Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Kanskje litt dumt spørsmål, men uansett...

Jeg ser at for å få brukt wifi taøe er man avhengig av å ha wifi dekning i områdene der man befinner seg. Om man har mobil med dobbelt sim, der den andre sim kortet er kontinuerlig koblet til 4g....kan den i praksis fungere som "wifi" for den første simkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hittil så er det vel bare nyere iPhone med dual SIM (og iOS 13?) som ser ut til å støtte dette.

Hvordan fungerer det? I hvilken meny kan man slå på det?

Hvis det er mulig, høres det veldig spennende ut.

 

Prøvde å finne noe rundt dette hos Apple, fant ikke akkurat denne funksjonen, men ser at "Wi-Fi Calling" ikke betyr wifi tale, men heller kobling mellom ulike enheter, Note 9 har en liknende tjeneste som heter Call continuity: https://www.samsung.com/au/support/mobile-devices/using-call-and-message-continuity/

 

https://support.apple.com/guide/iphone/make-and-receive-wi-fi-calls-iphf90f372f0/ios

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Takk, det er ikke det TS spør om dog slik jeg har forstått det.

 

 

iPhone kan bruke ett mobildatanettverk om gangen.

 

Hvis du bruker iOS 13 og er i en samtale, kan du svare på innkommende samtaler på det andre nummeret hvis operatøren for det andre telefonnummeret støtter Wi-Fi-anrop. Du må aktivere Tillat bytting av mobildata når du er i en samtale som ikke er på standarddatalinjen din

Det er snakk om å kunne motta innkommende anrop mens man er i en samtale og har 2 aktive SIM kort i telefonen.

 

Hadde vært interessant å vite hva slags bruksmønster TS ser for seg.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Takk, det er ikke det TS spør om dog slik jeg har forstått det.

 

 

Det er snakk om å kunne motta innkommende anrop mens man er i en samtale og har 2 aktive SIM kort i telefonen.

 

Hadde vært interessant å vite hva slags bruksmønster TS ser for seg.

Tror vi begge misforstod hva som blir spurt om. Spm er om SIM-kort nr 2 kan fungere som "Wi-Fi" for SIM-kort nr 1. Altså ikke snakk om tale her (antar jeg?). Et av simkortene, eller e-simen kan settes som primær dataplan. Usikker om dette svarer på noe men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...