Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg er på jakt etter det jeg mener å huske var en dokumentar om en mann som skulle leve etter det gamle testamentet i ett år for så å lage en film om det. Han skulle leve ordrett, noe som blandt annet førte til at han måtte ha med seg en egen stol på t-banen fordi han ikke kunne sitte på samme sted der menstruerende kvinner kunne ha sittet før han. Jeg mener den kom ut for en 2-3 år siden, men dette trenger ikke nødvendigvis å stemme.

 

Jeg klarer ikke komme på hva denne heter, og har ikke nok informasjon til å begrense søket mitt heller.

 

Tusen takk for hjelpen!

 

-Tet

 

Det er AJ Jacobs som er mannen bak dette, og boken du søker heter The Year of Living Biblically.

Lenke til kommentar

Jeg så litt av en skrekkfilm for en del år siden, da jeg var veldig liten. Den handlet om en kvinne som hadde mistet sønnen sin, som hadde druknet for noen år siden. Hun bodde i en hytte, og en dag da det regnet og blåste som bare det kom sønnen tilbake og ropte "Moooooooooooommyyyyyyy!" Dette er dessverre alt jeg kan huske. Jeg hat spurt litt rundt om kring før, uten å ha fått svar. Den gikk på tv da jeg så den, så den er nok ikke så alt for skjelden.

Lenke til kommentar

Denne filmen har jeg iaffal sett en gang, eller to, husker ikke. Men jeg fikk skikkelig deja vu følelse.

 

Det jeg kan huske er at det er 2 hovedpersoner i sykt spicy kostymer. Stramme latexbukser og skikkelig store "puffer" på skulderpartiet. Jeg tror kanskje, men er så absolutt ikke sikker, at en av hovedpersonene er Ben Stiller. Miljøet er veldig spesielt. Vi befinner oss liksom i en ishule eller noe. Det virker veldig kaldt. Tror jeg husker at det var et isbord i en scene også i ishulen.

 

Håper dere kan hjelpe meg, selv om jeg ikke har så konkrete skildringer

Lenke til kommentar

Okey jeg har tre filmer jeg da leter etter, men meeeget lite informasjon.

 

Film 1: Handler om 2 gutter. Han ene er lav og jeg tror han har problemer med beina sine. Han andre er høy og stor men er veldig dum. Sammen blir de til et. Husker et glimt av at han store bar han lille gjennom et vann, ellers vagt.

 

Film 2: Også 2 gutter. Han ene "dreper" moren til andre ved et uhell da han treffer henne i hodet med en baseball.

 

Film 3: Familie med mange brødre og en mor. En av de andre brødrene er i no slags trøbbel og alle samles hjemme hos familien. Den yngste av brødrene har rastafletter.

Lenke til kommentar

film1:

Jeg har lenge savnet en film (dokumentar?) jeg så på ungdomskolen, om noen ungdommer som misbrukte narkotika og det eneste jeg husker fra den var at de måtte sage av armen på en (amputere) fordi han hadde brukt sprøyta for mye. jeg syns den var en veldig "syk" film. jeg husker så å si ingenting men jeg tror det kom sånne sjokkbilder innimellom med no sprøyte i en arm eller no.

 

film2:

Det er en skrekkfilm sikkert 80-90 talls det er 4 onde unger kledd i hvitt og går rundt å slakter folk når de ser med de røde øynene sine, tror jeg så dem lite grann i the simpsons også:p

Endret av sleden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...