Gå til innhold

Se 10 minutter fra Half-Life: Alyx


Anbefalte innlegg

36 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Det blir det ikke. Dette kommer til å floppe. VR-gaming er en nisjesjanger. 

0.5% av spillerene kommer til å kjøpe dette.  De ha sparket fansen i ballene ved å gi det ut på VR når hele verden har skreket på HL3 i 20 år. ;)

Dette blir en suksess og kommer til å drive salget av VR til nye høyder. Du kan selv se her hvor dette bærer: https://www.roadtovr.com/analysis-monthly-connected-vr-headsets-on-steam-record-high/

Du tar feil og jeg har rett :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ghost pirate LeChuck skrev (1 time siden):

Det blir det ikke. Dette kommer til å floppe. VR-gaming er en nisjesjanger. 

0.5% av spillerene kommer til å kjøpe dette.  De ha sparket fansen i ballene ved å gi det ut på VR når hele verden har skreket på HL3 i 20 år. ;)

Og VR kommer også til å forbli en nisje med mindre det kommer flere spill som dette.. noen må "dessverre" dra skuta.

Større produksjon gjør forhåpentligvis at VR en dag kommer ned på et fornuftig prisnivå..

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri vært noe fan av VR..

En interessant nisje sikkert, men har aldri likt løsningene de har..

Teleporteringsmetoden for å bevege seg syntes jeg er hinsides forferdelig og ødelegger det ekstra av immersion som VR gir.

Vet det finnes alternativer i Alyx..

Det andre jeg aldri har vært noe fan av er svevende våpen/usynlige armer eller "Rayman" hender som Alyx kommer med.

For meg ødelegger det også immersion, noe som gjør VR poengløst da mer immersion er hovedpoenget.

Men kanskje det kommer til ett punkt hvor slike ting blir utbedret en dag.

Hvis ingen driver utvikling med VR kommer det i hvertfall aldri dit, så er vel greit noen prøver.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Randalf the Black said:

Aldri vært noe fan av VR..

En interessant nisje sikkert, men har aldri likt løsningene de har..

Teleporteringsmetoden for å bevege seg syntes jeg er hinsides forferdelig og ødelegger det ekstra av immersion som VR gir.

Vet det finnes alternativer i Alyx..

Det andre jeg aldri har vært noe fan av er svevende våpen/usynlige armer eller "Rayman" hender som Alyx kommer med.

For meg ødelegger det også immersion, noe som gjør VR poengløst da mer immersion er hovedpoenget.

Men kanskje det kommer til ett punkt hvor slike ting blir utbedret en dag.

Hvis ingen driver utvikling med VR kommer det i hvertfall aldri dit, så er vel greit noen prøver.

Det finnes en drøss med VR spill med både armer og kropp. Selv syns jeg det er veldig rart valve valgte å ikke ha med armer og kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 minutter siden):

PC gaming er en nisje.  I hvertfall av de som gjør mer ennå spille små spill. Du får 3 PS4 for prisen av et 2080ti. 

Hvor mange hadde bra nok PC til HL2 i 2004? Jeg måtte  oppgradere i hvertfall. Det var nok ganske få som kunne spille HL2 når det  var nytt.

Gode minner, har oppgradert og kjøpt mange pc'er i den tiden kun for å kjøre half-life spillene smertefritt etter hvert som de kom. Men kjøper aldri VR på grunn av noe nytt Half-Life, er ikke så ung lenger :) 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Gode minner, har oppgradert og kjøpt mange pc'er i den tiden kun for å kjøre half-life spillene smertefritt etter hvert som de kom. Men kjøper aldri VR på grunn av noe nytt Half-Life, er ikke så ung lenger :) 

Men andre er, eventuelt er de nå velstående aksjemeglere som har minner fra da de er yngre og vil spille et nytt HL.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Hvor mange hadde bra nok PC til HL2 i 2004? Jeg måtte  oppgradere i hvertfall. Det var nok ganske få som kunne spille HL2 når det  var nytt.

Tror du forveksler det med å kjøre Half Life 2 på høy grafikk, noe som var prestisje den gangen. Jeg måtte ta til takke med GeForce 2 MX 400, men fikk fortsatt en god opplevelse av Half Life 2.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Det blir det ikke. Dette kommer til å floppe. VR-gaming er en nisjesjanger. 

0.5% av spillerene kommer til å kjøpe dette.  De ha sparket fansen i ballene ved å gi det ut på VR når hele verden har skreket på HL3 i ca 15 år. ;)

De kommer nok aldri til å kunne levere et standard Half-Life spill som kan leve opp til forventningene fansen har, så jeg tror de heller vil "gå rundt grøten" for å holde franchisen i live. HL-spillene har alltid vært veldig frempå når det gjelder teknologi, sjangerblanding og historiefortelling, og hvis de ikke har noen gode ideer til hvordan de skal få til det med HL3, så hvorfor lage det? VR er upløyd mark, så det gir fullstendig mening at de har satset på å lage et fullverdig spill med denne teknologien.     

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, Randalf the Black said:

Aldri vært noe fan av VR..

En interessant nisje sikkert, men har aldri likt løsningene de har..

Teleporteringsmetoden for å bevege seg syntes jeg er hinsides forferdelig og ødelegger det ekstra av immersion som VR gir.

Vet det finnes alternativer i Alyx..

Det andre jeg aldri har vært noe fan av er svevende våpen/usynlige armer eller "Rayman" hender som Alyx kommer med.

For meg ødelegger det også immersion, noe som gjør VR poengløst da mer immersion er hovedpoenget.

Men kanskje det kommer til ett punkt hvor slike ting blir utbedret en dag.

Hvis ingen driver utvikling med VR kommer det i hvertfall aldri dit, så er vel greit noen prøver.

Jeg er enig med deg angående teleporteringen. Jeg syntes at det kræsjer med at jeg beveger meg fritt i 3D i real time. Vil ikke være en magisk statue som kun kan komme seg rundt ved peke på bakken et sted bortenfor meg. Men jeg har ikke samme opplevelse når det gjelder de flytende hendene. De mapper perfekt mot kontrollene, så jeg syntes de er veldig intuitive og jeg tenker aldri på at jeg egentlig burde ha armer. Det er som de ordentlige hendene mine er foran meg, bare at jeg har på meg en usynlighetsjakke.  Men vi KAN få armer allerede i dag, men tydeligvis så syntes ikke utviklere at det er verdt å løse problemet med at armer, albuer og skuldre (som ikke kan trackes med bare kontrollere) fucker seg til hvis du veiver rundt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så gameplay. Så ut som typisk source engine-grafikk. Ser ut som det går ut på det samme, typisk Half Life tinger. Og jeg ser folk klager over kontrollene her i tråden

Da er min konklusjon at dette ikke er et nytt spill overhodet, men mer som en ny map egentlig, bare med plagsomt VR-grensesnitt

Lenke til kommentar
4 minutes ago, djgudleif said:

Jeg så gameplay. Så ut som typisk source engine-grafikk. Ser ut som det går ut på det samme, typisk Half Life tinger. Og jeg ser folk klager over kontrollene her i tråden

Da er min konklusjon at dette ikke er et nytt spill overhodet, men mer som en ny map egentlig, bare med plagsomt VR-grensesnitt

Da har du tolka mye feil og sett feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, djgudleif said:

Jeg så gameplay. Så ut som typisk source engine-grafikk. Ser ut som det går ut på det samme, typisk Half Life tinger.

Ja og? Spillet benytter den nye source 2 motoren. De lager et Half Life spill.

Quote

Og jeg ser folk klager over kontrollene her i tråden

Klager folk på kontrollene? Hvor? Er det bevegelsesmetoden du sikter til? Bevegelsesmetode kan man velge, det var litt av poenget med de tre filmene; å vise teleport, tradisjonell bevegelse med stikke og en hybrid løsning kalt Shift bevegelse, dette er merket i beskrivelsene på hver film. De som eventuelt klager har sett deler av den første filmen og gått glipp av poenget eller de er sure fordi Valve lager noe nytt de ikke liker som BTW jo er det Valve alltid har gjort.

Quote

Da er min konklusjon at dette ikke er et nytt spill overhodet, men mer som en ny map egentlig, bare med plagsomt VR-grensesnitt

Ok... ? Dette er hva utviklerene selv sier om utviklingen av spillet:

 

Lenke til kommentar
17 hours ago, Gunfreak said:

Det finnes en drøss med VR spill med både armer og kropp. Selv syns jeg det er veldig rart valve valgte å ikke ha med armer og kropp.

Ikke såkalte "AAA" spill. De fleste VR spill er jo småprosjekter, som f.eks. Gorn.
Men såklart hvis ingen pusher utvikling på VR så vil det jo aldri mediet utvikle seg, så har ikke noe imot at Valve satser på det.
Jeg dør ikke av å "gå glipp av" et spill i HL universet.

3 hours ago, tankbug said:

Jeg er enig med deg angående teleporteringen. Jeg syntes at det kræsjer med at jeg beveger meg fritt i 3D i real time. Vil ikke være en magisk statue som kun kan komme seg rundt ved peke på bakken et sted bortenfor meg. Men jeg har ikke samme opplevelse når det gjelder de flytende hendene. De mapper perfekt mot kontrollene, så jeg syntes de er veldig intuitive og jeg tenker aldri på at jeg egentlig burde ha armer. Det er som de ordentlige hendene mine er foran meg, bare at jeg har på meg en usynlighetsjakke.  Men vi KAN få armer allerede i dag, men tydeligvis så syntes ikke utviklere at det er verdt å løse problemet med at armer, albuer og skuldre (som ikke kan trackes med bare kontrollere) fucker seg til hvis du veiver rundt deg.

Hendene mapper sikker perfekt, og det er jo fint. Personlig ville jeg lagt merke til de usynlige armene hele tiden.

Du har nok rett i at utviklerne ikke gidder å kaste bort tid med armer som ikke trackes ordentlig. Da man lett får spaghettiarmer eller lignende hvis softwaren ikke helt skjønner hva den skal gjøre med dem.
For eksempel hvis du krysser armene kan det bli vanskelig for softwaren å unngå at armene clipper inn i hverandre. Noen vil sikkert syntes det er mer immersion-breaking enn usynlige armer.

Et alternativ vil være en tracker montert ved albuen, men da begynner det bli vanskelig å skulle spille hvis man må montere enda mer utstyr på seg selv for å game litt.

Men en dag kommer man kanskje dit at man kan ha synlige armer uten at softwaren tuller det til. Og hvis ingen pusher utvikling på VR så kommer man jo aldri dit. Så har ingenting imot at Valve lager VR spill. Jeg kommer bare ikke til å spille de.. Enda i hvertfall.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Randalf the Black said:

Ikke såkalte "AAA" spill. De fleste VR spill er jo småprosjekter, som f.eks. Gorn.

Jo det er AAA VR spill med armer og kropp (Inverse kinematics).

Stormland av Insomniac Games

 

Asgard's Wrath av Sanzaru Games

Lone Echo av Ready At Dawn

Walking Dead: Saints & Sinners av Skybound Games

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Ja sikker en veldig stor andel.... not. 
 

Det er en stor andel som var tenåringer 2004 som nå er velstående . Kanskje ikke like høy andel som generasjonen før. Men det er mange i 30-45 år alderen som har mye penger og invisterer mye i sin spill hobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...