Gå til innhold

Sentralbankens tale


Anbefalte innlegg

Sentralbank sjefen snakker om nedskjæringer i oljepenge bruken i Norge. Han advarer om ikke å blande oljefondet og politikk. Han sier at de siste 10 årene har bruken av penger økt så kraftig at det er brukt like mye på disse årene som de siste 40 årene før. Kan jeg minne folk på at Norge ble rammet så hardt av olje-krisen at 60% av inntektene forsvant over natta i 2014/15. 13 tusen hushold i Stavanger (av totalt 40 tusen) måtte ha avdragsfrie lån. Hvis ikke staten hadd gått inn og tatt over gjelda bankene hadde til internasjonale pengefond hadde Stavanger blitt rasert. Folk slapp å gå fra hus og hjem. Dette sier banksjefen er feil. Han driter i alt som ikke er rasjonellt i et bedriftshensyn. Han ser på Norge som en bedrift. Han vil ivestere i Kina og andre plasser som er befolket av undertrykkde med liten til ingen utdanning.Takk til Høyre, FRP og alle våre politikere for at de ba banken om å holde kjeft og ta regninga. Lær av hva som har foregått de siste 10 årene og se at vi trenger en monemental omlegging av industrien i dette landet. Hvis vi skal sikre oss en fremtid med industri produksjon så må pengefolkene settes på plass.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok ikke lenge før Tadja Hadjik kom på banen med kritikk av regjeringens pengebruk med referanse til sentralbank sjefens tale. I dagsnytt 18 (20.02.2020) svarer finansministeren det jeg sier i mitt første innlegg. I tilegg kan man se at levrandør industrien fikk redusert sin egenkapital betraktelig i tiden det tok før markedet kom på bena igjen. Om ikke det var nok så er ratene halvert fra 2014. Tadja Hadjik er en så elendig talsmann at jeg vet ikke hva jeg skal si. Som fersk tilitsvalgt sa hun at alle vitnemål fra statansatte i utøya terror anslaget skulle hemmligholdes. Så sier hun at det er foskjell på tvangs ekteskap og arrangerte ekteskap. I nyere tid husker vi hennes oppførsel mot Trond Giske. Nå skal hun snakke om finans på vegne av AP. Kunne ikke ha funnet en verre person i mine øyne. Hun representerer det verste med AP. Og hun kommer fra Rogaland, mitt fylke. Jeg tror ikke hun kommer til å gjøre suksess. Fjern henne er mitt råd.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...