Gå til innhold

Koronaviruset og fotball (datoer i førstepost)


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (På 28.6.2020 den 16.11):

Etter et stort lokalt smitteutbrudd i Leicester, vurderer nå britiske myndigheter å stenge ned byen. Det vil naturligvis få konsekvenser for fotballen, hvis det skulle skje.  

Coronavirus: Leicester 'could be locked down' says home secretary
https://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-53206506

Oppdatering:

Leicester stenger altså ned igjen. Foreløpig ikke noe om dette påvirker fotballaget. Neste hjemmekamp for Leicester er på lørdag. Ifølge Mirror er nøytral bane et alternativ.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Om dette vil få en konsekvens for PL-kampene, vil ikke dette også være en innrømmelse for at opplegget de har innført i PL ikke fungerer? For hvis det fungerer, så burde det ikke være noe i veien for å spille kamper der? Det er en liten selvmotsigelse, om det skjer i mine øyne

Lenke til kommentar

Hehe ja, hvis alle retningslinjene følges så skal jo egentlig ikke noe fra «utsiden» ha en påvirkning. Følger deg på den.

Det vil vel mest bare være enda en ekstra påminnelse om at å spille ferdig sesongen under en pågående pandemi hårfint balanserer på en moralsk sytråd. Mange vil kanskje tenke at mens byen stenges ned og man selv må sitte inne fordi arbeidsplassen er stengt, så får jammen meg fotballen fortsette uavbrutt rett nede i gata, som noe urettferdig.

Mye spørsmål, lite svar foreløpig på hva som skjer. Virksomheter må gå i lockdown i byen, men er ikke sagt noe om hva LCFC gjør enda. Hvis de ikke må stenge treningsfeltet så er det i såfall fordi de får en spesiell tillatelse fra myndighetene.

Kommer nok klarhet på dette i morgen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 timer siden):

Hehe ja, hvis alle retningslinjene følges så skal jo egentlig ikke noe fra «utsiden» ha en påvirkning. Følger deg på den.

Det vil vel mest bare være enda en ekstra påminnelse om at å spille ferdig sesongen under en pågående pandemi hårfint balanserer på en moralsk sytråd. Mange vil kanskje tenke at mens byen stenges ned og man selv må sitte inne fordi arbeidsplassen er stengt, så får jammen meg fotballen fortsette uavbrutt rett nede i gata, som noe urettferdig.

Mye spørsmål, lite svar foreløpig på hva som skjer. Virksomheter må gå i lockdown i byen, men er ikke sagt noe om hva LCFC gjør enda. Hvis de ikke må stenge treningsfeltet så er det i såfall fordi de får en spesiell tillatelse fra myndighetene.

Kommer nok klarhet på dette i morgen.

Charge foward!

Lenke til kommentar

Ja, gir virkelig ikke mening.

Man vet at smitte sprer seg mye lettere inne en ute. Likevel tillater man opptil 200 personer innendørs på arrangementer og barer og puber... Og opptil 20 personer inne på fest hos folk, (antakelig hyppigst med folk i 20 årene,  uten akkurat største leligheten til rådighet...)

Men litt fotball (eller annen organisert idrett), er ikke greit? I det minste endre reglene slik at organisert idrett ute er ok da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen er selvfølgelig at - puber og utesteder representerer arbeidsplasser, det gjør i veldig liten grad breddefotballen. Er jo derfor de åpnet treningssentrene 15 juni også, for å unngå konkurser.

Også velger de ikke å åpne for breddefotball for å bevare denne 1meters regelen... Så blir på mange måter symbolpolitikk snarere enn det som logisk gir mest mening. Men jeg må si jeg mye heller hadde spilt en fotballkamp enn å dra på et treningssenter, bruke et offentlig toalett, stikke på en pub/utested, osv, om det kun var smitte jeg var redd for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Cadiz-supporterne ga blaffen i coronaviruset og tok opprykksfesten på forskudd 

Sitat

Cádiz-supporterne var mer enn klare for opprykk til La Liga da laget møtte Fuenlabrada på hjemmebane, men feiringen kom litt for tidlig. (...)

At bystyret i Cádiz lanserte nylig lanserte retningslinjer om å unngå folkemengder, var ingen stopper for festen. Avisen skriver videre at mange uttrykte sin misnøye på Twitter over oppførselen og hashtagen #Cádiz trendet nasjonalt.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/qLG02e/cadiz-supporterne-ga-blaffen-i-coronaviruset-og-tok-opprykksfesten-paa-forskudd

 

(De tapte forresten kampen, og har ikke rykket opp enda...)
Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...