Gå til innhold

Huawei skal bygge 5G i Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er klar over at kineserne så langt ikke er tatt med et fnugg av bevis? De har aldri blitt tatt med buksene nede?

Amerikanerne derimot ... Cisco er tatt med hardkodet bakdør fra NSA i hardware. FBI ønsket at Apple bistod dem med bakdør for jailbrake på potensielle kriminelle -- ikke dømte kriminelle, men potensielle kriminelle.

Jeg stoler 100x mer på kina enn på amerikanerne, og jeg tror også at Huawei kommer inn igjen i varmen i USA i om ett år, når den neste presidenten er på plass i USA -- eller før om den nåværende blir dømt i riksrett.

 

Lenke til kommentar

Kvaliteten på det Huawei leverer er mye bedre enn det fra Ericsson og andre bedrifter. Dette er ganske viden kjent fra 3G og 4G, 5G vil kreve mer kompetanse. Og Huawei er bedre stilt til der også.

 

Når det gjelder sikkerhet, så må dette være en vits ettersom amerikanerne har etterlatt gladioer i form av spioner, politiske partier og slikt helt i fra etter andre verdenskrig med tanke på å stå i mot en trussel fra Russland. Samt mer nylige skandaler som NSA, CIA som overvåker smart-tver og så videre. De er mye verre, men er visstnok våre "beskyttere". 

 

Sier ikke at kineserne er nødvendigvis gode, men tror ikke at de er verre enn amerikanere. Vi som bor i Norge har egentlig bare Russland å frykte. Eventuelt et nazi-Sverige eller eller at et av de sentral-europeiske maktene remilitariserer igjen (Frankrike og Tyskland)

Lenke til kommentar
Oddvar Mikalsen skrev (1 time siden):

Hvordan kan vi tape på å velge Nokia og Ericsson?

Da vet du muligens ikke nok om 5G eller 6G teknologi. Noe jeg mistenker Erna og hennes folk heller ikke kan.

Men 6G blir det nesten mulig å overføre hologrammer, her er et eksempel:

https://ieeexplore.ieee.org/document/8792135

 

Vi vet allerede at Huawei gir et mye bedre produkt på både 3G og 4G. Her fra Sunil Mittal:

Bør også påminnes at Nokia gikk konkurs med en gang overgangen til Smartphone kom. Det hadde ikke nok ressurser til å konkurrere dessverre. 

 

Virker for meg som om Erna har foretrukket et mye dårligere produkt bare for å tilfredsstille Trump (som er en anomali i amerikansk politikk). 

 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
10 hours ago, Ting said:

Du er klar over at kineserne så langt ikke er tatt med et fnugg av bevis? De har aldri blitt tatt med buksene nede?

Amerikanerne derimot ... Cisco er tatt med hardkodet bakdør fra NSA i hardware. FBI ønsket at Apple bistod dem med bakdør for jailbrake på potensielle kriminelle -- ikke dømte kriminelle, men potensielle kriminelle.

Jeg stoler 100x mer på kina enn på amerikanerne, og jeg tror også at Huawei kommer inn igjen i varmen i USA i om ett år, når den neste presidenten er på plass i USA -- eller før om den nåværende blir dømt i riksrett.

 

Spørs om det er presidentene som bestemmer særlig mye over USA sin sikkerhet. Ofte så er amerikanske presidenter marionettdukker som gjør det som de rike støttespillerne sier, og det generaler med mer råder dem til.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Sandy Koufax said:

Kvaliteten på det Huawei leverer er mye bedre enn det fra Ericsson og andre bedrifter. Dette er ganske viden kjent fra 3G og 4G, 5G vil kreve mer kompetanse. Og Huawei er bedre stilt til der også.

 

Når det gjelder sikkerhet, så må dette være en vits ettersom amerikanerne har etterlatt gladioer i form av spioner, politiske partier og slikt helt i fra etter andre verdenskrig med tanke på å stå i mot en trussel fra Russland. Samt mer nylige skandaler som NSA, CIA som overvåker smart-tver og så videre. De er mye verre, men er visstnok våre "beskyttere". 

 

Sier ikke at kineserne er nødvendigvis gode, men tror ikke at de er verre enn amerikanere. Vi som bor i Norge har egentlig bare Russland å frykte. Eventuelt et nazi-Sverige eller eller at et av de sentral-europeiske maktene remilitariserer igjen (Frankrike og Tyskland)

Hvorfor tegner vestlig media et sånn fryktens fiendebilde av Russland egentlig? Norge og Russland er jo stort sett venner. Har dere så sterk tro på at de kommer til å invadere landet vårt, istedetfor å kunne dra nytte av hverandre via fruktbare samarbeid?

Lenke til kommentar
22 hours ago, TheRealSlimShady said:

 

"Exactly what information had been compromised, and why the Chinese government would find it valuable, remain unclear." (Dette er vel bare en liten bagatell... men ok.....) Hvem er "voanews.com"? - Broadcasting Board of Governors (BBG), a U.S. independent agency. The IBB supports the day-to-day operations of Voice of America (VOA). "The BBG solicited annual funding from Congress... Their operating budget for fiscal year 2016 was US $752 million" (Alstå dype bånd mot Wachington). Jeg stoler like mye på denne artikkelen som jeg kan kaste Erna langt...

Endret av toratb
Lenke til kommentar
G skrev (På 12.12.2019 den 23.00):

Hvorfor tegner vestlig media et sånn fryktens fiendebilde av Russland egentlig? Norge og Russland er jo stort sett venner. Har dere så sterk tro på at de kommer til å invadere landet vårt, istedetfor å kunne dra nytte av hverandre via fruktbare samarbeid?

Svaret på det der er veldig komplisert. Men de har en formidabel våpenmakt, er forholdsvis udemokratisk og har et omfattende nettverk i Europa og Sentral-Asia.

 

Men hovedgrunnen er nok rett og slett at man trenger å opprettholde NATO og da trenger man en fiende. Mindre nasjoner trenger NATO for å føle seg trygge og USA trenger det for å dominere de mindre nasjoner. Det er en vinn-vinn situasjon å ha et fiendebilde med Russland. 

 

Min mening i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...