Gå til innhold

netonnet web butikk! Ikke postkasse levering!


Anbefalte innlegg

Hei jeg har brukt Netonet.no en stund og de bruker som dere vet Postnord som leverandør nå har det seg slik at  Netonnet har et valg ved leveranse i postkasse eller i butikk på små ting som får plass i en postkasse, jeg bestilte en sata kabel til 60 kr og valgte postkasse levering 5-7 dager men nei da Postnord leverer i en butikk flere kilometer unna hvor jeg bor så det koster meg ca 100 kr bare transport og parkerings avgifter for å hente "brevet" i butikk senteret som jeg ba om skulle leveres i postkassa, og jeg ringte Neonnet og de sa postnord hadde feil i sine systemer, de må ha hatt feil i månedvis da etter mine ordre i 2019 så har de ikke levert slike pakker på 1 år i postkassa, så nå ble jeg forbannet og forlangte mine utgifter betalt tilbake og det fikk jeg Netonet til å betalte dette til meg, men som jeg sier kan man ikke stole på at ting blir levert i postkassa lenger? Tror bare de som bruker posten som leverandør kan regne med dette ser det ut som Postnord ser ut til bare å gi blaffen i postkasse levering og samler alt i en leveranse til en butikk slik at de slipper utgiftene med å transportere til postkasser, noen som har opplevd det samme eller har innspill ang dette?

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo postnord lenge hatt problemer med før i butikk man må ha ID for å hente pakker, og vært veldig vanskelige og levere uten bare fordi de vil ikke tape noen kroner hvis det blir utlervert til feil person. Så du får takke deg selv som velger butikker som kun har postnord.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (4 timer siden):

Nå har jo postnord lenge hatt problemer med før i butikk man må ha ID for å hente pakker, og vært veldig vanskelige og levere uten bare fordi de vil ikke tape noen kroner hvis det blir utlervert til feil person. Så du får takke deg selv som velger butikker som kun har postnord.

Takke meg sjøl for å "velge" postnord ?? det er da faan ikke jeg som velger denne levrandøren det er det netonet som gjør jeg regner med at en norsk nettbutikk leverer varer i henhold til norsk lov og at de er ansvarlige og hvis netonet ikke kan ha en leverandør som gjør dette så må denne leverandøren forsvinne og de for bruke posten istedet som aldrig gjør slike feil. Og selfølgelig skal man vise ID når man henter pakker ?? kan ikke skjønne ditt innspill her ang dette.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
On 3/5/2020 at 11:33 AM, LMH1 said:

Nå har jo postnord lenge hatt problemer med før i butikk man må ha ID for å hente pakker, og vært veldig vanskelige og levere uten bare fordi de vil ikke tape noen kroner hvis det blir utlervert til feil person. Så du får takke deg selv som velger butikker som kun har postnord.

At de krever ID er da bare en stor fordel? Såklart vil de ikke tape penger. Og folk er vel heller ikke så interessert i at andre skal kunne hente ut pakkene deres.

Her i gården bestilles det mye på nett, og det meste har vel de siste årene kommet via Postnord. Ikke noe å utsette på dem så langt, men har ei heller ikke havnet i en situasjon hvor jeg har trengt å ha noe direkte kontakt med dem. Vil vel anta familien her det siste året har 150+ forsendelser via Postnord.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 minutter siden):

Både PostNord og Posten er sløve med å spørre om ID

Jeg sender alt til PiB om mulig, så kan jeg hente når jeg har tid

Og jo, det er din egen feil at du velger å handle hos butikker som ikke bruker transportøren du liker
Komplett sender med begge

Når en velger leverings metode i postkasse og det er kun en sata kabel, og den ikke havner i postkassa så må en takke seg selv? Det får da være måte på..

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dubious said:

Både PostNord og Posten er sløve med å spørre om ID

Jeg sender alt til PiB om mulig, så kan jeg hente når jeg har tid

Og jo, det er din egen feil at du velger å handle hos butikker som ikke bruker transportøren du liker
Komplett sender med begge

Handler vel mye om stedet man henter ut, og slik sett hvilken risiko de tar. For Posten er det vel mer et ekstraprodukt at de skal sende forsendelsen slik at det kreves ID....

Lenke til kommentar
Dubious skrev (21 minutter siden):

Når jeg velger postkasse på netonnet så får jeg "Helthjem" som transportør

PostNord har PiB og hjem på kveld

Han har valgt leveringsmåte i postkasse, og har handlet fra netonnet. Så blir det levert til PIB, resten spiller egentlig liten rolle?

Lenke til kommentar
FranZe skrev (8 minutter siden):

Han har valgt leveringsmåte i postkasse, og har handlet fra netonnet. Så blir det levert til PIB, resten spiller egentlig liten rolle?

Han skriver også at PostNord har levert til PiB, så hva er rett?
Har han valgt feil, eller leverer PostNord til postkasse der han bor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...