Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leter etter en film der 3 ungdommer mister en pølsetralle på en mann i en trapp, som ender med at de havner i et fengsel med sadistiske fengselsbetjenter.

 

(Ja filmen høres rar ut, men jeg må få sett den igjen)

 

Slenger meg på den, husker jeg så den på tv2 for noen år siden.

Lenke til kommentar

Hei. jeg har lurt lenge og letet meg vilt etter denne filmen jeg ikke finne. Vet nemmelig ikke hva den heter eller noen av skuespillerene i den. Noen som har hørt om denne,eller vet navnet på denne filmen jeg nå skal skrive om, så rop ut!

 

Det handler om en mann, relativt ung. Som plukker opp en jente som haiker. med det første går turen bra men så begyner jenten å bli redd,dette frustrere mannen,og han kommer i fare til å drepe jenta. mannen blir tatt for dette og dødstømt. Det som gjør denne filmen så bra er at han som dreper han en liten jente på 5-7 år. som selvølgelig ikke vil miste pappan sin. filmen går ut på hvordan dette takles, fra både familien til jenta som ble drept,myndighetene og datteren til drapsmannen.

Det er en utrolig trist film,som jeg gjerne kunne tenke meg å se en gang til.

Grunnen til at jeg ikke aner hva den heter, er at det er kanskje 5 år siden jeg så den,og det var på tv. Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Jeg leter etter en film der 3 ungdommer mister en pølsetralle på en mann i en trapp, som ender med at de havner i et fengsel med sadistiske fengselsbetjenter.

 

(Ja filmen høres rar ut, men jeg må få sett den igjen)

 

Slenger meg på den, husker jeg så den på tv2 for noen år siden.

 

Ja, servicen stod det ikke på. Takk for et meget raskt svar.

Lenke til kommentar

 

danke schøn

 

Men jeg stopper ikke der :p

 

Det er en serie til jeg vil ha tak i, men ikke husker hva heter. Handler om to menn som på aggressiv måte tar opp ting i Amerika hvor mennesker eller firmaer utnytter andre mennesker. Han ene er stor og står for snakkinga mens han andre nesten ikke sier noe.

 

Navnet på serien er navnet på disse to "programlederne".

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en fransk film for 2 år siden under BIFF(BergenInternasjonaleFilmFestival). Filmen handler om en afrikansk (Somalisk?) gutt som blir adoptert til en familie i frankrike. Familien's egen sønn har problemer i begynnelsen med at det er en fremmed i huset. Den adopterte sønnen vokser opp med mobbing og diskriminering. Han må lære seg et nytt språk(fransk) og legen nekter å ta imot en svart gutt.

Gutten vokser til og senere prøver han i finne familien sin i Afrika. Etter gjentatte forsøk og med lite håp om å finne noen av familien sin. Filmen ender med at han finner moren i en flytningsleir.

Håper noen som vet hvilken film det er.

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg så en fransk film for 2 år siden under BIFF(BergenInternasjonaleFilmFestival). Filmen handler om en afrikansk (Somalisk?) gutt som blir adoptert til en familie i frankrike. Familien's egen sønn har problemer i begynnelsen med at det er en fremmed i huset. Den adopterte sønnen vokser opp med mobbing og diskriminering. Han må lære seg et nytt språk(fransk) og legen nekter å ta imot en svart gutt.

Gutten vokser til og senere prøver han i finne familien sin i Afrika. Etter gjentatte forsøk og med lite håp om å finne noen av familien sin. Filmen ender med at han finner moren i en flytningsleir.

Håper noen som vet hvilken film det er.

Jeg får ikke alle detaljene til å stemme, men jeg tror det er filmen Va, vis et deviens du leter etter, den norske tittelen var Gå og lev!.

 

Edit: God film forresten.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Jeg husker jeg så en fransk film for 2 år siden under BIFF(BergenInternasjonaleFilmFestival). Filmen handler om en afrikansk (Somalisk?) gutt som blir adoptert til en familie i frankrike. Familien's egen sønn har problemer i begynnelsen med at det er en fremmed i huset. Den adopterte sønnen vokser opp med mobbing og diskriminering. Han må lære seg et nytt språk(fransk) og legen nekter å ta imot en svart gutt.

Gutten vokser til og senere prøver han i finne familien sin i Afrika. Etter gjentatte forsøk og med lite håp om å finne noen av familien sin. Filmen ender med at han finner moren i en flytningsleir.

Håper noen som vet hvilken film det er.

 

Hva med å lete her:

http://www.biff.no/2006/index.php3?ID=Program&Eng=Ja

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg så en fransk film for 2 år siden under BIFF(BergenInternasjonaleFilmFestival). Filmen handler om en afrikansk (Somalisk?) gutt som blir adoptert til en familie i frankrike. Familien's egen sønn har problemer i begynnelsen med at det er en fremmed i huset. Den adopterte sønnen vokser opp med mobbing og diskriminering. Han må lære seg et nytt språk(fransk) og legen nekter å ta imot en svart gutt.

Gutten vokser til og senere prøver han i finne familien sin i Afrika. Etter gjentatte forsøk og med lite håp om å finne noen av familien sin. Filmen ender med at han finner moren i en flytningsleir.

Håper noen som vet hvilken film det er.

Jeg får ikke alle detaljene til å stemme, men jeg tror det er filmen Va, vis et deviens du leter etter, den norske tittelen var Gå og lev!.

 

Edit: God film forresten.

 

Nå var ikke alle detaljene riktige heller, men det var riktig film. Takker og bukker.

Lenke til kommentar

Amerikansk film fra slutten av 80 tallet. En person selger askjer i et fiktivt selskap uten å vite det. Til slutt finner han ut av at alt er en bløff og han får dårlig samvittighet ovenfor alle han har lurt til å kjøpe.

 

Ikke The Firm, eller Wall Street.

Lenke til kommentar

Kan se ut som det er den ja. Men fra år 2000. Var sikker på at den var fra 80 tallet. Ganske sikker på at skuespilleren har et balltre av en mobiltelefon. Skal sjekke ut i kveld.

Takker.

 

EDIT: Så den nå. Hadde nok mixet den sammen med Wall Street. Men takk for hjelpen uansett, var den jeg lette etter

Endret av hoot
Lenke til kommentar

Hei jeg bare lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg å finne en tittel på en film, det er en komedie fra 80-90 tallet, en utrolig morsom film, som handler om at tre skurker kidnapper en liten baby fra en senator/president eller noe i den duren, å imens de da har denna babyen klarer den selvfølgelig å stikke av fra de tre skurkene, noe som fører til en hysterisk morsom ferd, mellom bygater, anleggsområder og parker, og dyrepark, er det noen som kjenner igjen denne filmen ??? =)=) Takk på forhånd inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...