Gå til innhold

NRK representering av USA


Oddvardm

Anbefalte innlegg

Du misforstår meg. Jeg skjønner godt at de demonstrerer.det er på høy tid at rasisme elefanten får grisejuling, Det jeg reagerer på deg og din forutinntatte negativitet mot NRK, at du fremstiller dem som falske. Ikke demonstrantene.

Nå har jeg ikke sett Urix denne gangen, men når vi har en STATSMINISTER. Som går rundt og tror at dette er pga frustrasjon for coronasituasjonen.... Da har du faktisk ingen rett til å hoppe over kapitler i boka.

USA graver sin egen grav, og allianser kan bare gå så langt før en allianse ryker, pga urimelige krav og argumenter for handling som ikke holder vann.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-us-power-to-collapse-predicted-ussr-fall-johan-galtung-a7460516.html?fbclid=IwAR1KaNbvrseOaaB4dUal93X98onfuBFnCE47UiyCbzBDyzHn7AQ1iNv0Hj4

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dolg_313 skrev (28 minutter siden):

Du misforstår meg. Jeg skjønner godt at de demonstrerer.det er på høy tid at rasisme elefanten får grisejuling, Det jeg reagerer på deg og din forutinntatte negativitet mot NRK, at du fremstiller dem som falske. Ikke demonstrantene.

Nå har jeg ikke sett Urix denne gangen, men når vi har en STATSMINISTER. Som går rundt og tror at dette er pga frustrasjon for coronasituasjonen.... Da har du faktisk ingen rett til å hoppe over kapitler i boka.

USA graver sin egen grav, og allianser kan bare gå så langt før en allianse ryker, pga urimelige krav og argumenter for handling som ikke holder vann.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-us-power-to-collapse-predicted-ussr-fall-johan-galtung-a7460516.html?fbclid=IwAR1KaNbvrseOaaB4dUal93X98onfuBFnCE47UiyCbzBDyzHn7AQ1iNv0Hj4

Jeg vil klargjøre min holdning til NRK. NRK et et statlig organ som ikke har livets rett uten midler fra staten. De uttrykker regjeringens syn på sikkerhets politikk. USA er Norges viktigste allierte og NRK står ikke fritt til å si hva de burde si om hva som skjer i USA. Jeg tror bestemt at NRK har munnkurv og spesiellt Dagsrevyen, Urix og andre nyhets sendinger er sensurert. En ting du enkelt kunne sjekke. Hvorfor har ikke Norge en jernbane lenger nord enn Fauske? Hvorfor går den ikke forbi Lofot Alpene som er Norges forsvarslinje mot Russland? Hvorfor er utredningen for videreføring av jernbanen hemmelig? Hva kunne ikke en jernbane koblet til Nord områdene gjort for landet? Når du tenker deg litt om så ser du implikasjonene som sikkerhets politikken har for Norge. NRK er ikke noen jeg vil stolt på som et frittstående organ som forteller oss hva vi burde vite. Og hvis du kommer til samme konklusjon som meg så tenk på Ukraina og hva Obama/Biden gjorde der. Spørsmålet blir for meg; "Er USA vår venn?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er to Amerikanske oposisjonelle som aldri dere vil høre om. Jimmi Dore er en venstre radikal youtuber med et skarpt blikk. Max Blumenthal er en system kritisk journalist som kritiserer systemet i USA. Han er også en journalist som sitter til venstre. Det jeg vil fortelle dere er at det nå er en voksende misnøye som kommer til å prege virkeligheten i lang tid fremover. Det er et oligarki i USA akkurat som i Russland. Hvis vi ikke ser hva som skjer i verden og bare hører på MSM vil vi aldri forstå hvorfor verden ser ut som den gjør.

 

Lenke til kommentar

Norsk media har kritisert Hong Kong politiet i flere måneder og ingen av de kommer med kritikk av politiet i USA. Se tilbake på hvor tolmodig og rolig Hong Kong politiet var i forhold til politiet i USA.

Norsk media behandler de såkalt demonstrantene likt, forteller ikke om all ondskapen de forårsaker. De slår ihjel folk, vanlige folk og butikk eiere. De ødelegger privat og offentlig eiendom.

Hvem stjeler og plyndrer? De fleste er svart. Har sett videoer der de svarte "demonstrantene" truer folk, knuser bilvinduene mens folk kjører, banker folk med 2x4, skateboard, stein og andre ting.

 

At norsk media holder seg langt unna demonstrasjonene skjønner jeg godt, ikke vil risikere livet sitt. De kan bli livsvarig skadet eller drept av politiet eller demontstrantene.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, DiskusDød said:

 

Dette har da flere punkter av fantasi.

  1. Dei er kanskje ikkje så aggressive i rapporteringen av hendelsene i USA, men "ingen kritikk" blir berre feil. Eksempelvis er denne rett frå VGs framside... Litt lengre nede på framsida no, men likevel. Denne er litt lengre nede. Så denne... Og ein VG+ artikkel. Det er også ein del andre artikler rundt George Floyd, kommentar frå Obama, kritikk av Trump, m.mer.
  2. Plyndrere er demonstranter no? Med det sagt veit eg at VG har hatt artikler om plyndrere også, skjønt eg finn ingen på framsida no.
  3. Har du statistikk for rase-fordeling, eller er det berre magefølelsen din basert på kva du visstnok har observert?
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (47 minutter siden):

Dette har da flere punkter av fantasi.

  1. Dei er kanskje ikkje så aggressive i rapporteringen av hendelsene i USA, men "ingen kritikk" blir berre feil. Eksempelvis er denne rett frå VGs framside... Litt lengre nede på framsida no, men likevel. Denne er litt lengre nede. Så denne... Og ein VG+ artikkel. Det er også ein del andre artikler rundt George Floyd, kommentar frå Obama, kritikk av Trump, m.mer.
  2. Plyndrere er demonstranter no? Med det sagt veit eg at VG har hatt artikler om plyndrere også, skjønt eg finn ingen på framsida no.
  3. Har du statistikk for rase-fordeling, eller er det berre magefølelsen din basert på kva du visstnok har observert?

Denne rapporten fra America Uncensored er ganske grei. Den forklarer hvor mye som rører seg i kaoset.

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I Dagsrevyen i dag 24.07.2020 var Anders Magnus ute og sa at protestene i Portland Oregon var drevet av Antifa og i Chigago av kriminelle gjenger. Det var dem som drev dette fremover og at de føderale politifolkene  (i militære kampuniformer) bekjemper 'kriminelle'. Dere vet vel at dette ikke er sant vel? Dere forstår at Anders Magnus er en representant for det Amerikanske propaganda apparatet her i landet. Anders Magnus er ikke en reporter i vanlig forstand. Han er en høyre vridd propagandist som forsvarer Amerikanske myndigheter i Norske medier. Lisa Cooper og hennes NGO organisasjon forteller ham hva han skal si. Og så får dere det servert på et fat. Nå har vi heldigvis internett her på berget og dere kan selv lese dere frem til hva som foregår. Desverre så er det mange som ikke gidder det og tar informasjonen fra Anders Magnus i Dagsrevyen som god fisk. Men for dere som er mer intressert så er det tonnevis av materiale der ute som forteller dere hva som foregår. Det som nå skjer er ikke bare i Oregon og Chigago, men over hele landet. Folket murrer og når folk ser at familiene deres (og dem selv) ikke får til livets opphold mens rike mennesker bare blir rikere kommer det å bli flere protester. Lurer på hva Lisa Cooper's ordrer er da? Anders Magnus vil helt sikkert fortelle oss det. Vær sikker.

Som dere ser fra Portland er det mange av disse Antifa protestantene der. Ordførereren er hvisst blandt dem skal vi tro Anders Magnus. At folk ikke har mat eller tak over hodet er ikke relevant i følge ham.

 

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

NRK har reinnsatt frøken Vestril. Den verste korespondenten jeg noengang har sett i NRK. Nå da det verste slaget om Amerikas fremtid står foran døra sender de den verste korespondenten de har til det viktigste landet i den vestlige verden. Hva er det med denne kvinnen og hva er målet med å sende henne til USA NÅ? Er det Gry Blekestad Almås som står bak dette? Eller er det Lisa Cooper?

Lenke til kommentar

Nå er fru Vestril på gang. Kamela Harris er den mest komersielle kandidaten du kan tenke deg. Frøken Vestril jabber i vei med selfølgeligheter og får drahjelp av Christina Pletten fra Aftenposten og en Jan Arild Snoen fra en nettavis som vistnok heter Minerva. Slik journalistikk stinker det av. Snoen kommer med ting som jeg finner latterlige og helt utenfor kontekst. Prater om penger USA ikke har og hvor klokt det er ikke å snakke politikk, men fokusere på å angripe Trump. Hva i alle dager gjør denne mannen til en ekspert? Lisa Cooper har instruert Fru Pletten med propaganda poeng og skjuler dermed hva det står om i USA. Det er en monumental kamp i det Demokratiske partiet som har gitt mer taletid til Republikanere enn den Progressive vingen av partiet som vant 40% av delegatene. Det er opprørsk stemning og snakk om å bryte ut fra demokratene og danne sitt eget parti. Ingenting om dette har NRK ment er viktig nok til å fortelle oss. Lisa Cooper er informasjons kilde som NRK benytter seg av. Dritt rappotereing og slett sjournalistikk på din regning. NRK mottar over 6Milliarder Kr over statsbudsjettet og serverer oss søppel som man kan finne mye bedre informasjon om på nettet. Faens greier.

Litt om hva som skjer og hva som står på spill. Jeg vil ta dere med tilbake til 2012 etter at Obama har sittet i 4 år. Da er ulikheten i USA slik:

Hvordan tror dere det er i dag? 30% av alle husstander i USA er insolvente. Kan ikke betale huleie eller hulån. 17 til 25 millioner står i fare for å bli kastet på gata. Og NRK sier ingenting.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Fin kronikk av Ola Borten Moe om NRKs dekning av USA de siste 40-50 årene. Jeg selv trodde dette kanskje var et nyere fenomen, men visst nok ikke.

Obama var en helgen og det eneste som betydde noe var at han var farget, velformulert, høflig og hadde de riktige meningene. Han fikk fredsprisen før han i det hele tatt hadde gjort noe som helst. Noe så flaut. Handlingene hans spilte mindre betydning når det over var perfekt.

image.thumb.png.8c93ac1a4a7dd42fe163ebf0a5de8e01.png

https://www.nrk.no/ytring/vrangforestillinger-om-usa-1.15104269?fbclid=IwAR3_dTlolzZJkt_dJ89KZFJGulD2kSwyMobXGm7YNyHYYhdKVqxTb_AbCGw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (49 minutter siden):

Fin kronikk av Ola Borten Moe om NRKs dekning av USA de siste 40-50 årene. Jeg selv trodde dette kanskje var et nyere fenomen, men visst nok ikke.

Bra artikkel. At den kom fra Ola Borten Moe overrasker meg egentlig ikke. Far min var krigsseiler med mange sår. Det var bestefaren til Ola Borten Moe, Per Borten som slo i bordet of fikk krigsseilerne sak tatt opp igjen og tok et oppgjør med staten om ranet av Nortraship fondet. Han kommer fra den tradisjonen, og folk fra hele landet er takknemlige for hva Per Borten gjorde. Nok ikke Kåre Willoch som var handelsminister og nektet å ta imot representantene. Men tilbake til USA. Enig i mye av hva han sier, men han tar ikke opp den bevisst styrte imperialisiske utenriks politikken USA har ført og fremdeles fører. Han viser til USA's tradisjonelle frihet for individet og den mentaliteten som jeg mener er direkte årsak til at velgerne i USA blir så utnyttet og lurt som de blir. Bevisst styring av media, etterrettning og militære resursser holder den Amerikanske befolkning i en forvirret tilstand som muligjør et 'usansynlig' pengeforbruk til militære formål. Her er linker til statsens pengebruk.

Budget link https://www.cbpp.org/research/federal-budget/policy-basics-where-do-our-federal-tax-dollars-go
Frie midler allokert hvert år: https://www.nationalpriorities.org/budget-basics/federal-budget-101/spending/

Dere kan se at miltæret får 16% av de totale utgiftene og 54% av de frie midlene (varier litt år for år) av budsjettet. Et helt usannsynlig forbruk. Tenk dere at vi gjorde det? Amerikanske politikere er så langt til høyre at FRP ser ut som et gammelt sovjet parti i sammenligning.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er frøken bibelstrip på gang igjen. Fra samme sted som før. I hagen der hun bor. Hva gjør denne reporteren i USA? Hun kunne gjort en mye bedre jobb fra hjemmet sitt i Norge ved å bruke nettet. Hun er den verste reporteren jeg noengang har sett. Snakker selvfølgeligheter og det gir absolutt ingen mening det hun sier.

Lenke til kommentar

Bibelstrip er på gang igjen. Sponplater over vinduene og skuddveksling mellom folk i Winsconsin. Hun sier Melania Trump hadde en god tale, alt levert fra hagen utenfor der hun bor (Melania fra Rosegården - mot forbudet fra å drive valgkamp fra det hvite hus, og frøken bibelstrip fra egen hage. Fra et nabolag med politibeskyttelse). Kan dere tenke dere en mer overfladisk rapport? Hva i alle verdens dager er det hun holder på med?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Mediene i USA svartmaler politiet øyeblikkelig når noe skjer. Når sammenhengen rundt hendelsene kommer frem er det ikke et pip fra de store mediehusene som nbc og cnn.

Norske medier er omtrent en direkte oversettelse av de to.

Mange mindre og uavhengige nyhetssider skriver om det. Nyhetskommentatorer på YouTube som Jimmy Dore, Tim Pool og Steven Crowder dekker opptøyene og sannheten mye bedre.

Endret av muthalova
Utfyllende info
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...