Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

723 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      422
    • Nei.
      98
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venstre stikke på kontrollen ligger nå låst mot venstre og er ubrukelig. Er det noe jeg kan ta turen til Elkjøp å klage på eller blir det som å klage til VW på rust?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Femtekolonne said:

Venstre stikke på kontrollen ligger nå låst mot venstre og er ubrukelig. Er det noe jeg kan ta turen til Elkjøp å klage på eller blir det som å klage til VW på rust?

Går på garantien det. Bare ta den med så får du ny, muligens må vente en 2 uker.

Skrevet

Nå begynner jo PS6 å få sin lille PR-start på bl.a DF, men føler også at egentlig PS5 og PS5 Pro så langt har vært temmelig døde konsoller for noen som brukte PS4 og PS4 Pro konsollene aktivt i sin levetid. Horizon har bare levert Burning Shores til PS5 og Naughty Dog har bare pusset opp litt som stort sett er uinteressant for gamle kjenninger.

I tillegg har jo UE5 inntatt tronen og rotet til industrien som i tillegg har hatt veldig mye kanselleringer og layoffs.

For min del bruker jeg aktivt min PS4 Pro klart mest da den enda har brukbare spill i backlog jeg kan spille. Jeg kommer aldri i verden å automatisk kjøpe PS6 før de beviser verdien med kredibel software. PS4 hadde dette.

Hvis f.eks GTA VI hadde blitt sluppet til konsollfamilien så kunne vel dette rette greiene, men det PR-stuntet de gikk ut med var vel mer av pressende nødvendighet enn en teaser som signaliserte ferdighetsgrad.

Det er ikke noe galt med hardware. Mark Cerny har gjort en glimrende jobb på begge, men resten av markedet har ikke levert godt nok. En ny gruppe konsolleiere er nok mer happy med PS5 enn gamle travere, men de tror jeg forflytter misnøyen sin til PS6.

Hva tenker folket om dette relativt brede multifasetterte emnet i forhold til gaming-framtiden for konsoll med fokus på Playstation.

Skrevet (endret)

Det ser ut som at Xbox har endret holdning til å lansere egen hardware og at det blir en ny ekte konsollkrig i 2027 med PS6 og hva enn Xbox velger å kalle sin ting.

PS6 går vel for å være 10 ganger hastigheten til PS5, så tipper Xbox sin boks neppe blir noe dårligere. Tipper de som sist tar seg råd til å ikke stresse hver CU like mye som Sony. Xbox-leiren fikk god dreis på hardware i One og senere.

Som nevnt i forrige posten så kommer jeg til vente med kjøp til det er bevist at det er verdt kjøpet. Mange lot seg rive med av PS4-suksessen og ekstrapolerte at PS5 også ville fortsette denne trenden.

Problemet nå tror jeg blir litt samme greiene. Bra hardware, men for lite futt i bra utgivelser på plattformene.

Endret av vidor
Skrevet
vidor skrev (6 timer siden):

PS6 går vel for å være 10 ganger hastigheten til PS5, så tipper Xbox sin boks neppe blir noe dårligere.

Ja, med 10 ganger så er man på dobbel ytelse av et RTX 5090, det skjer neppe.

men det snakkes om 3x ps5 ytelse i raster. men så har man jo disse "fake frames" hvor Nvidia mente at et RTX 5070 = RTX 5090 så spørs hvordan man regner "ytelse" 

Ny Xbox ryktes å ha langt heftigere hardware enn ps6. 

Skrevet

Tror nok fokus på PSSR er ganske betydelig del på ytelsesøkningen. Det blir nok en god del fokus på AI i tillegg til andre ting som forbedret universell komprimering. En av fordelene konsollene har er å plukke det beste av hva som skjer innenfor området og standardiserer det for sin konsoll, slik at en får en god balanse mellom teknologi og ytelse. Den beste jobben på dette tidligere var vel PS4 Pro, som fremdeles er favoritt-konsollen min i tillegg til Xbox One X.

Siden Sony har vært såpass åpen med PS6 lurer jeg på om Xbox kommer til å diske opp med en overlegen maskin i forhold til hva de har muskler til. Sony har i alle fall vist hva de er god for med PS4 og utover. Det skulle til en Xbox One X for min del før jeg ble imponert.

Det at solgte 70% Xbox Series S viser jo egentlig at kundene greit kjøper billig hvis de loves bra software (som ikke alltid gikk i boks fordi S var for svak)

Lurer generelt på om gaming-markedet er problemet i mye større grad enn konsollene som kommer og at dette er den egentlig elefanten i rommet. På mange måter er det solgt inn software som UE5 som mange sliter med å få til å yte tilfredsstillende. Det er nok derfor en prøver å tekkes dette problemet med ting som f.eks PSSR og kompressjon.

Skrevet

Personlig håper jeg hvertfall at Xbox fortsetter. Kjipt om konkurransen forsvinner igjen nå som Nintendo er litt på siden. Også litt spent på om Sony kommer til å gå inn i håndholdt-markedet igjen nå som det har fått sin renessanse.

Hadde også vært litt interessant om Xbox plutselig putter Windows på neste konosll. Jeg tviler litt(da vil de jo miste monopolet på kjøp av spill), men den "nye" versjonen av Windows på Xbox Rog Ally så bra ut.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gidder ikke å følge Xbox sitt surr lengre. Forholder meg kun til hva som fysisk skjer fremover fra dem.

30% inntjening som Xbox har som mål er helt utopisk i forhold bransjen ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...