Gå til innhold

Tesla skrur opp prisen igjen for «selvkjøring»


Anbefalte innlegg

 

I alle tilfeller har sjåføren holdt på med noe annet, og ikke fulgt med på veien.

Du svarer litt på grunnen til argumentasjonene her i din egen post. 

 

De Tyske merkene introduserer eye-tracking nå fremover, og det vil være en bedre løsning. Hadde Tesla hatt dette, så er det nok større sannsynlighet for at disse ulykkene ikke hadde inntruffet. Enig, eller uenig? 

Om folk ikke hadde kjørt vanlige biler uten autopilot så ville man reddet ca 11.000 liv, bare i USA, om man følger samme logikken.

 

Det å innføre eye tracking vil jo ikke være noe poeng om poenget er at bilen skal kjøre seg selv. Det er jo kun et poeng om de ikke klarer dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo det som er så fint, en kan velge. I tillegg får en jo i dag faktisk ting når en betaler for pakken. Når jeg kjøpte min første S med FSD fikk en ingenting. Så da var prisen langt lavere. 

Hva får du idag? Skifte fil på motorvei? Autopark og "Smart Summon", til den nette sum av 3,000 dollar? Jeg vil påstå det er en stiv pris, særlig når man vet at bilene uansett har muligheten til å gjøre dette med installert HW. 

 

Hvordan vill de holde de tilbake? 

 

Fri konkurranse gjør gjerne det som resultat. Om X tilbyr Y for 5,000 kr, så vil samme funksjon hos noen andre for 15,000 kr få folk til å spørre hvorfor. Hadde FSD blitt prisgitt per funksjon, så hadde det vært enklere å velge selv, samt prisingen hadde vært enklere å sammenligne. Men det å holde dette utenfor ligger nok ved design. 

 

Du missforstår, prisen økes ikke pga lovnad. Den økes pga nye funksjoner kommer inn. Så må en selv ta stilling til om pakken er verdt det den koster på X dag. I tillegg er jo lovnaden en ekstra fristelse. 

 

Hvilke funksjoner bruker du? Når man samler slikt i en "pakke", så betaler du rimelig premium for de tingene du ender opp med å bruke. Det er bare min personlige mening at jeg trur at prisene ikke vil stige i samme takt som vi har sett. Er man uenig, så får man jo bare gamble med pengene, og satse på at man når Elon's "carrot on a stick" før man selger bilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om folk ikke hadde kjørt vanlige biler uten autopilot så ville man reddet ca 11.000 liv, bare i USA, om man følger samme logikken.

Du bruker de tallene ennå ja. Jeg gidder ikke diskutere dem, så lenge Tesla ikke lar tredjeparter analysere dem. De er kun brukt for å forsvare dødsfall linket til AP. 

 

Det å innføre eye tracking vil jo ikke være noe poeng om poenget er at bilen skal kjøre seg selv. Det er jo kun et poeng om de ikke klarer dette.

 

Poenget er at disse bilene vil være bedre rustet mot fremtiden, enn biler som ikke har det. Særlig om slike funksjoner blir et krav innenfor lovdata for å tilby nivå 3 og opp i diverse land. 

 

Spørsmålet da er om man ville ført seg tryggere i trafikken om man viste at folk med nivå 2 og etterhvert 3 hadde slike systemer installert. Mitt svar er et stort JA. Ikke fordi jeg personlig missbruker og har for stor tillit til bilene når jeg selv kjører med nivå 2 funksjoner, men fordi jeg vet andre muligens kan ha det. Som bevist gjennom Googles konklusjon av deres AP. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om folk ikke hadde kjørt vanlige biler uten autopilot så ville man reddet ca 11.000 liv, bare i USA, om man følger samme logikken.

Du bruker de tallene ennå ja. Jeg gidder ikke diskutere dem, så lenge Tesla ikke lar tredjeparter analysere dem. De er kun brukt for å forsvare dødsfall linket til AP. 

 

Det å innføre eye tracking vil jo ikke være noe poeng om poenget er at bilen skal kjøre seg selv. Det er jo kun et poeng om de ikke klarer dette.

 

Poenget er at disse bilene vil være bedre rustet mot fremtiden, enn biler som ikke har det. Særlig om slike funksjoner blir et krav innenfor lovdata for å tilby nivå 3 og opp i diverse land. 

 

Spørsmålet da er om man ville ført seg tryggere i trafikken om man viste at folk med nivå 2 og etterhvert 3 hadde slike systemer installert. Mitt svar er et stort JA. Ikke fordi jeg personlig missbruker og har for stor tillit til bilene når jeg selv kjører med nivå 2 funksjoner, men fordi jeg vet andre muligens kan ha det. Som bevist gjennom Googles konklusjon av deres AP. 

Jeg bruker ikke noen tall fra Tesla.

Jeg bruker tallene for nøyaktig hvor mange personer som har dødd i en Tesla på autopilot.

Ikke noe annet.

 

Hva gjelder kamera.

Det vil kanskje være tryggere, det er ikke sikkert, enn risting på rattet, men det gjelder da bare på bilen slik de er akkurat nå.

 

Men hadde man følt seg tryggere på andre? Man måtte i såfall følt seg mindre trygg på alle som ikke hadde systemet, uansett om de hadde autopilot eller ikke.

En vanlig person er beviselig ikke spesielt flink til å følge med. (9 personer om dagen dør i USA, som følge av at de ikke følger med i trafikken)

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke noen tall fra Tesla.

Jeg bruker tallene for nøyaktig hvor mange personer som har dødd i en Tesla på autopilot.

Ikke noe annet.

"Reddet ca 11,000 liv...."

Hvor har du isåfall det ifra? 

 

Hva gjelder kamera.

Det vil kanskje være tryggere, det er ikke sikkert, enn risting på rattet, men det gjelder da bare på bilen slik de er akkurat nå.

 

Det er jo idag vi har problemet, og vi aner ikke hvor lenge den vil vare. Det er også nå vi starter å sette rammer rundt lovverket som omhandler autonom ferdsel, så det er bare naturlig å diskutere den og hva en selv mener ville vært optimalt. 

 

Men hadde man følt seg tryggere på andre? Man måtte i såfall følt seg mindre trygg på alle som ikke hadde systemet, uansett om de hadde autopilot eller ikke.

 

Jo mer informasjon man har om trafikkbildet rundt seg, jo flere muligheter for valg har man. Med eye-tracking så er sannsynligheten større for at personen i bilen er skjerpet i større grad enn i dagens situasjon når diverse assists er påslått, særlig om systemet kan avgi den informasjonen videre til andre.  

 

Kan bilenavgi informasjon til meg på utsiden rundt situasjonen til sjåføren på innsiden, så får man enda mer informasjon igjen, som en kan bruke. Om personen inne i bilen kikker i mobilen fremfor ut front-ruten, noe bilen kan registrere med eye-tracking, og baklysene viser dette, så ville det vært mye sikrere for min del som trafikant bak. Da er jeg klar over risikoen. 

 

Jeg har mistet tellingen på hvor mange personer jeg har sett har holdt på med å kødde med mobilen etter å ha fattet misstanke når man ser åpenbare tegn på at bilen følger en "lane-assist" type funksjon, eller "ghost-braking". Det er jo ikke vanskelig å legge merke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva får du idag? Skifte fil på motorvei? Autopark og "Smart Summon", til den nette sum av 3,000 dollar? Jeg vil påstå det er en stiv pris, særlig når man vet at bilene uansett har muligheten til å gjøre dette med installert HW. 

 

Dette er det Tesla selger pr i dag: 

 

 

Full Self-Driving Capability

  • Navigate on Autopilot: automatic driving from highway on-ramp to off-ramp including interchanges and overtaking slower cars.
  • Auto Lane Change: automatic lane changes while driving on the highway.
  • Autopark: both parallel and perpendicular spaces.
  • Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.

Coming later this year:

  • Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
  • Automatic driving on city streets.

 

Om en mener det er verdt pengene er jo opp til enhver :) 

 

 

 

Fri konkurranse gjør gjerne det som resultat. Om X tilbyr Y for 5,000 kr, så vil samme funksjon hos noen andre for 15,000 kr få folk til å spørre hvorfor. Hadde FSD blitt prisgitt per funksjon, så hadde det vært enklere å velge selv, samt prisingen hadde vært enklere å sammenligne. Men det å holde dette utenfor ligger nok ved design. 

 

Ja konkurranse vill så klart påvirke prisen, ingen tvil om det. På samme måte som etterspørsel. Men hvor er konkurransen? Og hva koster det som jeg spurte om sist? 

 

 

 

Hvilke funksjoner bruker du? Når man samler slikt i en "pakke", så betaler du rimelig premium for de tingene du ender opp med å bruke. Det er bare min personlige mening at jeg trur at prisene ikke vil stige i samme takt som vi har sett. Er man uenig, så får man jo bare gamble med pengene, og satse på at man når Elon's "carrot on a stick" før man selger bilen. 

 

Jeg bruker så og si kun autopiloten som en får "standard". Da jeg bor på en slik måte at det meste andre faller i fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en mener det er verdt pengene er jo opp til enhver :)

Hadde det ikke vært bedre å splittet funksjonene, slik man gjør som standard ellers? Så kjøper man heller det man direkte har bruk for? 

 

Det spiller jo ingen rolle om "pakkeløsningen" er billigere en konkurrentene, om man lager en lik løsning og sammenligner, om det man faktisk bruker selv er ei lita brøkdel av den etterhvert voksende listen av funksjoner. Personlig trur jeg FSD vil bli splittet senere. 

 

Ja konkurranse vill så klart påvirke prisen, ingen tvil om det. På samme måte som etterspørsel. Men hvor er konkurransen? Og hva koster det som jeg spurte om sist? 

 

Nå ruller du inn i et segment du ikke ønsker å prate om. ;)

Nå er vi tilbake til hvem som burde være beta-testere for slike funksjoner og ikke igjen. 

 

Det ligger en viss fare rundt det å kaste funksjoner på folk som ikke oppdaterer seg om styrkene og svakhetene i systemet. For mange ulykker og negativ-mediaomtale vil være mye verre enn å være "først ute". De andre du etterspør kommer, og det er mye som tyder på at de er langt forbi Tesla i teknikk og utførelse også. Men de venter til ting er tilfredsstillende ferdig, før de kaster det ut blant folk. 

 

Det er jo en grunn til at de Tyske nå først starter med enklere funksjoner, som automatisk køkjøring, fremfor andre mer avanserte nivå 3 funksjoner. 

 

Jeg bruker så og si kun autopiloten som en får "standard". Da jeg bor på en slik måte at det meste andre faller i fra. 

 

Om du kunne kjøpt noen av de andre funksjonene separat uten å få med "dilldallet" du selv vet du ikke vil bruke. Hadde du gjort det? Samt til hvilken pris mener du de ulike funksjonene burde koste? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hadde det ikke vært bedre å splittet funksjonene, slik man gjør som standard ellers? Så kjøper man heller det man direkte har bruk for? 

 

Det spiller jo ingen rolle om "pakkeløsningen" er billigere en konkurrentene, om man lager en lik løsning og sammenligner, om det man faktisk bruker selv er ei lita brøkdel av den etterhvert voksende listen av funksjoner. Personlig trur jeg FSD vil bli splittet senere. 

 

For min del liker jeg ikke å ha for mye pakker å velge i mellom, og derfor liker jeg fint hvordan Tesla har lagt det opp. Ønsker en kun assist så kjøper en AP ønsker en mer kjøper en FSD. Om det vill skade seg ift salg vill jo vise seg. 

 

 

Nå ruller du inn i et segment du ikke ønsker å prate om.  ;)

Nå er vi tilbake til hvem som burde være beta-testere for slike funksjoner og ikke igjen. 

 

Det ligger en viss fare rundt det å kaste funksjoner på folk som ikke oppdaterer seg om styrkene og svakhetene i systemet. For mange ulykker og negativ-mediaomtale vil være mye verre enn å være "først ute". De andre du etterspør kommer, og det er mye som tyder på at de er langt forbi Tesla i teknikk og utførelse også. Men de venter til ting er tilfredsstillende ferdig, før de kaster det ut blant folk. 

 

Det er jo en grunn til at de Tyske nå først starter med enklere funksjoner, som automatisk køkjøring, fremfor andre mer avanserte nivå 3 funksjoner. 

 

Skjønner ikke hva det har med beta testing å gjøre? Jeg etterspurte prisen hos de andre ift tesla. 

 

De fleste kaster jo ut dette? Se på mercedes, audi, VW osv. Så og si alle har assist om dagen, de er bare skikkelig ræva. 

 

 

 

Om du kunne kjøpt noen av de andre funksjonene separat uten å få med "dilldallet" du selv vet du ikke vil bruke. Hadde du gjort det? Samt til hvilken pris mener du de ulike funksjonene burde koste? 

 

Nei, jeg hadde kjøpt full pakke.  Det gjør jeg alltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del liker jeg ikke å ha for mye pakker å velge i mellom, og derfor liker jeg fint hvordan Tesla har lagt det opp. Ønsker en kun assist så kjøper en AP ønsker en mer kjøper en FSD. Om det vill skade seg ift salg vill jo vise seg. 

Akkurat nå så er det jo ikke så ille. Det omhandlet fremtiden, når listen vokser og vokser. På et tidspunkt så er jeg rimelig sikker på at Tesla vil følge normale standarder og splitte alt for å selges separat. Og det er litt her jeg ikke helt ser logikken i å kjøpe noe kun etter "lovnader", og da særlig for en såpass stiv pris. 

 

Skjønner ikke hva det har med beta testing å gjøre? Jeg etterspurte prisen hos de andre ift tesla. 

 

Prising var kun ei lita del av det jeg siterte... Samt prisingen er noe du finner ut av selv. 

 

Nei, jeg hadde kjøpt full pakke.  Det gjør jeg alltid. 

 

Så tenk heller som et snitt da, rundt hva du tenker, eller mener folk normalt sett gjør. Samt hvordan du selv hadde prisgitt Tesla's funksjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I starten hadde tesla 1000 valg man kunne gjøre for hver bil, noe som gjorde produksjonslinja utrolig innefektiv og nettsiden tildels rotete.

 

Er nok en grunn til at de har gjor alt mye enklere nå.

 

Prøv å bygg deg en Jaguar i-pace på nettsiden demmes. Man er jo dritlei av å krysse av for alle mulige valg før man kommer til "kassa". Og valg man gjør senere endrer på ting man har valgt tidligere gjør bare forvirringen enda større..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Akkurat nå så er det jo ikke så ille. Det omhandlet fremtiden, når listen vokser og vokser. På et tidspunkt så er jeg rimelig sikker på at Tesla vil følge normale standarder og splitte alt for å selges separat. Og det er litt her jeg ikke helt ser logikken i å kjøpe noe kun etter "lovnader", og da særlig for en såpass stiv pris. 

 

Det er mulig de gjør, men jeg er glad jeg slipper det :) 

 

 

 

Prising var kun ei lita del av det jeg siterte... Samt prisingen er noe du finner ut av selv. 

 

Det var jo du som dro frem dette med priser, så da forventet jeg å se noen også ikke bare antagelser. Men hei, du er ikke nødt. Det er bare mer ryddig. Jeg har ingen interesse av å sjekke prisene til de andre, men jeg er interessert i påstanden om at de priser seg ut ift de andre. 

 

 

 

Så tenk heller som et snitt da, rundt hva du tenker, eller mener folk normalt sett gjør. Samt hvordan du selv hadde prisgitt Tesla's funksjoner. 

 

Vanskelig å ta snitt av tall som ikke foreligger. Jeg nevnte det med pris i den første posten du siterte. Altså mener jeg den er underpriset ift fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig de gjør, men jeg er glad jeg slipper det :)

Jeg ønsker det motsatt. ^^ 

Syns det er greit å kunne kjøpe det jeg vet jeg vil bruke, fremfor å ta med ting jeg ikke vil bruke, eller ikke liker. 

 

Det var jo du som dro frem dette med priser, så da forventet jeg å se noen også ikke bare antagelser. Men hei, du er ikke nødt. Det er bare mer ryddig. Jeg har ingen interesse av å sjekke prisene til de andre, men jeg er interessert i påstanden om at de priser seg ut ift de andre. 

 

Akkurat nå som omhandler det jo mest om plausible løsninger, og hva jeg trur fremtiden vil bringe. Men ja, jeg syns prisingen har vært dårlig, særlig når det har vært som du sier det selv. At du har brukt penger på ingenting i en lengre periode. 

 

Det er jo litt derfor jeg snakker om hva jeg selv trur vil skje med FSD. Jeg hadde ikke brukt penger på FSD så lenge løsningen ser ut slik den ser ut idag. 

 

Vanskelig å ta snitt av tall som ikke foreligger. Jeg nevnte det med pris i den første posten du siterte. Altså mener jeg den er underpriset ift fremtiden. 

 

Det er mer prisingen på de forskjellige funksjonene jeg finner interessant. 6,000 dollar for alt, men hvor mye av denne prisen trur du "summon" fortjener? Altså hvor mye hadde du selv betalt for "smart summon", om du kunne kjøpt det separat? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ønsker det motsatt. ^^ 

Syns det er greit å kunne kjøpe det jeg vet jeg vil bruke, fremfor å ta med ting jeg ikke vil bruke, eller ikke liker. 

 

Altså, nå vill jeg jo bruke hele FSD pakken også da. Så snart det er på plass. Er vell ingenting jeg ikke ser for meg å bruke eller ikke liker. Men for all del, vi er alle forskjellige. Ingen tvil om det. 

 

 

Akkurat nå som omhandler det jo mest om plausible løsninger, og hva jeg trur fremtiden vil bringe. Men ja, jeg syns prisingen har vært dårlig, særlig når det har vært som du sier det selv. At du har brukt penger på ingenting i en lengre periode. 

 

Det er jo litt derfor jeg snakker om hva jeg selv trur vil skje med FSD. Jeg hadde ikke brukt penger på FSD så lenge løsningen ser ut slik den ser ut idag. 

 

Jeg har brukt penger på det for jeg ønsker produktet til slutt, hadde jeg ikke gjort det er det ikke sikkert de hadde satset sånn på det. Og det ser jeg jo gevinst av nå når funksjoner kommer og prisen øker for de som ønsker å slenge seg på nå. 

 

 

 

Det er mer prisingen på de forskjellige funksjonene jeg finner interessant. 6,000 dollar for alt, men hvor mye av denne prisen trur du "summon" fortjener? Altså hvor mye hadde du selv betalt for "smart summon", om du kunne kjøpt det separat? 

 

Summon er jo en fin funksjon, men hva jeg hadde betalt for den separat vet jeg ikke. Som sagt ønsker jeg jo alt og liker pakkeprisen.  Hva tar de andre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, nå vill jeg jo bruke hele FSD pakken også da. Så snart det er på plass. Er vell ingenting jeg ikke ser for meg å bruke eller ikke liker. Men for all del, vi er alle forskjellige. Ingen tvil om det. 

Problemet ligger i at du ikke helt vet hva du får med i pakken. Så på generell basis så har du betalt for noe du har null kontroll over. Verken om lovnadene vil komme mens du har bilen, eller om du i det hele tatt vil bruke det som eventuelt kommer. 

 

Jeg har brukt penger på det for jeg ønsker produktet til slutt, hadde jeg ikke gjort det er det ikke sikkert de hadde satset sånn på det. Og det ser jeg jo gevinst av nå når funksjoner kommer og prisen øker for de som ønsker å slenge seg på nå. 

 

Ja, du har betalt 50,000 kr for å kunne tjene 300,000 kr - kanskje - etterhvert.  ^^ 

 

Altså en tjeneste man kan få hvor som helst andre steder, så fort nivå 4 og 5 blir godkjent. Så blir det jo spennende å se hva kostnadene til de ulike systemene blir etterhvert - men det er litt der jeg ikke helt forstår logikken. Du mener det vil bli dyrere og dyrere, mens jeg er uenig og mener dette kun er et salgs-triks for å få inn penger nå, og ikke senere. Selv om de har hatt problemer med å skrive av inntektene før nå nylig. 

 

Om formålet er å vise interesse, så er vell den litt åpenbar at vil være til stedet? Alt man kunne trengt å gjøre, er å se antall klikk på nyhetsartikler som omtaler autonom ferdsel, så har man en grei måte å måle interessen for dette, og om man burde bruke penger på å utvikle det. 

 

Summon er jo en fin funksjon, men hva jeg hadde betalt for den separat vet jeg ikke. 

 

Får gjøre det enkelt da, og dele antall funksjoner likt seg i mellom. Så havner summon funksjonen til den nette pris av 12,500 kr. Personlig hadde jeg ikke kjøpt en slik funksjon for den prisen, slik den har vist seg å fungere. 

 

Hva tar de andre? 

 

Hvorfor dette spørsmålet? Finnes det noen som tilbyr en slik funksjon, slik at man kan sammenligne? Eller var det poenget med spørsmålet? Å vise at Tesla med glede kaster ut uferdige produkter, for å være først - koste hva det måtte koste på sikt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vel 10.000 kroner for en funksjon man vet redder liv?

 

Tesla har tidligere oppdatert systemet sitt med nyere hovedkort, prosessorer, etc. Gratis.

 

Når de fortsetter utviklingen av noe som fungerer så bra at det beviselig fungerer bedre enn mennesker, så gjør det virkelig ikke noe om det koster litt mere.

Sammenlignet med prisen på en bil, og vanlig ekstrautstyr, så er dette ikke dyrt heller.

Redde liv? Tror ikke Ghost braking er livreddende... Heller ikke når den prøver å svinge mot midtdelere og busslommer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Skal vi prøve å få tråden inn på temaet igjen?

 

Mener folk prisen er verdt det, om Tesla faktisk oppnår nivå 4/5 når den tid kommer? Og er det rett å øke prisen etterhvert som systemet utvikles eller er grensen nådd?

 

Personlig mener jeg fullverdig FSD er verdt langt mer enn inngangsprisen i dag. Da en har muligheter til å tjene penger på bilen sin. Min bil står utrolig mye i ro, typisk 22 timer i døgnet, snitt er kanskje 19-20 timer uten å ha regnet på det. Det er mange potensielle inntjeningstimer!

Om de pengene du la på bordet for fsd når du kjøpte din bil vil gi deg 4/5 i fremtiden er det selvfølgelig verdt pengene! Prisen kan fint økes mer om man klarer å levere 4/5.

 

Men når tror/håper du at du får 4/5 i din bil?

Lenke til kommentar

Om de pengene du la på bordet for fsd når du kjøpte din bil vil gi deg 4/5 i fremtiden er det selvfølgelig verdt pengene! Prisen kan fint økes mer om man klarer å levere 4/5.

 

Men når tror/håper du at du får 4/5 i din bil?

Tja hvem vet? Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, kjekt å være med på utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ofte skal jeg svare på de samme spørsmålene? Og hvor ofte skal du ilegge meg meninger jeg ikke har? 

Bla deg tilbake, så har jeg svart på disse spørsmålene minst 5 ganger tidligere. Jeg gidder ikke gjenta svarene fordi du ikke forstår hva du leser.

 

"systemer i alle autonome biler" - altså ikke i vanlige biler.

 

"Folk i eldre biler vet du at blir kjørt av mennesker. " - så du påstår det er tryggere.

 

"Forskjellen er at autonome biler gjør ting som er totalt ulogisk for oss mennesker." - du påstår at mennesker ikke kan finne på å kjøre av veien, bremse eller lignende.

 

"

Kan bilenavgi informasjon til meg på utsiden rundt situasjonen til sjåføren på innsiden, så får man enda mer informasjon igjen, som en kan bruke. Om personen inne i bilen kikker i mobilen fremfor ut front-ruten, noe bilen kan registrere med eye-tracking, og baklysene viser dette, så ville det vært mye sikrere for min del som trafikant bak. Da er jeg klar over risikoen. " - jeg er fullstendig enig med deg at det ville være tryggere. MEN du nekter at dette skal ha noe med vanlige biler, gamle biler, å gjøre.

 

Hver gang jeg bringer opp VANLIGE biler, slike uten autopilot eller noe annet hjelpesystem, så ignorerer du det helt.

Du nekter å si noe om hvorfor du stoler mer på en vanlig person, i en vanlig bil.

Du nekter å tenke på at en vanlig person i sin Mercedes fra 1970 skal ha et ir kamera som ser på ham for å få ham til å følge med.

 

Det er derfor jeg gang på gang prøver å få inn i hodet ditt at det finnes farlige mennesker på jorden. Folk som ser på telefonen sin, selv om de kjører en helt vanlig, gammel, dum bil.

 

Hvorfor skal sikkerheten kun gjelde autonome biler??!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Tja hvem vet? Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, kjekt å være med på utviklingen.

Dette var da en påfallende likegyldig mening. Første lovnad om fsd kom vel i 2016, ergo har noen ventet 3 år allerede. Personlig kunne jeg fint ventet 5-7 år, men mer enn det så begynner jo bilen å bli gammel allerede. Jeg syntes tesla begynner å få dårlig tid.

 

Og de reklamerte vel allerede i 2016 med at fsd betyr level 5 selvkjøring så de kan ikke modifisere hva fsd "egentlig" betyr.

Lenke til kommentar

 

Tja hvem vet? Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, kjekt å være med på utviklingen.

Dette var da en påfallende likegyldig mening. Første lovnad om fsd kom vel i 2016, ergo har noen ventet 3 år allerede. Personlig kunne jeg fint ventet 5-7 år, men mer enn det så begynner jo bilen å bli gammel allerede. Jeg syntes tesla begynner å få dårlig tid.

 

Og de reklamerte vel allerede i 2016 med at fsd betyr level 5 selvkjøring så de kan ikke modifisere hva fsd "egentlig" betyr.

Oktober 2016 ja.

Siden da har de oppdatert bilene fra hardware 2.0 til 3.0.

3.0 som kom nå i April 2019 skal være klar for FSD.

Denne hardware oppdateringen inkluderte en helt ny prosessor.

det forventes at de flest egenskapene som bilen trenger skal være ute innen 2019, og at bilen deretter kun skal trenge å samle inn nok data for at den skal bli fullstendig selvkjørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...