Gå til innhold

Finnes menneskerettigheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, Hardrocktarzan said:

Da tror du feil, defineringen min har du selv sitert tidligere og den er vedlagt under. I tillegg har du har overbevist meg om at du ikke klarer å dokumentere. Det var mine siste ord til deg. 

En sirkeldefinisjon er ikke en definisjon, du har fortsatt til gode å definere hva det vil si å dokumentere noe ;)

Og mens vi er igang, hva legger du i at "menneskerettighetene eksisterer"? Menneskerettighetene er et dokument ratifisert i FN. Du kan godt få kilde på det, men det er det det er.

Lenke til kommentar
Hardrocktarzan skrev (3 timer siden):

Mener du den linken til de tomme påstandene der beviser at menneskerettigheter eksisterer? 

 

Kan du dokumentere at menneskerettigheter eksisterer på samme måte som landegrenser, penger eller språk? 

At det er tomme påstander er en tom påstand fra deg. Kan du begrunne den?

Nei, jeg kan selvsagt ikke begrunne noe jeg ikke har påstått, og ikke mener. Menneskerettigheter er en filosofisk idé og et ratifisert FN-dokument, ikke en fysisk gjenstand (selv om dokumentet er en fysisk gjenstand). Men som filosofisk idé og som et FN-vedtak eksisterer de så absolutt. 

Endret av theNiceOne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hardrocktarzan skrev (50 minutter siden):

Da tror du feil, defineringen min har du selv sitert tidligere og den er vedlagt under. I tillegg har du har overbevist meg om at du ikke klarer å dokumentere. Det var mine siste ord til deg. 

Du finner jo dokumentasjon i lenken jeg ga deg i post nr. 2. Så i følge din tåpelige sirkeldefinisjon er menneskerettighetene dokumentert.

Værsågod ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (3 minutter siden):

At det er tomme påstander er en tom påstand fra deg. Kan du begrunne den?

Nei, jeg kan selvsagt ikke begrunne noe jeg ikke har påstått, og ikke mener. Menneskerettigheter er en filosofisk idé og et ratifisert FN-dokument, ikke en fysisk gjenstand (selv om dokumentet er en fysisk gjenstand). Men som filosofisk idé og som et FN-vedtak eksisterer de så absolutt. 

Hvilken av de tomme påstandene dine vil du at jeg skal begrunne som tomme?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Hardrocktarzan said:

Hvilken av de tomme påstandene dine vil du at jeg skal begrunne som tomme?

Hahaha, ja, dette var jo en morsom tråd. ????

La oss gå rett på sak her, HardrockTarzan, ved at du legger fram hva bakgrunnen for at du påstår at menneskerettigheter ikke eksisterer.
Hvilket poeng er det du prøver å kom fram til her?

Svar på dette du, så slipper vi andre å kaste bort masse tid frem og tilbake før du til slutt røper baktankene du har her med denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
JTHammer skrev (1 minutt siden):

Hahaha, ja, dette var jo en morsom tråd. ????

La oss gå rett på sak her, HardrockTarzan, ved at du legger fram hva bakgrunnen for at du påstår at menneskerettigheter ikke eksisterer.
Hvilket poeng er det du prøver å kom fram til her?

Svar på dette du, så slipper vi andre å kaste bort masse tid frem og tilbake før du til slutt røper baktankene du har her med denne tråden. ;)

Jeg har stilt spørsmålet om menneskerettigheter finnes og bakgrunnen for å ha stilt det spørsmålet er jo fordi jeg lurer på det og hittil har ingen klart å bevise at det er noe annet enn tull folk tror på. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Hardrocktarzan said:

Jeg har stilt spørsmålet om menneskerettigheter finnes og bakgrunnen for å ha stilt det spørsmålet er jo fordi jeg lurer på det og hittil har ingen klart å bevise at det er noe annet enn tull folk tror på. 

Ja, vi har fått med oss det nå, over 2 hele sider snart. ;)

Hvorfor ikke bare spare folk for mye hodebry, og meg for mye latter, og bare kom til poenget ditt nå med en gang. :)
Legg heller fram på en grei og oversiktlig måte hvorfor du mener menneskerettigheter ikke eksisterer, slik at vi kommer frem til det som egentlig ligger bak en god del raskere. Ok?`;)

Endret av JTHammer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror muligens trådstarter blander menneskerettigheter med universelle menneskerettigheter. Førstenevnte er bare en samling av lover som folk har vedtatt. Det er nok av eksempler på at folk ikke alltid er enige i menneskerettighetene, og det er vel heller ikke mange som mener det finnes noen iboende universelle menneskerettigheter som kommer fra "sjelen vår" eller "vår moralske iboende egenskap".

Lenke til kommentar
JTHammer skrev (1 minutt siden):

Ja, vi har fått med oss det nå, over 2 hele sider snart. ;)

Hvorfor ikke bare spare folk for mye hodebry, og meg for mye latter, og bare kom til poenget ditt nå med en gang. :)
Legg heller fram på en grei og oversiktlig måte hvorfor du mener menneskerettigheter ikke eksisterer, slik at vi kommer frem til det som egentlig ligger bak en god del reskere. Ok?`;)

Poenget er som sagt at jeg lurer på om menneskerettighetene eksisterer og om noen kan bevise det, er du rett person til saken? 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Hardrocktarzan said:

Poenget er som sagt at jeg lurer på om menneskerettighetene eksisterer og om noen kan bevise det, er du rett person til saken? 

Men du har jo allerede blitt vist til at de eksisterer, men du har bare feid det til sides.

Så det må ligge noe til grunn bak for at du gjør dette, så kan vi ikke bare gå rett til roten for alt dette istedenfor all denne unødvendige fram og tilbake fornektelsen?
Livet er for kort til å kaste det bort på denne måten, er du ikke enig? :)

Endret av JTHammer
Lenke til kommentar
JTHammer skrev (Akkurat nå):

Men du har jo allerede blitt vist til at de eksisterer, men du har bare feid de til sides.

Så det må ligge noe til grunn bak for at du gjør dette, så kan vi ikke bare gå rett til roten for alt dette istedenfor all denne unødvendige fram og tilbake fornektelsen?
Livet er for kort til å kaste det bort på denne måten, er du ikke enig? :)

Kan du forklare hvorfor du mener at en link til et dokument med tomme påstander beviser at menneskerettigheter eksisterer? 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hardrocktarzan said:

Kan du forklare hvorfor du mener at en link til et dokument med tomme påstander beviser at menneskerettigheter eksisterer? 

Forklar heller hvorfor dokumentasjon for at menneskerettigheter eksisterer, bare er tomme påstander istedenfor du. ;)

Jeg tror vi kommer langt nærmere (og ikke minst raskere) dit du vil vi skal komme hvis du gjør det. :D

Endret av JTHammer
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hardrocktarzan said:

Tror du ikke på spørsmålet mitt? 

Åh, det er nok "verre" enn det. ;)

Han/hun prøver å illustrere hvor tullete tråden din er ved å sette spørsmålstegn ved hele din eksistens. ?
Det er selvsagt satt på spissen, men taktikken er den samme som din. ;)?

Endret av JTHammer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...