Gå til innhold

Airbus A350: I dag kommer SAS til Norge med sin nye stolthet for første gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Edit: My bad, det er A340-900 som har dette (i hvertfall hos Lufthansa))

En ting med A350 er at den har toalettene i «kjelleren». alltid lurt på hvordan det er å bli overrasket av turbulens når du er i trappa. Vet ikke om andre fly hvor passasjerene går i trappa under flyvning...

 

Endret av Storebj0rn
Lenke til kommentar
Storebj0rn skrev (4 timer siden):

En ting med A350 er at den har toalettene i «kjelleren». alltid lurt på hvordan det er å bli overrasket av turbulens når du er i trappa. Vet ikke om andre fly hvor passasjerene går i trappa under flyvning...

Tror du tar feil her. Kjellerdo har jeg opplevd på A330 (eller kanskje var det 340), ca midt på flyet.

Toilet akterut på Finnair's A350 ga meg klaustrofobi!

Lenke til kommentar
Storebj0rn skrev (12 timer siden):

En ting med A350 er at den har toalettene i «kjelleren». alltid lurt på hvordan det er å bli overrasket av turbulens når du er i trappa. Vet ikke om andre fly hvor passasjerene går i trappa under flyvning...

Ere kanskje ikke så mange flytyper med kun en etasje der man må gå ned trapper for noe som helst annet enn når en skal ut av flyet, men finnes jo flere flytyper som har to etasjer, f.eks. Boeing 747 som en nevnte

 Men om det betyr at man må ned trappa for å benytte toalett, så er vel ikke det veldig mye værre enn å gå i midtgangen. Har mer å holde deg fast i da. Men ser at det likevel kan være kjipt å oppleve plutselig kraftig turbulens i det en tar et skritt ut for å gå nedover...

?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (14 timer siden):

 

 Men om det betyr at man må ned trappa for å benytte toalett, så er vel ikke det veldig mye værre enn å gå i midtgangen. Har mer å holde deg fast i da. Men ser at det likevel kan være kjipt å oppleve plutselig kraftig turbulens i det en tar et skritt ut for å gå nedover...

?

Trappa på A340 (ikke A350, my bad i forrige post) er ganske bred, lett å glemme å holde seg fast om man ikke tenker på det. Tenkte tanken da jeg så en 5 åring gå i trappa på en sånn sammen med moren sin...

Lenke til kommentar
Storebj0rn skrev (34 minutter siden):

Trappa på A340 (ikke A350, my bad i forrige post) er ganske bred, lett å glemme å holde seg fast om man ikke tenker på det. Tenkte tanken da jeg så en 5 åring gå i trappa på en sånn sammen med moren sin...

Kan nok være spennende uansett om man holder seg eller ikke, når man skal ned en trapp og ikke er forberedt. For en 5-åring kan det bli ganske så spennende, men tror vedkommende har større sjanse for å klare seg om vedkommende ikke lander helt feil, enn en voksen. Men kan sikkert bli veldig mye mere skremt av en slik hendelse.

Lenke til kommentar
CXSUB4BA skrev (10 timer siden):

"Inge-gerd..."

Har resterende fly tilsvarende kjønnsnøytrale navn?; BobGunhild, KenSissel, SteveLillemor....

Du er klar over hvordan SAS-flyene navngies? Eller er dette et utslag av ignoranse og pur uvitenhet? Om det er kun et utfall av dårlig humor, så får du unnskylde meg for å ikke gjenkjenne humoren i innlegget.

Ingegerd er forøvrig et vanlig navn i Tyskland, men "kilden" til navnet her, er Ingegerd Olofsdatter, søster til Olav Digres kone.

Olav Digre er dog mer kjent for oss som Olav den Hellige. Altså snakker vi vår egen vikingehistorie og kongehistorie.

https://no.wikipedia.org/wiki/Ingegjerd_Olofsdatter

Sånn, da er du forhåpentligvis blitt litt klokere. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...