Jump to content
oxidized

Hvilke nettbutikker er best på reklamasjon (pga dårlig batteri-levetid) uten pes?

Recommended Posts

Jeg sikler veldig på de nye Apple Airpods Pro, det er på tide for meg å gå over til trådløs lyd nå (RIP headphone jack). Skal bli deilig med noise cancellation og trykkutjevning uten kabelstress.

Uansett, de vanlige ikke-pro Apple Airpods har hatt endel problemer med dårlig batterilevetid - at batteriene går ut på dato raskt. Jeg regner med at Airpods Pro også har samme problem.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/jdMpn9/mange-airpods-dr-etter-to-tre-ar-br-vare-fem-ar-sier-forbruker

Heldigvis har vi gode forbrukerrettigheter i Norge, så vi har rett på gratis bytting innenfor reklamasjonstiden på 5 år. Likevel, at vi forbrukere har rettigheter betyr ikke at butikkene ikke kjemper mot rettighetene.

Hvilke erfaringer har dere med reklamasjon gjennom ulike nettbutikker? Jeg ønsker å bestille fra én hvor reklamasjonen går raskest og mest mulig knirkefritt.

Da ville jeg i alle fall holdt meg unna CDON. De virker ikke å ha kunnskap om norsk forbrukerlovgivning.

Jeg vil påstå at det er verre - de er klar over lovgivningen, men forsøker å lure seg unna ved å være vanskelige.

Annonse

Alle butikker prøve å vri seg unna, da de ikke har noe å tape på det

Hadde de fått bøter fra forbrukerrådet etc så ville de ha vært mye mindre vanskelige

Jeg vil påstå at det er verre - de er klar over lovgivningen, men forsøker å lure seg unna ved å være vanskelige.

3370.jpg

Men ja, det er godt mulig du har rett.