Gå til innhold

Nå slippes Samsung Galaxy Fold i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg snakker ikke om pennen. Men størrelsen. Skjermen var gigantisk og ble latterligjort når den ble lansert. Nå er så og si alle telefoner i den størrelsen og mer til.

 

Har du noen gang brukt Samsung sin ansiktopplåsning, det står klart når man aktiverer at det er nice to have. Og tror du mannen i gata bryr seg om ansiktopplåsning er 90 % vs 98 % sikker? Og igjen, for å banke litt vett i hodet ditt, Samsung gir andre sikrere alternativer. 

 

Og til din kjære precious FaceID, det er mye kontroverser rundt den og det er mange Apple brukere som klager over at det er mer upraktisk enn fingeravlesning. Apropos uferdig, ja alle selskaper gir ut produkter som har feilrate. Det gjelder også Apple. Bare se på MacBook-serien dems i det siste. 

 

Nå har du ikke engang prøvd Galaxy Fold, men mener bastant at det er et uferdig produkt full av feil? Hahaha.. Patetisk.

Endret av advale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker ikke om pennen. Men størrelsen. Skjermen var gigantisk og ble latterligjort når den ble lansert. Nå er så og si alle telefoner i den størrelsen og mer til.

 

Har du noen gang brukt Samsung sin ansiktopplåsning, det står klart når man aktiverer at det er nice to have. Og tror du mannen i gata bryr seg om ansiktopplåsning er 90 % vs 98 % sikker? Og igjen, for å banke litt vett i hodet ditt, Samsung gir andre sikrere alternativer.

 

Og til din kjære precious FaceID, det er mye kontroverser rundt den og det er mange Apple brukere som klager over at det er mer upraktisk enn fingeravlesning. Apropos uferdig, ja alle selskaper gir ut produkter som har feilrate. Det gjelder også Apple. Bare se på MacBook-serien dems i det siste.

 

Nå har du ikke engang prøvd Galaxy Fold, men mener bastant at det er et uferdig produkt full av feil? Hahaha.. Patetisk.

Nei så sinna.

 

Trenger ikke kalle meg patetisk kun fordi jeg stiller meg kritisk til et produkt som du liker. Det blir bare lavmål, jeg må få lov å ytre meg, og være kritisk uten at du skal latterliggjøre eller kalle meg patetisk. Går an å føre en diskusjon som voksne mennesker.

 

Og jo, jeg bruker faceid til både bankid og til transaksjoner, så jo da har 100% vs 90% utrolig mye å si. Det som blir latterlig derimot er å mene at mannen i gata ikke bryr seg om hvorvidt noe er sikkert, kun fordi du bryr deg mer hvorvidt noe er «fun» istede for sikkert.

 

Nå vet jeg at Samsung pay godtar ansiktsgjenkjenning, og at denne ansiktsgjenkjenningen lar seg lure av bilde. I praksis betyr det at man fritt kan misbruke en Galaxy telefon som et bankkort uten kode om man kun har et bilde av eier. Si meg, siden du mener sikkerhet ikke er så viktig når det kommer til samsung. Mener du det hadde vært greit om dagens bankkort ikke hadde hatt kode, slik at hvem som helst kunne misbrukt det om de fant det? Det er et godt bilde på hvor lite sikker ansiktsgjenkjenning er på Samsung, og et godt bilde på hvorfor funksjonen ikke burde vært på Samsung i førsteomgang. Eller mener du bankkort uten kode hadde vært helt greit, eller kontaktløs betaling uten grense (på kort), hadde vært greit, for det er jo en «nice to have» funksjon å slippe og taste kode uavhengig av beløp. Jeg mener det er lite modent og voksent å være mer opptatt av hva som er kult eller «nice to have» enn sikkerhet. Jeg tørr påstå at voksne flest faktisk bryr seg om sikkerhet.

 

Jerry Rig Everything får ganske klart frem problemet med Galaxy Fold: https://m.youtube.com/watch?v=XdvJdXSxbSk

 

Skjermen tåler knapt berøring. Adhesive, eller til-og-med negler påfører skjerm permanent skade. Jeg tror alle i tid til annen kommer borti mobilskjermen med negl, det går visst ikke med Galaxy Fold uten å påføre skjermen permanent skade. Når produktet ikke er robust nok til å tåle helt vanlig bruk, da er det ikke et ferdig produkt som er godt nok gjennomarbeidet. Punktum.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor du må bli så sint, eller hvorfor det er et problem for deg at jeg kritiserer et produkt som har åpenbare feil og mangler. Det som er komisk er at jeg har en mistanke om at fløyta hadde hatt en helt annen lyd om det sto apple og ikke samsung på baksiden av mobilen. Et produkt kan være dårlig, selv om det heter Samsung, Apple, Huawei, osv. Det er ikke merket som bestemmer om ey produkt er bra, men kvaliteten. Og den har ikke Fold når den ikke tåler normalt bruk slik som alle andre smarttelefoner.

 

Men om du ikke klarer å la være og gå på person, og bruke nedverdige bemerkninger om meg som «å banke litt vett ihuet på deg» eller «patetisk», og svare på en voksen måte, så blir dette mitt siste svar til deg.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Stor skjerm har absolutt sine fordeler.

Prøv å redigere foto, holde på med Powerpoint, etc.

 

Telefonen er også billigere enn å kjøper en tablet og telefon samtidig.

(Og langt lettere å få med seg)

 

Folk er nok bare negative fordi de ikke tenker at det finnes andre mennesker, med andre behov, enn dem selv.

Lenke til kommentar

Venter heller på surface duo

'

Den skal definitivt sjekkes ut før det blir tale om å vurdere noe slikt som dette. I mellomtiden håper jeg selvsagt at nye og bedre modeller kommer, og prisene raser. 

 

Og over 20 K for en mobil, da spørs det om jeg ikke heller tar kostnaden til en ny Surface pro og en V40 eller kanskje V50 når den er tilgjengelig på markedet, og jeg likevel kommer billigere ut med den komboen...

 

Kanskje rekker og V60 å komme på markedet før Surface Duo er på plass.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om pennen. Men størrelsen. Skjermen var gigantisk og ble latterligjort når den ble lansert. Nå er så og si alle telefoner i den størrelsen og mer til.

 

Har du noen gang brukt Samsung sin ansiktopplåsning, det står klart når man aktiverer at det er nice to have. Og tror du mannen i gata bryr seg om ansiktopplåsning er 90 % vs 98 % sikker? Og igjen, for å banke litt vett i hodet ditt, Samsung gir andre sikrere alternativer. 

 

Og til din kjære precious FaceID, det er mye kontroverser rundt den og det er mange Apple brukere som klager over at det er mer upraktisk enn fingeravlesning. Apropos uferdig, ja alle selskaper gir ut produkter som har feilrate. Det gjelder også Apple. Bare se på MacBook-serien dems i det siste. 

 

Nå har du ikke engang prøvd Galaxy Fold, men mener bastant at det er et uferdig produkt full av feil? Hahaha.. Patetisk.

 

 

Hvorfor bruker du tid og energi på å forsvare halvferdige løsninger? Mannen i gata skjønner ikke bæret av dette, og det er derfor det er viktig at de implementerte funksjonene faktisk fungerer som de skal. Den eneste gyldige grunnen til at Samsung faktisk har denne funksjonen må være for å holde en grønn "checkmark" ved sammenlignings-tester. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...