Gå til innhold

Tråden for hi-def musikk, konserter mv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Love er litt mer oppnåelig i pris da.

Er dette 1 Cd og 1 DvdAudio eller er det vanlig dvd? Jeg har DVDaudio mulighet i Sony.

 

Det er en cd og en dvd. Cden har jeg aldri rørt.

 

Dvden har lossless 96/24 i 5.1 dvd-audio format. I tillegg har den hi-rez stereo lossless pcm spor og et lossy 5.1 dolby digital/dts lydspor.

 

Du kan spille den i hvilken som helst spiller for lossy - men krever en spiller med dvd-a mulighet for lossless multikanal. DR 10 på lossless multikanal, litt hot, men låter bra.

 

Men dette er en innspilling fra Love musicalen, det er original Beatles musikk, men sangene er noen ganger litt kortere og går over i hverandre. Det har aldri vært noe problem for meg.

Lenke til kommentar

Det er en cd og en dvd. Cden har jeg aldri rørt.

 

Dvden har lossless 96/24 i 5.1 dvd-audio format. I tillegg har den hi-rez stereo lossless pcm spor og et lossy 5.1 dolby digital/dts lydspor.

 

Du kan spille den i hvilken som helst spiller for lossy - men krever en spiller med dvd-a mulighet for lossless multikanal. DR 10 på lossless multikanal, litt hot, men låter bra.

 

Men dette er en innspilling fra Love musicalen, det er original Beatles musikk, men sangene er noen ganger litt kortere og går over i hverandre. Det har aldri vært noe problem for meg.

Sorry er det Beatles som spiller?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blitt for lite musikkvelder her hos meg.

Dama er litt for glad i reality tv, så går mye i Farmen, 71 Grader Nord og alt for Norge og at jeg er busy i helgene.

Men nå framover er det mindre program i helgene. Skal ikke se bort i fra at det blir noen sene kvelder med vinyl, øl og kanskje noe annet brunt i ett mindre glass!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blitt for lite musikkvelder her hos meg.

Dama er litt for glad i reality tv, så går mye i Farmen, 71 Grader Nord og alt for Norge og at jeg er busy i helgene.

Men nå framover er det mindre program i helgene. Skal ikke se bort i fra at det blir noen sene kvelder med vinyl, øl og kanskje noe annet brunt i ett mindre glass!

 

Det er jo grusomt  :confused:

 

Heldigvis hates slik reality søppel like mye av andre her i kåken som meg. Finnes alt for mye av kvalitetsserier -og filmer til at kveldene blir brukt på slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All rock innkludert Jokke har Jeg spillt på Sony.... er på Roger Waters nyeste nå og den funker perfekt på Nad.

 

Nad er ikke en dyr Cd spiller selvom jeg kjøpte den dyrt(dyrere enn Sony).

 

Men Nad Bee sikter høyt og den er avslørende og bra bygget,...

 

Poenget er bruk to kilder, er nesten samme som to forskjellige høytalere...

 

Greia er Nad er veldig oppløst og avslørende.

 

Den liker ikke dårlige opptak osv.

 

Men Sony UHP-H1 lager gull av alt og oppsampler det, tilogmed punk i laber kasett type opptak lyder fyldig og "kult".

 

 

Jeg vil preke for dette bruk to kilder, bedre enn EQ.

 

Samme gjelder nok for LP, mange som har en rimelig og en dyr LP spiller.

 

I tillegg jeg som har hjemmekino som pre, har valget mellom å bruke Dac i spiller eller Amp. Og det er også en fordel.

 

Skulle ønske det var så enkelt at en Dac fikset alt. Min erfaring er at dette er et godt alternativ nr2 på samme måte som to kilder, da har jeg egentlig tre kilder om du regner gamle burr brown Dac i Yamaha.

Lenke til kommentar

Her går det helst i 4K plater (filmer) for tiden.. Fikk 3 plater senest i dag og har nå 478 titler på formatet. Irriterer meg litt at det er så lite materiell som er laget med 7.1.4 lyd.. Ser at mye av det som merkes Atmos kun er 7.1 lyd..

 

Savner faktisk materiell hvor du virkelig kan høre at tak-kanalene virker individuelt.

Men siden jeg jo har en brukbar sub ELSKER jeg å høre på Roger Waters: The Wall (2014), plata har faktisk oppholdt en av mine 4 spillere i to år nå! :-) ELSKER det Atmos-sporet på denne!

@Gouldfan: "er på Roger Waters nyeste nå og den funker perfekt på Nad." Hvilken Roger Waters er det du tenker på her?

Jeg har både The wall elsker den, og solo skivene minus Hitchiker.

 

Den siste er sef Trump kritiske, Is This The life we really want.

 

 

Men høydepunktet idag var David Gilmours Live in Pompeii...

 

Utrolig bra lydkvalitet og bilde..

Anbefaler både den og Waters The Wall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, ja jeg vet lille lørdag.. Og øl og en dram.

Jeg er alene hjemme med ungefri. For de er å spiser kake i bursdag eller noe.

Dessuten må jeg roe abstinenser til nye Tool skiva kommer til levelig pris.. Det der er forrige Tool 10.000 days utrolig god lyd på Cd.

 

Det lyder himmelsk. rca Audioquest 2.1 med sub.

 

IMG_20191113_160301.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (25 minutter siden):

Har du Whiskey glass med "kork"? Har jeg aldri sett før.

Det er lokk, for å bevare lukt og detalj for spesielt interesserte...

Samme OCD som kabler, har vært på single malt sider der noen bruker "melkekrus/kaffekopp" faktisk og mener null forskjell funker like bra!

Joke, men harde fakta lell.

?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (40 minutter siden):

Det er lokk, for å bevare lukt og detalj for spesielt interesserte...

Samme OCD som kabler, har vært på single malt sider der noen bruker "melkekrus/kaffekopp" faktisk og mener null forskjell funker like bra!

Joke, men harde fakta lell.

?

Ok, artig opplegg, for de som vil litt "ekstra" :yes:

 

Uansett er fludium en veldig bra hifi tweak!

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste jeg hørte var Rolling Stones-Gimme Shelter får alltid gåsehud av saksofon soloen midt i. Spotify Connect.

Det lød bra, men ikke like bra som Tools nyeste, den lyder sykt bra. Her må de ha gjort noe for saken/Streaming klientene...

Kan være unevnelige tweaks også da, rimelig billig oppsett også ellers, Sony og Yamaha, Xtz amp. Men veldig bra høyttalere og sub etter min mening..

Og det er vi vel enige om at er viktigst...

 

Men nå er de hjemme, så moroa er over :( er blitt lovet at vi skal se His Dark Materials på Hbo etter middag og promenad.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...