Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DårligNavn skrev (15 minutter siden):

Mener du at vi som jobber i andre land skal begynne å jobbe på pub istedenfor?

Virker jo som noen mener at isolasjonen skal være drastisk (hvorfor skulle de ellers bruke ordet isolasjon)? Hvorfor gjør du meg ansvarlig for det innlegget som jeg siterte? Jeg har jo skrevet at det stod i innlegget som jeg siterte. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, DaniNichi said:

Dette er nok siste folk orker før det blir protester.

Ingen burde være villige til å sette livet på vent i alt for lang tid når et virus har ca 0,3% dødelighet , man lever et liv og man kan dø av alle mulig grunner når som helst.

 

Det er ikke pga dødeligheten det stenges ned, men pga skyhøy innleggelsesrate og andel som blir langtidssyke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har fryktet helt siden vi hadde et pusterom i sommer så kan juletider 2020 bli en dyster tid. Jeg synes det er mange tegn i tiden som kan tyde på at de neste 6 uker kan vise et alvor i situasjonen vi ønsket å unngå. Som jeg tenkte og sa den gang "Rundt juletider tror jeg alle vil ha et helt annet syn på hva dette er". Dog håper jeg nå som den gang at jeg tar feil.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (24 minutter siden):

Som jeg har fryktet helt siden vi hadde et pusterom i sommer så kan juletider 2020 bli en dyster tid. Jeg synes det er mange tegn i tiden som kan tyde på at de neste 6 uker kan vise et alvor i situasjonen vi ønsket å unngå. Som jeg tenkte og sa den gang "Rundt juletider tror jeg alle vil ha et helt annet syn på hva dette er". Dog håper jeg nå som den gang at jeg tar feil.

Denne tråden kan man bla i. Den er gammel og alt som har blitt sagt er å finne om man søker. Jeg vet at det du sier ble sagt av en hel haug av folk. Hva som også har blitt sagt er hva COVID gjør med økonomien vår, samfunnet vårt og ikke minst velferden vår. Alle som deltar i denne tråden vil kunne få mye visdom utfra hva folk har sagt og trodd. Vi utgjør den (tror jeg) største meningsutvekslingen om COVID-19 i det offentlige rom. Bruk tråden for hva den er. En samling av folkelige meninger som over tid kan gjenngi hva folk og fe tror og mener. Jeg startet tråden den 15de Januar 2020. Lenge før myndighetene hadde reagert og vestlige land var ikke blitt rammet. Vi folket, fant ut selv hva myndighetene ikke hadde. Vi folket har et våkent sinn som fanger opp alt som skjer på et mye tidligere stadie enn hva media og myndigheter gjør. NRK var så sene ut av blokkene at man ser jo helt klart at de MÅ ha godkjenning fra myndighetene for å spre nyheter som er viktige for folk. Derfor mister mediene tilliten blandt folk. Ihvertfall blandt de unge som bruker nettet. Jeg skal holde meg til emnet, men dere ser rundt dere hva som hender i verden. I lys av hvordan denne tråden har utviklet seg vil jeg mene at vi folket aldri må stole på media som NRK og myndighetene til å fortelle oss hva som er sant. De vil alltid vektre informasjonen og presentere den til oss utfra de hensyn de har og dem har ikke vi noe kontroll med. Vi kan ikke stole på mediene lenger. De er politisert og/eller komersiellisert til å gjengi propagande. Velkommen til det frie Internettet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

I våres var folk i villrede og hamstret i panikk da de fleste visste lite om hva dette faktisk innebar, nå vet man mer. Det er ingen krisemaksimering men heller at man ser på tallene og utviklingen.

Nettopp, og derfor ingen grunn til krisemaksimering på nåværende tidspunkt. 
Illuminati verdige konspirasjoner kan man vel spare seg for i denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, DårligNavn said:

Om du trodde jeg henviste til ditt tidligere innlegg så er jeg forsåvidt enig i det du skriver, juletider 2020 ser ikke bra ut.

Er også forsiktig da jeg vil forholde meg til fakta og kjente data og presiserer derfor at det er en personlig betraktning. 

Vi er heldig og får mye data og fakta fra utrettelige og dyktige deltakere i tråden som har vært nevnt flere ganger og man håper selvsagt på det beste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 timer siden):

Vi var jo smittefrie i mai-juni. En nedstengning varer ikke lenge før den må gjentas (ifølge helsepolitikerne som får panikk). Så hvorfor tror du at "bare en nedstenging til" vil gjøre susen?

For hver nedstenging vil også de friske slite mer mentalt og økonomisk. 

En god grunn til at nedstengingen ikke gav ønsket effekt lenge var jo fordi vi på død og liv skulle åpne grensene for turisme både ut og inn av landet. Importsmitte har vært en vesentlig faktor som har gjort til at vi har mistet kontrollen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (15 minutter siden):

En god grunn til at nedstengingen ikke gav ønsket effekt lenge var jo fordi vi på død og liv skulle åpne grensene for turisme både ut og inn av landet. Importsmitte har vært en vesentlig faktor som har gjort til at vi har mistet kontrollen.

Akkurat det jeg vil frem til, landet bør stenges ned, og når vi åpner opp så bør alle innreisende være minimum 2 uker i karantene og bli testet flere ganger, dette er den eneste måten vi kan holde smittetrykket lavt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DårligNavn skrev (34 minutter siden):

Akkurat det jeg vil frem til, landet bør stenges ned, og når vi åpner opp så bør alle innreisende være minimum 2 uker i karantene og bli testet flere ganger,

Med stengte grenser mener man "stengte" grenser? Ikke så lett å skjønne for meg som er en åtteåring som tar alt bokstavelig :)

Du ønsker sikkert ikke å bekymre deg unødig. Men selv slike halvveis stengte grenser kan vel bety at flytrafikken får enda større problemer enn de allerede har. 

Lenke til kommentar
DårligNavn skrev (58 minutter siden):

Akkurat det jeg vil frem til, landet bør stenges ned, og når vi åpner opp så bør alle innreisende være minimum 2 uker i karantene og bli testet flere ganger, dette er den eneste måten vi kan holde smittetrykket lavt. 

Kan du ikke søke litt i tråden og finne ut hva som har blitt sagt om dette før da? Du ignorerer jo alt som har skjedd i det året som ligger bak oss. Jeg kjenner deg ikke, men hva vil du oppnå med å stenge ned hele landet? Og hva har nedstengninger ført til før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (17 minutter siden):

Med stengte grenser mener man "stengte" grenser? Ikke så lett å skjønne for meg som er en åtteåring som tar alt bokstavelig :)

Du ønsker sikkert ikke å bekymre deg unødig. Men selv slike halvveis stengte grenser kan vel bety at flytrafikken får enda større problemer enn de allerede har. 

Stengte grenser for alt annet enn samfunnskritisk personell som skal fra A til B, og de må fortsatt sitte i isolasjon 2 uker og i tillegg avlegge minimum 2 negative tester ved innreise. 
Flytrafikken får gå som normalt, mot at reisende inn i Norge følger veldig strenge regler. At flyselskap eventuelt går konkurs må jo være bedre enn at helsevesenet kollapser. 

Dette er mine tanker, jeg syns regjeringen burde gå hardere til verks for å få bort smitte og holde smitten lav slik at vi i det minste kan holde Norge i gang uten alt for strenge smittevernregler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...