Gå til innhold

Finnes menneskerettigheter?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
1 hour ago, Hardrocktarzan said:

Jeg ser etter noe som kan bevise at menneskerettigheter er noe mer enn tull mange tror på som beskrevet i førsteposten og hittil har ingen klart å komme med bevis for det. Klarer du å forklare hvorfor du tror FN sin erklæring beviser at menneskerettigheter finnes har du kommet lengre enn alle de andre som har prøvd seg i tråden. 

Så når du skriver "menneskerettighetene eksisterer" mener du egentlig "menneskerettighetene er universelle lover som eksisterer uavhengig av kultur og tro" -- og det er det ingen som påstår eller hevder, og det er faktisk relativt få som har hevdet dette igjennom historien (dog det finnes unntak). Du angriper rett og slett en stråmann her igjennom godt forkledd språk og dårlig begrepsbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hardrocktarzan skrev (1 time siden):

Jeg ser etter noe som kan bevise at menneskerettigheter er noe mer enn tull mange tror på som beskrevet i førsteposten og hittil har ingen klart å komme med bevis for det. Klarer du å forklare hvorfor du tror FN sin erklæring beviser at menneskerettigheter finnes har du kommet lengre enn alle de andre som har prøvd seg i tråden. 

Som PingEnt skriver, er det helt tydelig at du koser deg med en hemmelig stråmannsdefinisjon av "menneskerettigheter" som du hverken prøver å forklare eller begrunne at er rett. 

Siden din definisjon på "menneskerettigheter" tydeligvis er en helt annen enn FN sin, kanskje du kan være så vennlig å forklare din definisjon, så kan vi svare på om vi er enig i at din definisjon av det eksisterer eller ikke.

Jeg har flere ganger uttalt at menneskerettighetene eksisterer som filosofisk idé, noe du unngår å svare på. Jeg har inntrykk av at du ikke har kommentert dette, fordi du bevisst ønsker å være så vag om hva du mener at du kan slippe unna all seriøs diskusjon. Har jeg rett i det?

Lenke til kommentar

Norge dømt for brudd på menneskerettighetene. Norge er dømt i Den europeiske menneskerettsdomstolen i barnevernssak for tredje gang.

Norge må betale
Domstolen konkluderer derimot enstemmig i at menneskerettskonvensjonens artikkel 8 er brutt med hensyn til begrensningene mellom foreldrene og datteren. Norge idømmes å betale foreldrene en erstatning på 10.000 euro hver, samt 2300 euro felles.


Ergo, menneskerettigheter eksisterer og blir praktisert.

@Hardrocktarzan fornøyd?

Lenke til kommentar
On 11/20/2019 at 7:53 PM, Hardrocktarzan said:

Kan du forklare hvilke av de tomme påstandene hittil i tråden du mener er bevis? 

 

On 11/20/2019 at 5:47 PM, JTHammer said:

 

Lenke til kommentar
Hardrocktarzan skrev (På 20.11.2019 den 10.20):

Ser stadig at folk hevder det finnes noe som kalles menneskerettigheter. Det skal visst være et konsept som går ut på at man har visse rettigheter bare fordi man er et levende menneske og det hele virker ganske flott og fint. Er det noen som klarer å bevise at disse rettighetene faktisk eksister eller at de er noe annet enn oppdiktet tull mange tror på? 

Hva betyr å eksistere faktisk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
16 hours ago, Reeve said:

Finnes Hardrocktarzan?

Anta at Hardrocktarzan eksisterer, da må altså en Tarzan som er en hard stein eksistere, spesielt må en hard stein eksistere. Vi vet derimot at hard stein er smør på flesk, og smør på flesk er ikke hardt, altså kan ikke en hard stein være hard, ergo ikke en hard stein, og vi har vår selvmotsigelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...