Gå til innhold

TEST: Sonos Move


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En stuehøyttaler du kan ta med på tur"

 

En stuehøyttaler!??

Om det er dette som defineres som en "stuehøyttaler" idag synst jeg synd på folk. Trist å se utviklingen med at alle skal ha ræl hjemme. Hvor ble det av ekte Hi-Fi lyd? Kommer aldri til å skifte ut Hi-Fi anlegget til sånt u-musikalsk plast skvip som folk bruker i stuene sine idag.

Som en bærbar høyttaler duger nok denne greit men ikke noe mer. Er man glad i musikk kjøper man ikke slikt fjas hjemme. Da er lydplanker og Sonos høyttalere ubrukelig.

Lenke til kommentar

"En stuehøyttaler du kan ta med på tur"

 

En stuehøyttaler!??

Om det er dette som defineres som en "stuehøyttaler" idag synst jeg synd på folk. Trist å se utviklingen med at alle skal ha ræl hjemme. Hvor ble det av ekte Hi-Fi lyd? Kommer aldri til å skifte ut Hi-Fi anlegget til sånt u-musikalsk plast skvip som folk bruker i stuene sine idag.

Som en bærbar høyttaler duger nok denne greit men ikke noe mer. Er man glad i musikk kjøper man ikke slikt fjas hjemme. Da er lydplanker og Sonos høyttalere ubrukelig.

Sonos er langt mer enn kun lyd, noen setter pris på slikt også.

 

For min del synes jeg sonos spiller bra, uten at jeg får ereksjon av lyden. Ville nok ikke fått det med gullkabler og annet hifi ræl heller.

Lenke til kommentar

 

"En stuehøyttaler du kan ta med på tur"

 

En stuehøyttaler!??

Om det er dette som defineres som en "stuehøyttaler" idag synst jeg synd på folk. Trist å se utviklingen med at alle skal ha ræl hjemme. Hvor ble det av ekte Hi-Fi lyd? Kommer aldri til å skifte ut Hi-Fi anlegget til sånt u-musikalsk plast skvip som folk bruker i stuene sine idag.

Som en bærbar høyttaler duger nok denne greit men ikke noe mer. Er man glad i musikk kjøper man ikke slikt fjas hjemme. Da er lydplanker og Sonos høyttalere ubrukelig.

Sonos er langt mer enn kun lyd, noen setter pris på slikt også.

 

For min del synes jeg sonos spiller bra, uten at jeg får ereksjon av lyden. Ville nok ikke fått det med gullkabler og annet hifi ræl heller.

Men dette var snakk om HØYTTALER...

Jeg synst Sonos spiller ræl. Mangler dynamikk og lydkvalitet. Glimrer med sin maskerte plastikklyd forsøkt dekt til av DSP og diverse software triks og mangler mye av lydbildet. Gir meg null lyd glede.

Hi-Fi er ikke ræl.. Sonmos er det. Ikke blande de to siden det er som natt og dag. Til info er sølv bedre leder enn gull men kobber er mest vanlig.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

 

 

"En stuehøyttaler du kan ta med på tur"

 

En stuehøyttaler!??

Om det er dette som defineres som en "stuehøyttaler" idag synst jeg synd på folk. Trist å se utviklingen med at alle skal ha ræl hjemme. Hvor ble det av ekte Hi-Fi lyd? Kommer aldri til å skifte ut Hi-Fi anlegget til sånt u-musikalsk plast skvip som folk bruker i stuene sine idag.

Som en bærbar høyttaler duger nok denne greit men ikke noe mer. Er man glad i musikk kjøper man ikke slikt fjas hjemme. Da er lydplanker og Sonos høyttalere ubrukelig.

Sonos er langt mer enn kun lyd, noen setter pris på slikt også.

 

For min del synes jeg sonos spiller bra, uten at jeg får ereksjon av lyden. Ville nok ikke fått det med gullkabler og annet hifi ræl heller.

Men dette var snakk om HØYTTALER...

Jeg synst Sonos spiller ræl. Mangler dynamikk og lydkvalitet. Glimrer med sin maskerte plastikklyd forsøkt dekt til av DSP og diverse software triks og mangler mye av lydbildet. Gir meg null lyd glede

Husk at dette er en nettverks streamer med innebygd høyttaler, som til sammen koster 4.000,-

 

Å sammenligne denne med systemer som koster langt mere gir ingen mening.

Lenke til kommentar

"En stuehøyttaler du kan ta med på tur"

 

En stuehøyttaler!??

Om det er dette som defineres som en "stuehøyttaler" idag synst jeg synd på folk. Trist å se utviklingen med at alle skal ha ræl hjemme. Hvor ble det av ekte Hi-Fi lyd? Kommer aldri til å skifte ut Hi-Fi anlegget til sånt u-musikalsk plast skvip som folk bruker i stuene sine idag.

Som en bærbar høyttaler duger nok denne greit men ikke noe mer. Er man glad i musikk kjøper man ikke slikt fjas hjemme. Da er lydplanker og Sonos høyttalere ubrukelig.

 

Da tror jeg ikke du har vært rundt i mange stuer til hvermannsen. De fleste bruker innbygde tv-høyttalere til det meste, så jeg vil tørre og påstå at dette kan være en stuehøyttaler for de fleste

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du har vært rundt i mange stuer til hvermannsen. De fleste bruker innbygde tv-høyttalere til det meste, så jeg vil tørre og påstå at dette kan være en stuehøyttaler for de fleste

 

Fæle greier, i gamle dager hadde alle et stereoanlegg i stua. Selv de jeg vokste opp sammen med hadde anlegg selv på jente- og gutterommet. mp3 generasjonen er tragisk.

Lenke til kommentar

 

Husk at dette er en nettverks streamer med innebygd høyttaler, som til sammen koster 4.000,-

 

Å sammenligne denne med systemer som koster langt mere gir ingen mening.

Du skjønte ikke hva jeg skrev altså... Jeg reagerer på "Stuehøyttaler"...

Og nettverks streamer + eksterne høyttalere som låter bedre får man for samme prisen om man vil... ;)

En billig streamer får du for rundt 2.000,- kvaliteten på denne vil ikke være så fantastisk.

 

Da sitter du med et budsjett på 2.000,- for en høyttaler.

Du får en hs7 for prisen.

Et sett Mackie cr4.

Blir nok ganske likt i lydkvalitet.

 

Uansett får du ikke noe som kona blir mer fornøyd med å ha stående i stuen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En billig streamer får du for rundt 2.000,- kvaliteten på denne vil ikke være så fantastisk.

 

Da sitter du med et budsjett på 2.000,- for en høyttaler.

Du får en hs7 for prisen.

Et sett Mackie cr4.

Blir nok ganske likt i lydkvalitet.

 

Uansett får du ikke noe som kona blir mer fornøyd med å ha stående i stuen.

En ganske god streamer får man nok rimligere enn det.

Ser nok penere utogså enn en rundt designløs dings så kona blir vel heller mer fornøyd i mamgw tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...