Gå til innhold

Gratisprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha noe veldig konstruktivt å bidra med vil jeg allikevel poste her :)

Et litt bedre topic som forteller at du snakker om bildebehandling hadde gjort seg (sitter på modem og vil spare antall KB/minutter jeg bruker) :p

gatebiler.tk bør endre innlegget sitt før det blir 10% sen julepresang fra moddisene.

Digg å endelig ha en jente som viser seg i web-design!

 

Ellers er jeg elendig til å tegne så mitt favorittverktøy er paint. Tror og hjemmepc og digi har en liste over mulig gratisprogrammer i alle sjangere, men gidder ikke å sjekke for deg - modemgreiene vet du

Hei, dette ble jo litt konstruktivt allikevel

Lenke til kommentar
Ellers er jeg elendig til å tegne så mitt favorittverktøy er paint.

Jeg er også elendig til å tegne, men mitt favorittverktøy er uten tvil PhotoShop. :p

 

 

GIMP er et gratisprogram som skulle funke bra. Har ikke brukt det så veldig mye, men jeg vil tro det funker. Har ikke noen link elns, men du finner det sikkert fort i google. Tror det er OpenSource også, forresten..:)

Lenke til kommentar

Freeware stæsj til webdesign:

 

Grafikk: The GIMP

som Mikka the man så korrekt sier, gratis og opensource :green: (/me like it)

 

så trenger du noe å skrive kode i, litt mere avansert enn notisblokk, gjerne med syntaks-fremheving, og da kan du teste: HTML-Kit, som du skulle komme et stykke på veg med

 

Ta deg også tid til å lese myewww.w3.org, så har du en sjangse til å lære det riktig med en gang...

 

En annen måte å lære ting på er å studere andres arbeide, les kode, se hva den gjør, forandre den og se hva som skjer.. her kan ett søk på templates på google hente frem mye saker...

 

Moro å se ei jente her inne, skal være sikkert at det ikke har vært for mange av den sorten her, men nå øyner jeg håp om at iallefall ei jente skal legge rosa teddybjørn og hest i alle fasonger-designen på hylla, og lære qwlt web-design, og kansje lære bort litt til gutta her inne også med tiden.

 

Lykke til, Ha det GØY <- absolutt et nøkkelord! :thumbs:

Lenke til kommentar
Du trenger ikke nødvendigvis å lage mye grafikk for å lage en hjemmeside, men et bildebehandlingsprogram er likevel greit å ha for å finne taki farger som passer.

 

Sett deg inn i css og html, (det er noen lenker i den annonserte tråden min,) og fokuser på form og layout.

vil satse på css og html først for å forstå bakgrunnen. etter dette kan det være greit å få tak i et grafikk program for å prøve seg litt frem på den fronten og.

lykke til i alle fall :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan få tak i Dreamweaver på Macromedia for sånn 30 dagers tryout. Der kan du sette opp internettsida di og sånn, når du kommer til det. Dreamweaver er det beste WYSIWYG som er på markedet for tiden.

jepp

dreamweaver er et bra programm for nybegynnere

det anbefaler jeg :thumbup:

Bare husk å følge med på koden slik at du lærer html samtidig.

Lenke til kommentar
Hmm.. fantes GIMP til windows altså...

Var jeg ikke klar over... Kansje jeg skal fjærne piratkopien av PS og Dreamweaver, og satse på å kjøre lovlig...

 

Eller ikke :p

K_a_a_a_n jo prøve det du... være lovlig ei lita stund om ikke annet? :green:

 

Nå vil jeg tilføye at jeg ikke kan bruke hverken det ene eller andre av disse to omtalte grafiske programmer....

 

Men dersom jeg skulle lære, tror jeg at jeg kansje ville starte med GIMP, for om jeg da ble helt sjef i å mekke grafikk i et program som var gratis, ja så slapp jeg å tenke på å betale lisens for et annet program - ever? ... ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...