Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan samme sykemelding brukes to ganger?


Gjest f8e85...4fc

Anbefalte innlegg

Gjest f8e85...4fc

hei. ble så nervøs før eksamen på mandag at jeg søndag kveld skrev at jeg mistenkte jeg hadde omgangssyke og ikke kom meg ut og ikke kunne dra på eksamen pga smittefare til legen min for å få sykemelding... har en ny en på torsdag, kan jeg bruke samme sykemelding på denne? noen som ev vet om psykologer kan skrive sykemelding? ja, jeg vet dette er fryktelig dumt gjort av meg,...

Anonymous poster hash: f8e85...4fc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksamen er jo grunnen til at du studerer. Finn heller styrke til å møte opp og gjennomføre den fremfor å potensielt kaste bort flere år og livet ditt. Det er kun en vanlig dag der du gjør oppgaver du allerede har eller skal ha gjort/kjennskap til. Fortell deg selv at du er en vinner, møt opp og ikke la deg styre av følelsene. Rett fokuset på det du skal gjøre foran deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

/

nacario skrev (På 19.12.2019 den 7.35):

Eksamen er jo grunnen til at du studerer. Finn heller styrke til å møte opp og gjennomføre den fremfor å potensielt kaste bort flere år og livet ditt. Det er kun en vanlig dag der du gjør oppgaver du allerede har eller skal ha gjort/kjennskap til. Fortell deg selv at du er en vinner, møt opp og ikke la deg styre av følelsene. Rett fokuset på det du skal gjøre foran deg.

Nå er det teknisk sett samfunnet som kaster bort flere år av livet til psykisk psyke, nettopp ved å ikke forstå eller ta hensyn til psykisk sykdom, eller skadene som oppstår ved å presse folk for langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

/

Nå er det teknisk sett samfunnet som kaster bort flere år av livet til psykisk psyke, nettopp ved å ikke forstå eller ta hensyn til psykisk sykdom, eller skadene som oppstår ved å presse folk for langt.

Kunne du kommet med mer som kan underbygge det du sier? I dette tilfellet gjelder det en eksamen, ja det er mye som kunne vært bedre dog i den store verdenssammenheng har vi det godt, og ikke minst har vi alle et grunnleggende ansvar å ta vare på egen helse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f8e85...4fc
nacario skrev (På 19.12.2019 den 0.35):

Eksamen er jo grunnen til at du studerer. Finn heller styrke til å møte opp og gjennomføre den fremfor å potensielt kaste bort flere år og livet ditt. Det er kun en vanlig dag der du gjør oppgaver du allerede har eller skal ha gjort/kjennskap til. Fortell deg selv at du er en vinner, møt opp og ikke la deg styre av følelsene. Rett fokuset på det du skal gjøre foran deg.

Jeg vet. Derfor jeg skal slutte på studiet etter jul og starte i behandling og forhåpentligvis bli mer funksjonsdyktig. Har prøvd å tatt ansvar for egen helse denne høsten, men ting beveger seg noen ganger utrolig sakte og er også en krevende prosess (både fordi det er slitsomt mentalt, og ofte må man stå på mye selv for å få hjelp hvis man ikke er akutt suicidal). Er dessverre i et limbo akkurat nå, men det skal bli bedre!

Anonymous poster hash: f8e85...4fc

Lenke til kommentar
Gjest f8e85...4fc
Gjest f8e85...4fc skrev (Akkurat nå):

Det er kun en vanlig dag der du gjør oppgaver du allerede har eller skal ha gjort/kjennskap til.

Og ja, litt derfor jeg ikke møtte opp, jeg har gjort absolutt ingenting. vet jeg bare kan skylde meg selv.

Anonymous poster hash: f8e85...4fc

Lenke til kommentar
Gjest f8e85...4fc skrev (22 timer siden):

Og ja, litt derfor jeg ikke møtte opp, jeg har gjort absolutt ingenting. vet jeg bare kan skylde meg selv.

Anonymous poster hash: f8e85...4fc

Det er en ærlig sak dersom du mistrives og kjenner på at du ikke vil fullføre studium da du kan gjøre et bedre valg. Ville bare minne deg om at du gjør det av de rette årsakene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...