men det vil ta flere tiår for de fleste som gpår rundt med denne i Norge "uhelbredelige" virussykdommen blir etter norsk lov aldri friske, så da må vi fortsette å stenge samfunnet vårt helt til godt inn i siste halvdel av dette århundret mens corona bare er en vondt minne i resten av verden? Vel(husk:sarkasmefilter); da må vi vel gjøre som med tidligere tiders spedalske da. I gamle dager opprettet man leprakolonier hvor man holdt spedalske i varig isolasjon. Vi får gjøre det samme med de "coronasyke"; skjønt lage moderne sentre med moderne komfort og hvor de blir godt ivaretatt men lever i sine egne "coronasamfunn" i isolasjon hvor de ikke kan "smitte andre". Det er vel det eneste vi kan gjøre den dagen da resten av verden er kvitt coronaen mens i Norge, hvor folk fortsatt "har corona" ikke har hatt noen nye smittede de siste to månedene. Vi plasserer da de som har i corona i isolerte coronasentre slik at smittefaren "forsvinner"; selv om den i realiteten ER borte. Reesten av verden vil jo undre seg over "rare Norge" med sine "coronakolonier", men vi har jo alltid vært noen raringer.

            Spøk til alvor: er jeg den eneste i Norges land som irriterer seg over at Norge tviholder på kunstig høye tall om antall smittede??!!

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 15.4.2020 den 12.01):

Ja, så har altså Danmark 2500 friskemeldte, altså hele 38% av de som har vært registrert med smitten.

er det sikkert at engstelige blir mer beroliget for det? eller, de blir kanskje beroliget 5 minutter, men så begynner de gruble over at kanskje er ikke disse 2500 i området jeg bor, og så starter nye bekymringer om hvor de øvrige ikke-friskmeldte befinner seg, osv.

jeg er ikke "prinsipielt" uenig med deg i at det hadde vært kjekt å vite aktuell status, men er tvilsom til den praktiske nytteverdien. :hmm:

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (11 minutter siden):

er det sikkert at engstelige blir mer beroliget for det? eller, de blir kanskje beroliget 5 minutter, men så begynner de gruble over at kanskje er ikke disse 2500 i området jeg bor, og så starter nye bekymringer om hvor de øvrige ikke-friskmeldte befinner seg, osv.

jeg er ikke "prinsipielt" uenig med deg i at det hadde vært kjekt å vite aktuell status, men er tvilsom til den praktiske nytteverdien. :hmm:

Hvilke kommuner og distrikter de smittede befinner seg i eksisterer det jo statistikk på allerede så dette er ingen problemstilling. Jeg bor heldigvis ikke i Oslo, men det er coronafrie kommuner jeg skulle ønske jeg bodde i nå.

Og er det ikke ulogisk at man får gå ut av isolasjon og tilbake på jobb dersom man ikke er registrert som frisk av coronaen? Det må jo per definisjon bety at det sitter erklærte coronasyke rundt omkrign på arbeidsplasser i Norge. Bør ikke disse heller få uføretrygd i og med at coronavirus per norsk definisjon er en varig sykdom?

Og dessuten: selvfølgeli er det nyttig i vite? Ønsker ikke du å få vite når sykdommen er utryddet i Norge? Altså en raportering som viser at det kun er 5 aktive tilfeller igjen?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (10 minutter siden):

Og dessuten: selvfølgeli er det nyttig i vite? Ønsker ikke du å få vite når sykdommen er utryddet i Norge? Altså en raportering som viser at det kun er 5 aktive tilfeller igjen?

Sykdommen er vel "utryddet" når man ikke hører om flere smittetilfeller? Dette uavhengig om man har fulgt friskmeldt-status med lupe underveis eller ei?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 minutter siden):

Den er vel ikke utryddet når det papiret er 7000-8000 angivelig coronasyke i Norge?

det er bare på papiret (som du skriver) Alle vet jo at det i realiteten er langt færre.

Men egentlig har jo danskene allerede gjort detektiv-jobben for oss, dvs. man kan ta det danske tallmaterialet for smittede & friskmeldte, og omregne i forhold til norske antall smittede. Det vil gi 38% friskmeldte også her i landet. Har du ikke tenkt på det?

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (17 minutter siden):

det er bare på papiret (som du skriver) Alle vet jo at det i realiteten er langt færre.

 

Nei, alle vet ikke det! Det er nettopp det som er problemet. Det er skremmende mange uvitende og uopplyste sjeler i Norge. Klikktabloider som Nettavisen blåser opp om at det befinner seg nærmere 7000 coronasyke rundt om i Norge og bruker tallene på aktive tilfeller hvor de døde er trukket i fra.

Lenke til kommentar

Over 4000 friskmeldte i Danmark. I Norge står tallet puck fast på 32 og flytter seg ikke en forbanna millimeter. Aldri vært så flau over å være norsk som jeg er nå. Alle andre land på jordkloden registrerer friskmeldte. Jeg godtar ikke unnskyldninger fra byråkrater om hvorfor det ikke blir raportert inn. Forklaringen er garantert at det er det glorifiserte norske byråkratiet med sin heslige new public management-modelle som står i veien og meningsløs papirflytting og raportering. En modell som hører hjemme på historiens søppelfylling, spesielt nå under en pandemi. Frigjør ressurser fra de byråkratiske tulleoppgavene til å finne ut av hvem som har blitt friske av COVID 19 i Norge. Jeg nekter forklaringene om at dette liksom skal være like vanskelig som å finne opp en vaksine.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Jeg er så provosert at jeg holder på å knekke sammen nå! 5500 friskmeldte i Danmark, noe som bringer det reelle trallet på smittede ned på 2200. I Norge tviholder de på at kun 32 er froioske og at alle de andre er syke med corona til evig tid og at det er over 7100 coronafriske i Norge, en satanisk løgn! Sannynsligvis er det neppe mer enn 1800 som går rundt med coronasmitte i Norge nå skal vi tro de danske tallene. Men vi får ikke vite fordi vi i Norge, annerledeslanget når det gjelder friskmelding blir holdt i det totale ujvitende mørket. Her skal vi ha overvåkninsapper og nedslående prat om at "vi må vente MINST 18 månderer". For vi må vente helt til det er en vaksine for i Norge vil vi aldri ha 0 smittetilfeller. Gud som jeg ønsker at unionsoppløsningen fra Danmark i 1814 aldri hadde skjedd. Kvalitetslandet Danmark har friskemeldt det store flertallet og kommer med oppmuntringer om at de snart får samfunnet sitt tilbake om de oppfører seg og følger smittevernstiltakene. BRA! GO DENMARK NO NORWAY! Den dagen det er registrert 0 smittede i Danmark kommer jkeg til å gi f*en i alle smittevernspåbud for da vet jeg at det er borte her også. Da lar jeg meg ikke skremme med "statistikk" som forteller oss at det er 9000 "aktive tilfeller" av corona i Norge.

Lenke til kommentar

Nå har Danmark 6500 FRISKMELDTE, mens Norge fortsetter i det evige å tviholde på kun 32. Som eneste land på hele vår f*ckings jord klarer ikke Norge å levere tall over friske. Sannsynligvis er mer enn 90% friskmedlte av de som har hatt corona i Norge nå. Kjenner at jeg raser mens jeg skriver det.  Og derfor går folk rundt i Norge og er livredde for at det er corona overalt og kjefter på blinde med førerhunder sikkert fordi de ser tall på at det snart er 8000 med corona i Norge. Jeg kjøper ikke ET ENESTE argument som brukes for at Norge ikke kan levere tall over friske. IKKE ET!! Man må ikke "retestes". Seløvfølgelig går ikke de som ble  smittet med corona tilbake i februar rundt og er syke med corona nå. Det kan FHI spare oss for. Selv Afghanistan og Somalia klarer å levere tall på friskmeldte. Skulle tro det er like vanskelig å finne tall på friske i Norge som det er å finne opp en vaksine.

Lenke til kommentar

ikke fortsett hiss deg opp over dette :grin2:

du vet godt det bare er en formalitet.

vet du i hele tatt om de danske tallene over friskmeldte er reelle, eller kanskje bare statistisk beregning? man skal bruke ganske mye resurser på å fotfølge og teste alle på nytt, fra dag til dag, for hele tiden ha korrekt tall på hvilke som har lagt sykdommen bak seg.

Folk blir jo friske igjen etter rundt 3 ukers tid uansett, enten de er bokført i ei liste eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (17 timer siden):

ikke fortsett hiss deg opp over dette :grin2:

du vet godt det bare er en formalitet.

vet du i hele tatt om de danske tallene over friskmeldte er reelle, eller kanskje bare statistisk beregning? man skal bruke ganske mye resurser på å fotfølge og teste alle på nytt, fra dag til dag, for hele tiden ha korrekt tall på hvilke som har lagt sykdommen bak seg.

Folk blir jo friske igjen etter rundt 3 ukers tid uansett, enten de er bokført i ei liste eller ei.

Jo jeg hisser meg opp over dette og jeg forhodler meg til hhva eksperter i inn og utland sier om dette og IKKE DU. Skal jeg gjenta det - IKKE DEG!  Jeg har full tillitt til at Danmark som ikke er en banenrepublikk og et u-land leverer riktige tall thank you very much. Og andre lands eksperter er forferdet over hva inni f*ckings f*en Norge holder på med her:

https://www.dagbladet.no/sport/sjokkert-over-norske-versting-tall/72378059

Hva er det liksopm vi i annerledeslandet Norge har skjønt som ingen andre land i verden har skjønt da som ikke evner å friskmelde? Nå har det jo kommet fram at det er personer i Norge som BLIR testet på nytt og likevel IKKE blir registrert som friskmeldte. I Norge er de visstr svinebundet på hender og føtter fra å gjøre noe så SÅRE ENKELT som å føre noen inn i en liste over friskmeldtre. Mange ressurser? Land som er ekrtremt hardt rammet; som USA, Spania, Italia og Frankrike evner å føre opp frikmeldte og i Norge mangler man RESSURSER til å føre opp noen på en liste????? Give me a f*cking break! Som sagt så er den glorifiserte norske byråkratiske modellen som står i veien! Slikt må jo legges ut på høring og komite må nedsettes for å nedsette en komite og papirer flyttes.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (6 timer siden):

Og andre lands eksperter er forferdet over hva inni f*ckings f*en Norge holder på med her:

https://www.dagbladet.no/sport/sjokkert-over-norske-versting-tall/72378059

tallmaterialet der viser jo hvor meningsløst og upresist slik meldesystem er.

Bekreftet friskmeldte:

Sør-Korea 75 prosent
Spania      10 prosent
Finland     44 prosent
Russland   6 prosent
Tyskland   64 prosent
Canada     31 prosent
Danmark   56 prosent
Italia          26 prosent
Iran           70 prosent
Frankrike  42 prosent
USA           10 prosent
Sveits        63 prosent
Belgia       22 prosent

med andre ord, det spriker i alle retninger.

"Hvor" ville du ønsket å plassere Norge i ei slik liste? Jo høyere tall, jo bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (8 timer siden):

tallmaterialet der viser jo hvor meningsløst og upresist slik meldesystem er.

Bekreftet friskmeldte:

Sør-Korea 75 prosent
Spania      10 prosent
Finland     44 prosent
Russland   6 prosent
Tyskland   64 prosent
Canada     31 prosent
Danmark   56 prosent
Italia          26 prosent
Iran           70 prosent
Frankrike  42 prosent
USA           10 prosent
Sveits        63 prosent
Belgia       22 prosent

med andre ord, det spriker i alle retninger.

"Hvor" ville du ønsket å plassere Norge i ei slik liste? Jo høyere tall, jo bedre?

Ja dette er relevante og riktige tall i motsetning til Norge hvor en halv promille ikke er friske på papiret. I Spania blir folk ko ntinuerlig smittet så da er det logisk at fortsatt en stor del av befolkningen er syke, selv om det er en MYE større del enn i Norge. Og igjen; jeg har ikke sett et eneste fornuftig argument fra din side mot friskmelding. Ikkke ett!! Du har ikke servert meg et eneste godt og logisk argument for at Norge tviholder på å være annnderledeslandet osm ikke leverer tall på friskmeldte. Du får tviholde på at du har rett og at Norge er et prosivtivt unntak men du har bedre sjanse på å finne opp en vaksine enn å overbevise meg om at du har rett.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...