Gå til innhold

Snu noe negativt til noe positivt


Pliscin

Anbefalte innlegg

Da kan man benytte sjansen til å flytte til den fantastiske vesten. Her har vi ytringsfrihet, menneskerettigheter og et åpent samfunn for alle. Hvorfor i helvete skal et land bestemme over privatlivet til sine innbyggere? Jeg anerkjenner ikke en slik stat.

Norge er ute av EM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du betaler den med penger du sannsynligvis hadde brukt på tull & tøys som på lang sikt skader helsen din. 

Jeg mangler to tenner og har ikke råd til nye, fordi jeg har for tynn benbygning og må operere inn kunstig beinmarg (sinus lift) som ikke dekkes av det offentlige. Derfor har jeg en rar "S" lyd, fordi det er... gjennomtrekk i overbittet mitt. 

Lenke til kommentar

Du har et kult kjennemerke, du sparer det offentlige for en utgift, du kan si du er Kurt Nilsens bror på fest, du slipper en operasjon med en viss risiko, du har et sparemål, du skaper en bevisstgjøring rundt din egen økonomi og sparing. Her er det mye positivt å trekke frem.

Alle mennesker, både gode og onde skal dø.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (3 timer siden):

Har ikke noe idéer her og nå i denne leken.

Vel, det er faktisk noe negativt SCM. Så sånn sett klarte du deg bra - selv om det sikkert var ubevist. 😉

Det at du sparer på hjernekapasiteten gir deg rom til å filosofere over de dypere tingene i livet. På en ellers så kjedelig tirsdag i år 2032 får du en intellektuell åpenbaring av de sjeldne; etter å ha spart på hjernekapasiteten i en årrekke. Åpenbaringen forteller du i en podkast før du rekker å ta patent på ideen din. Så en annen person tar æren og blir multimillionær. Men - det var tross alt DIN ide. Takket være deg er menneskeheten bittelitt bedre. Men det får vi først vite om litt over 10 år. 

Strømmen er dyr for tiden.

Lenke til kommentar

Derfor er det bra at vi er midt inne i sommeren, nå trenger man minimalt med strøm. Man trenger ikke så mye lys, oppvarming, kjøkkenapparater etc nå. Det går nødvendigvis litt til kjøleskap, bereder, TV, internett, ladere etc. Men noe går det uansett. Prisen på kw øker som regel i takt med nettleia, og når den er dyr så blir det dyrt uansett. Se om du kan finne en billigere leverandør på strøm.no eller lignende.

Skinnjakka mi som har ligget lenge i bilen er ødelagt da den har smeltet.

Lenke til kommentar

Alt kan fikes. Sannsynligvis trenger du bare litt ny voks. Type: 
image.png.41aeae93feb6fbe5664f9599b8b009a6.png
Når du gjør dette; får du stor mestringsfølelse fordi du innser at det meste som er "ødelagt" kan fikses nokså enkelt. Noe vi her i vesten ser ut til å ha glemt siden vi lever i et bruk & kast -samfunn. 

Det skal pissregne de neste tre dagene her jeg bor. Jeg må sitte inne å drive dank - det blir kjedsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare din egen hjerne som sier at det skal bli kjedsomt. Ingen tvinger deg til å sitte inne. Kom deg ut og kjenn på de deilige regndråpene som moder jord har å by på. Når du eventuelt kommer inn igjen kan du skryte av å ha fått litt frisk luft i kroppen, noe man ikke får ved å være innendørs hele dagen.

Jeg er ferdig på jobb kl 05. søndag morgen, og første buss hjemover går ikke før nærmere 10.

Lenke til kommentar

Du blir igjen på jobb mens du venter, noe sjefen din legger merke til. Sjefen tror du gjør dette fordi du er over middels engasjert i jobben din; og du får dermed et stort pluss i boka og blir kåret til "årets medarbeider" i 2022. Da får du to kinobilletter og en porselensvase. 

Jeg har en kink i nakken.

Lenke til kommentar

Du skrev: Da må du gå til en kiropraktor som endelig får pasienter igjen etter å ha vært fengslet i et år etter å ha brukket nakken på forrige pasient. - Nå vet du det. :p 

Noen folk skriver unødvendig mange setninger med en god del ord som egentlig ikke har noe mening for setningen i seg selv fordi den uansett er for lang til at den som leser den alt for lange setningen med unødvendig mange ord ikke klarer å fordøye alle ordene som egentlig ikke har noe mening og på topp av det som gjentas poengene i setningen opptil flere ganger i samme setning som gjør setningen i alle fall rotete og svært uoversiktlig for den som leser den. 

Lenke til kommentar

Det er en myte som delvis er feil. Immigranter og besøkende, type romfolk og lignende - kan nok karakteriseres som hjemløse. Men de har heller ikke fast opphold her i Norge. Gjennom særdeles gode velferdsordninger plikter NAV og norske myndigheter å gi nødbolig til alle som er uten fast bolig. Noen rusmisbrukere som er tildelt kommunal bolig velger allikevel å bo på gata; fordi de ikke er i stand til å ta vare på egen bolig - eller av hensyn til egen sikkerhet ikke ønsker å oppholde seg der. 

Av og til er det så mye hår rundt anus at bæsje fester seg på håret og vanskelig lar seg rengjøre med toalettpapir alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...