Gå til innhold

Snu noe negativt til noe positivt


Pliscin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kondom er ikke 100% sikkert som prevensjon, og derfor er risikoen alltid til stedet for at det kan bli både kjønnssykdommer og barn av sex med kondom. Dette er forhåpentligvis en kalkulert risiko som folk tar, og derfor er slike ting som at den er helt tett ikke noe som er garantert. Fører det til at kvinnen blir gravid, ja så kan det kanskje hende at det er noe som var etterlengtet, men som egentlig ikke passet. Da får man legge om kabalen og skape en ramme for oppdragelse, noe som sannsynligvis er godt både for mor og far og for barnet. Var det ikke et ONS, men et kjærestepar som ble gravide, ja så er rammene allerede halvveis på plass. Verden trenger barn, og det er en berikelse og gir masse glede til foreldrene resten av livet.

Gjerningspersonen(e) i Lørenskog-saken er ennå ikke tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (13 minutter siden):

Kondom er ikke 100% sikkert som prevensjon, og derfor er risikoen alltid til stedet for at det kan bli både kjønnssykdommer og barn av sex med kondom. Dette er forhåpentligvis en kalkulert risiko som folk tar, og derfor er slike ting som at den er helt tett ikke noe som er garantert. Fører det til at kvinnen blir gravid, ja så kan det kanskje hende at det er noe som var etterlengtet, men som egentlig ikke passet. Da får man legge om kabalen og skape en ramme for oppdragelse, noe som sannsynligvis er godt både for mor og far og for barnet. Var det ikke et ONS, men et kjærestepar som ble gravide, ja så er rammene allerede halvveis på plass. Verden trenger barn, og det er en berikelse og gir masse glede til foreldrene resten av livet.

Gjerningspersonen(e) i Lørenskog-saken er ennå ikke tatt.

Det der er ikke positivt, i vertfall ikke i mine øyner. 🤔🤔

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (9 timer siden):

Det der er ikke positivt, i vertfall ikke i mine øyner. 🤔🤔

Jo, det er positivt. 
Det @Pliscin skrev forklart på en enklere måte:
Et uønsket barn blir ofte ønsket og verdsatt når det først blir unnfanget. 

SCM sier: Jeg vil ikke ha hund.
SCM får hund.
SCM etter å ha fått hund:
- Hunden er min aller beste venn i hele verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for forståelsen Kris😄.

Det at SCM ikke vil ha hund er nok som mye annet, basert på fremmedfrykt, fordommer og usikkerhet. Hadde han passet en hund i noen uker, kan det hende det hadde snudd. Det er viktig å tenke på at vi mennesker er dynamiske og tilpasningdyktige vesener. Er man tilpasset en NEET tilværelse, så blir man formet deretter. Endrer man det, ja så kan man lett tilpasse seg noe nytt, det ene trenger ikke være bedre ennn det andre, men det er annerledes. Det å ha hund er også på mange måter en berikelse, man får et ansvar, man får noen å være glad i, noen å skjemme bort, og noen å leke med, som er der hele tiden, og som forguder deg. Din beste venn, om du vil. Alt er litt skummelt før det kommer under huden på deg, og da kan du bli solgt.

Nordmenn er fordomsfulle.

Lenke til kommentar

Chips, eller potetgull, er basert på råvaren potet. Potet er en veldig næringsrik og anvendelig grønnsak som har brødfødd generasjoner av mennesker opp gjennom årene. Den inneholder essensielle vitaminer som du trenger. Chips inneholder også en del salt, og det er også viktig å spise nok salt. Man kan balansere inntaket ved å drikke mer vann, eller å svette litt, en god grunn til å ta seg en treningsøkt. Energi til treningen får du også gjennom fettet som chipsen er sanket i. Du kan faktisk spise en del chips uten at det påvirker helsen negativt, så lenge man avbalanserer det med aktivitet og et sunt kosthold forøvrig.

Elbiler har for dårlig rekkevidde til å konkurrere med fossilbiler til lange reiser.

Lenke til kommentar

"Intens nåmed" ga ingen treff på Google. Derimot foreslår Google følgende artikkel:
image.png.eeade8240f048bf430518c7913024783.png
Der Jan Roger Olsen har hatt noen forferdelige måneder. Så da antar jeg at SCM mener at mobilen til SCM har en intens måned? I så fall bidrar du sterkt til at mobiloperatørene her i landet ikke går konkurs med det første.

Jeg har lyst på yoghurt men butikken stenger om 21 minutter og jeg bor for langt unna butikken til at jeg rekker det. 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (14 timer siden):

"Intens nåmed" ga ingen treff på Google. Derimot foreslår Google følgende artikkel:
image.png.eeade8240f048bf430518c7913024783.png
Der Jan Roger Olsen har hatt noen forferdelige måneder. Så da antar jeg at SCM mener at mobilen til SCM har en intens måned? I så fall bidrar du sterkt til at mobiloperatørene her i landet ikke går konkurs med det første.

Jeg har lyst på yoghurt men butikken stenger om 21 minutter og jeg bor for langt unna butikken til at jeg rekker det. 

Herre gud Kris, "nåmed" er en skrivefeil. Det skal kun stå "nå" der. 😒😒

Tilbake til leken:

Samme her faktisk, jeg eier heller ikke døgnrytme, @Åsgårdsreia. 😑 Men, det positive med det er at vi får mer ut av dagen. 😃😃

 

Er en stor sår plukker. Plukker stort sett til jeg blør. Har altfor mange synlige sår på kroppen min. Drit vanskelig å bli kvitt den stygge uvanen. 😧😧

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...